PanzerNews - 1.13: aktualizacja wytacza się z garażu!

1.13: aktualizacja wytacza się z garażu!

Nadeszła aktualizacja 1.13!

Zbliża się aktualizacja 1.13 World of Tanks i takiej dużej nie było od dłuższego czasu! Wprowadza przerobioną mechanikę zadawania uszkodzeń pociskami odłamkowo-burzącymi oraz nowe możliwości walki z działami samobieżnymi. Cały czas pracujemy nad zbilansowaniem popularnych pojazdów i ulepszeniem efektywności bojowej trzech czołgów lekkich i sześciu pojazdów-nagród w Wojnach klanów. W aktualizacji 1.13 poznacie również nowiutki tryb Misja zwiadowcza, nowe rozwiązania w interfejsie, przerobioną mapę „Mińsk” i kilka innych elementów. Dobrej zabawy!

Nowe mechaniki

Z Waszą pomocą ukończyliśmy serię testów w Piaskownicy, publicznych i supertestów. Zmiany, które wprowadzamy w tej aktualizacji, wpłyną na mechanikę pocisków odłamkowo-burzących, dział samobieżnych i innych pojazdów. Było to trudne zadanie, ale razem daliśmy radę! Obejrzyjcie film, aby dowiedzieć się, jak działają nowe mechaniki.

ZŁOŻONA PRZEBUDOWA POCISKÓW ODŁAMKOWO-BURZĄCYCH

Jedną z najważniejszych części składowych tej dużej aktualizacji jest całkowita przebudowa pocisków odłamkowo-burzących. W nowym systemie pociski te będą mogły penetrować pancerz i zadawać uszkodzenia w miejscu trafienia. Będą też mogły przebijać ekrany, gąsienice, koła pojazdów kołowych w miejscu uderzenia, a także pomniejsze przeszkody, które mogą zostać zniszczone. Więcej informacji o przerobionej mechanice znajduje się w poniższym artykule.

ZMIANY W POJAZDACH I DZIAŁACH SAMOBIEŻNYCH

Gracze nie walczący działami samobieżnymi będą teraz mieli do dyspozycji 3 nowe możliwości walki z artylerią: wykrywanie dźwiękowe (znane jako „szósty zmysł artyleryjski”), jaśniejsze pociski smugowe i znaczniki pola ostrzału na minimapie.

Kolejną nową opcją jest przerobiony atut „Intuicja”, którego nadal może się wyuczyć ładowniczy. Stanie się on umiejętnością, która pozwala znacząco przyśpieszyć proces zmiany rodzaju pocisku i będzie dostępna dla wszystkich pojazdów w grze.

Działa samobieżne od teraz będą mogły używać trzech rodzajów pocisków. Każdy z nich będzie miał swój zakres wykorzystania bojowego, trajektorię i prędkość, więc pojawi się więcej możliwości taktycznych. Dwa ich rodzaje nie będą ogłuszać, co znacznie obniży łączny czas ogłuszenia podczas bitwy. Poprawiliśmy również interfejs grających działami samobieżnymi.

REBILANSOWANIE CZOŁGÓW PREMIUM

W aktualizacji 1.13 ulepszone zostaną trzy czołgi lekkie. Aktualizujemy ich parametry bojowe i zwiększamy ich atuty, aby poprawić ich rozgrywkę.

M41D stanie się teraz pewniejszy w swojej roli szybkiego i mobilnego zwiadowcy. Nieco zwiększyliśmy jego maksymalną prędkość jazdy w przód, a jego zakres widzenia poprawiliśmy z 390 na 410 metrów. FV1066 Senlac także otrzymał większe pole widzenia (z 400 m na 410 m), a jego działo stało się celniejsze. T92 otrzymał trochę większą siłę przebicia zarówno pociskami standardowymi jak i specjalnymi.

Oprócz czołgów lekkich poprawiliśmy też efektywność ISU-130. Ten niszczyciel czołgów ma teraz podniesioną moc silnika i większe poziome kąty celowania. Poprawiliśmy też zdolność penetracji dla standardowych i specjalnych pocisków, a także prędkość standardowych pocisków odłamkowo-burzących.

REBILANSOWANIE CZOŁGÓW-NAGRÓD Z WOJEN KLANÓW

Przyjrzeliśmy się też bliżej efektywności bojowej sześciu pojazdów-nagród z Wojen klanów. Poprawiliśmy charakterystyki dwóch czołgów X poziomu (M60 i 121B) oraz czterech pojazdów poziomów VII–VIII (IS-5Т23Е3Chieftain/T95 i KV-4 Kreslavskiy). Ich rozgrywka nie zmieni się, ale teraz mogą lepiej wypełniać swoje role.

ULEPSZENIA INTERFEJSU WYBORU TRYBU

Teraz wygodniej będzie się wybierało tryb bitwy! Wprowadzamy standardowy, pełnowymiarowy ekran z osobnymi okienkami dla dostępnych w grze trybów. Każdy tryb będzie miał krótki i bardziej szczegółowy opis na osobnej stronie. Będzie możliwość śledzenia swoich postępów w niektórych trybach.

DALSZE ULEPSZENIA INTERFEJSU!

Nadal implementujemy najbardziej użyteczne rozwiązania inspirowane popularnymi modami. Teraz będzie możliwość śledzenia puli PW zarówno sojuszników, jak i przeciwników w liście graczy i na minimapie, więc będzie więcej możliwości do podejmowania mądrych strategicznych decyzji. Dzięki kamerze dowódcy będzie również możliwość lepszej analizy sytuacji bojowej na polu bitwy i wynajdywania korzystnych pozycji, okazji do zmian skrzydeł i przeprowadzania innych manewrów. A korzystając z widoku taktycznego, będzie można zaglądać za przeszkody i obserwować wykryte pojazdy przeciwnika.

REBALANS MAPY MIŃSK

Wielu graczy prosiło o ulepszenia mapy „Mińsk”, by bitwy na niej były wygodniejsze i bardziej wciągające. Zgodnie z otrzymanymi opiniami wprowadziliśmy kilka ulepszeń do kolebki Wargaming, czyli:

  • obniżyliśmy poziom wody w Świsłoczu, co spowodowało pojawienie się wielu dodatkowych schronień i pozycji strzeleckich;
  • usunęliśmy niektóre obiekty, które zasłaniały linie ostrzału;
  • zoptymalizowaliśmy liczbę helikopterów i samolotów przelatujących nad mapą;
  • a także wprowadziliśmy inne zmiany bilansujące.

Dodatkowo pora roku na mapie to teraz jesień i w związku z tym widoczność w niektórych miejscach uległa poprawie.

Teraz mapa jest bardziej wszechstronna, jeśli chodzi o wybór skrzydeł i pozwala drużynom na realizowanie nowych, ciekawych taktyk.

ZAMIANA FRAGMENTÓW SCHEMATÓW

Ulepszyliśmy też system schematów. Teraz kraje z różnych narodowych formacji z kampanii misji osobistych Drugi front będą ze sobą współpracować. Jeśli, podczas składania schematu zabraknie Wam narodowych fragmentów, możecie je zastąpić narodowymi fragmentami sojuszniczych krajów po kursie 1:6. Na przykład, jeśli do stworzenia fragmentu schematu dla niemieckiego pojazdu będzie potrzebny jeden narodowy niemiecki fragment, będzie można użyć sześciu narodowych japońskich fragmentów w jego miejsce.

ODKRYJCIE NOWE MAPY W MISJI ZWIADOWCZEJ!

Do World of Tanks wkracza nowy tryb – Misja zwiadowcza. W tym trybie eksplorujecie mapy znajdujące się w późnych stadiach projektowania. Po rozegraniu określonej liczby bitew w Misji zwiadowczej będzie możliwość zagłosowania na jedną ze zbadanych map i wzięcia udziału w specjalnym badaniu. Zebrane informacje pomogą nam lepiej zrozumieć, jakie poprawki są potrzebne w dalszych etapach prac nad mapą.

Przygotujcie się na V. sezon Przepustki bitewnej

Dowódcy, przygotujcie się na mnóstwo fajnych nagród w V. sezonie Przepustki bitewnej! Potrwa on 3 miesiące, a składać się będzie z trzech rozdziałów, po 50 kolejnych etapów każdy. W V. sezonie Przepustki bitewnej wystąpią trzy nowe pojazdy podstawowe: AMX 50 B, CS-63 i FV217 Badger.
Na początku każdego rozdziału będziecie mogli wybrać jeden z trzech nowych stylów progresywnych dla trzech pojazdów podstawowych. Pokażcie swoje umiejętności w zaciętych bitwach, a będziecie mieli szansę zdobycia nowego wyposażenia z nagród (cichy system wydechowy z nagród), do trzech specjalnych członków załogi i innych wartościowych nagród!

Bitwy rankingowe. Sezon X

Nowy sezon testowy – sezon X – już wkrótce w bitwach rankingowych. Rozpoczyna się 28 czerwca i jako że to sezon eksperymentalny, pojawią się w nim nowy format bitew i inne zmiany. Sezon testowy potrwa dwa tygodnie, a nie, jak zwykle, trzy. Bitwy w X sezonie będą toczyły się między dwiema drużynami, po 10 graczy każda, a liczba szewronów, które trzeba zdobyć, by przejść między stopniami, zostanie zmniejszona.
Sezon X nie jest powiązany z nagrodą roczną ani żetonami stopni, ale ma unikalne nagrody: nowiutki element ulepszonego wyposażenia (ulepszona sprężarka) i nową dyrektywę – zamiennik filtra paliwa Przygotujcie się na pełne adrenaliny bitwy i dzielcie się swoimi wrażeniami! Wasze opinie pomogą nam podjąć decyzję, jaki będzie format kolejnego cyklu bitew rankingowych w latach 2021-2022.
update 1.13

Konto premium

Gracze posiadający konto premium otrzymają dodatkowe 24 godziny czasu konta premium WoT w ramach rekompensaty za okres wprowadzania aktualizacji. Jeśli chcielibyście dokonać jakichś zakupów w grze, poczekajcie, aż serwery na nowo wystartują.

update 1.13

Wyłączenie

Serwery gry będą wyłączone 23 czerwca w godzinach 2:30–8:30 CEST (UTC +2), abyśmy mogli sprawnie przeprowadzić aktualizację.

Dowódcy, do boju!
Zasmakujcie bitew z przerobionymi pociskami odłamkowo-burzącymi, badajcie nowe mapy w Misji zwiadowczej i wypróbujcie nowych narzędzi do zwalczania dział samobieżnych, a także innych możliwości, które daje ta duża aktualizacja!
PODYSKUTUJ NA FORUM
ź: WoT
Sekcja komentarzy
Loading comment form ...