PanzerNews - 1.5 – funkcjonalności aktualizacji, cz.II

1.5 – funkcjonalności aktualizacji, cz.II

Transkrypcja dziennika twórców i niejako uzupełnienie tekstu odnośnie zmian w patchu 1.5.


Rozpoczął się publiczny test aktualizacji 1.5. Na graczy czeka wiele nowości: możliwość wykluczenia mapy, nowe konto premium World of Tanks, zmiany w zrównoważeniu artylerii, gałąź wyjątkowych szwedzkich czołgów średnich i zmodyfikowane czołgi ciężkie, i bitwy rankingowe. Przejdźmy do szczegółów!

PRZEGLĄD TESTU PUBLICZNEGO AKTUALIZACJI 1.5 Każdy ma swoje ulubione czołgi i mapy. Pojazd można wybrać, ale z mapami nie jest już tak łatwo. Teraz można wykluczyć jedną z map z rotacji w specjalnym menu. Wybierzcie dowolną mapę, a system doboru drużyn przestanie Was na nią wysyłać. Ta opcja działa tylko w bitwach losowych i tylko w standardowym trybie bitew dla pojazdów co najmniej IV poziomu. Map nie można wykluczyć w trybach szturm, bitwa spotkaniowa i wielka bitwa. Jeśli gracie w plutonie, to jego dowódca wybiera, która mapa trafi na czarną listę.

KONTO PREMIUM WORLD OF TANKS Przez 8 lat istnienia World of Tanks konto premium wiernie służyło swoim graczom, ale z czasem straciło swą przydatność. Pora to zmienić.

Podczas testu publicznego aktualizacji 1.5 każdy gracz może przetestować nowe konto premium World of Tanks. Korzyści z niego zobaczycie w specjalnym menu w kliencie gry. • Zapewni Wam ono 50% więcej kredytów i PD za każdą bitwę. To standardowa funkcja, ale wprowadzi ona ciekawsze premie. • Konto premium World of Tanks pozwoli Wam użyć specjalnej premii do PD kilka razy dziennie. Premia jest podobna do mnożnika x2, ale to wy decydujecie, czy chcecie ją aktywować. Można użyć jej w ostatniej zwycięskiej bitwie w dowolnym czołgu, więc jeśli odnieśliście kilka zwycięstw w różnych pojazdach, zastosujcie ją wobec tych najbardziej korzystnych. Premia kumuluje się z innymi mnożnikami PD. Zawsze macie szansę na liczne nagrody. • Kolejną ważną opcją jest zapas rezerw. Oszczędza on do 10% kredytów zdobytych w bitwie. Jeśli na przykład gracz zdobędzie 100 000 kredytów w bitwie, do zapasu rezerw trafi dodatkowe 10 000. Maksymalnie może on przechować 750 000 kredytów. Co 7 dni wszystkie oszczędności trafią do graczy, nawet jeśli ich konto premium już wygasło. • Właściciele konta premium World of Tanks otrzymają 3 misje dziennie. • Konto premium World of Tanks zapewni członkom plutonów 15% więcej kredytów. • Członkowie plutonu bez konta premium otrzymają premię 10% do kredytów. • Wszyscy członkowie plutonów niezależnie od poziomu pojazdu, konta premium i wyników bitwy dostaną premię do doświadczenia. Te premie nie działają jednak dla dynamicznych plutonów. • Konto premium World of Tanks pozwoli też wykluczyć aż dwie mapy z rotacji. Te opcje nie wpływają na Waszą skuteczność w boju, ale zwiększają radość z gry.

ZRÓWNOWAŻENIE ARTYLERII Ważnym punktem testu publicznego będą zmiany w zrównoważeniu artylerii. Głównym celem tych zmian jest skrócenie czasu trwania ogłuszenia, zwłaszcza po kilku trafieniach artylerii. W kluczowych punktach mapy czołgi ciężkie mogą być długo ostrzeliwane przez artylerię. To skutkuje ranną załogą i uszkodzonymi modułami. Jest to dość irytujące. Czas trwania ogłuszenia jest sumą 2 składników. Pierwszy z nich nie zależy od uszkodzeń i jest określony w ustawieniach pocisku przez niewymiarowy współczynnik od zera do jednego. W garażu widać go jako minimalny czas trwania ogłuszenia. Drugi składnik jest zmienną i zależy bezpośrednio od spowodowanych uszkodzeń. Suma obu składników wynosi 1, ale każde działo samobieżne ma ich inny stosunek.

Wprowadzimy poniższe zmiany do artylerii: • Stały składnik zostanie zmniejszony o 5% w stosunku do maksymalnego czasu trwania ogłuszenia. To automatycznie skróci minimalny czas trwania ogłuszenia dla artylerii w grze. Ponadto zmiany dotkną też drugi składnik ogłuszenia zależny od uszkodzeń. Uszkodzenia na granicy pola rażenia pocisku zostaną zmniejszone. Efektem będzie zmniejszenie obrażeń obszarowych w całym polu rażenia, a więc czas trwania ogłuszenia też zostanie skrócony. Ale to nie wszystko. • Powtórne ogłuszenie zostanie skrócone o połowę. Jeśli pojazd jest wyposażony w dużą lub bardzo dużą osłonę przeciwodłamkową, efekt ogłuszenia zostanie zmniejszony odpowiednio o 20 i 10 procent. Te zmiany sprawią, że gra czołgami ciężkimi i wolnymi pojazdami stanie się przyjemniejsza. • Zmienimy też parametry części dział samobieżnych. U niektórych z nich pole rażenia zostanie zmniejszone o 5%. Zmaleje też prędkość pocisków u Conquerora GC. G.W. Panther stanie się nieco mniej celny, będzie przeładowywał o sekundę dłużej oraz nieco zwiększy się jego rozrzut przy obrocie kadłuba.

SZWEDZKIE CZOŁGI ŚREDNIE Pojawienie się nowych czołgów to zawsze dobre wieści. Nie ma nic lepszego niż wyruszenie w bój czołgiem, który wciąż pachnie nową farbą. Robi się jeszcze ciekawiej, gdy nowi przybysze mają w sobie coś specjalnego. Dokładnie tak jest ze szwedzkimi czołgami średnimi. Trzy pojazdy od VIII do X poziomu. Trzech gości z północy: UDES 14 Alt 5, UDES 16 i UDES 15/16.

Co w nich takiego szczególnego? Hydropneumatyczne zawieszenie. Pozwala ono zmienić kąt opuszczenia działa aż do 13 stopni. Wykorzystanie terenu to czysta radość. W tej pozycji szwedzkie pojazdy odkryją pełnię potencjału swoich nietypowych dział. Mechanika jest podobna co u szwedzkich TD-ków. W przypadku czołgów średnich uwagę przykuwają 2 rzeczy. Po pierwsze, żadne inne czołgi średnie nie mają tej opcji. Po drugie, aktywuje się ona automatycznie. Wystarczy zmniejszyć prędkość do 10 km/h, aby uruchomić aktywne zawieszenie. Gdy przyspieszycie do 20 km/h, pojazd wraca do zwykłego ustawienia i jedzie jak zwykły czołg średni. Te opcje czynią nowe czołgi niepowtarzalnymi i dzięki nim mogą one trafić do czołówki tej gałęzi.

ZMIANY W SZWEDZKICH CZOŁGACH CIĘŻKICH Poza nowymi pojazdami zmodyfikowaliśmy też ciężkie czołgi Emil I, Emil II i Kranvagn. Celem zmiany było podkreślenie różnic między nimi, a czołgami ciężkimi z mechanizmem ładującym z innych krajów. Skupiliśmy się głównie na ich działach. Liczba pocisków w magazynach szwedzkich czołgów ciężkich zostanie zmniejszona do 3, ale zwiększymy uszkodzenia na strzał i skrócimy czas ładowania u wszystkich dział. Ponadto u pojazdów Kranvagn i Emil II z najlepszym działem skrócimy czas między strzałami mechanizmu ładującego. Te zmiany znacznie zwiększą uszkodzenia na minutę u wszystkich czołgów. Najbardziej zauważalna ta zmiana będzie w przypadku Kranvagna.

Ulepszone szwedzkie czołgi będą dostępne w testach publicznych. Zagrajcie nimi i przekażcie nam swoje uwagi.

BITWY RANKINGOWE W tym roku bitwy rankingowe ulegną znacznym zmianom. Niektóre z nich zobaczycie na serwerze testów publicznych.

Jedną z nowych głównych opcji będzie doświadczenie roli. Zastąpi ono doświadczenie za aktywne działanie w boju. Każdy pojazd otrzyma rolę zależnie od swojej funkcji w bitwie. Im lepiej ktoś sprawdzi się w swej roli, tym więcej otrzyma punktów doświadczenia.

Ponadto w teście publicznym będzie można wypróbować nowy system rozwoju. Nie jest jeszcze gotowy, ale zapewni Wam wgląd w to, co czeka Was w przyszłych sezonach. Dostępne będą 4 dywizje. Po przejściu wszystkich dywizji gracze trafią do jednej z trzech lig. Wyłączymy uszkodzenia od ostrzeliwania i taranowania sojuszników. Ogłuszanie od sojuszniczej artylerii nadal będzie aktywne, ale jej dowódcy otrzymają karę.

Więcej informacji na temat bitew rankingowych znajdziecie w dziennikach twórców gry. To wszystko na dziś. Dołączcie do testu publicznego i jako pierwsi wypróbujcie nowe funkcjonalności w World of Tanks. Powodzenia na polu bitwy!

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...