Rozpoczął się publiczny test aktualizacji 1.6. Możecie już zobaczyć, jak przerobiliśmy misje osobiste obydwu kampanii, ocenić wielkie zmiany w systemie personalizacji, sprawdzić ulepszoną mechanikę uszkodzeń drużyny, i, co najważniejsze – poznać nowe brytyjskie czołgi lekkie.
Lato w pełnym rozkwicie, podobnie jak prace and następną wersją World of Tanks! Nowa fala testów publicznych wprowadzi brytyjskie lekkie pojazdy wysokiego poziomu i przyniesie ulepszenia misji osobistych. Dostaniecie też nowe możliwości personalizacji Waszych pojazdów dzięki prostokątnym naklejkom i nie tylko. Co ważne, abyście mogli jeszcze łatwiej skupić się na samej grze, w tej wersji wyłączymy sojusznicze zniszczeniaspowodowane bratobójczym ogniem i taranowaniem.
Czytajcie dalej, jeśli chcecie poznać szczegóły!
Zawartość
Brytyjskie czołgi lekkie wysokiego poziomu
Ulepszenia misji osobistych
Aktualizacja personalizacji
Wyłączenie uszkodzeń od sojuszów i bratobójczego ognia
Nadchodzi wsparcie dla Brytyjczyków i nie jest to bynajmniej herbatka z mlekiem – to zupełnie nowa gałąź pojazdów!
Jesteśmy świadomi, że wśród graczy World of Tanks jest wielu miłośników brytyjskich czołgów. Każdy dowódca znajdzie tu coś dla siebie; czy będzie to wszechstronny czołg średni, ciężki awanturnik podbijający linię frontu, czy też niszczyciel czołgów z jednej z dwóch gałęzi. Jedyna klasa, której dotychczas brakowało wśród Brytyjczyków, to czołgi wysokiego poziomu.
Wersja 1.6 zapełni te luki dzięki wprowadzeniu czterech nieuchwytnych i siejących grozę brytyjskich czołgów lekkich z poziomów VII-X, które podbiją szturmem bitewne pola w World of Tanks! Możliwość zbadania nowej lekkiej podgrupy zacznie się od Cromwella poziomu VI.
Jednym z kluczowych cech nowych czołgów jest ich rozmiar; są one mniejsze nawet od francuskich pojazdów lekkich. Zajmą one pozycję wśród najmniejszych jednostek w grzei będą tylko odrobinę większe od ELC Even 90. To oznacza, że będą bardzo trudne do wykrycia, a jeśli nawet zostaną zauważone, nie będzie łatwo ich trafić, szczególnie, jeśli pozostaną w ruchu.
W dodatku brytyjskie czołgi lekkie posiadają:
dobry zasięg widzenia,
doskonałą dynamikę,
świetne maskowanie,
działa zadające duże uszkodzenia alfa, dające jednak niską ilość uszkodzeń na minutę. Pojazdy te prowadzą skuteczniejszy ostrzał w stanie spoczynku, raczej niż w ruchu.
Wszystkie te atrybuty sprawiają, że ci Brytyjczycy są wspaniałymi zwiadowcami. Połączenie dobrego zasięgu widzenia, świetnego maskowania i małego rozmiaru jest wyjątkowe dla naszej gry, więc nowe brytyjskie czołgi doskonale sprawdzą się w aktywnym jak i pasywnym wykrywaniu.
Wszystkie pojazdy są oparte na historycznych modelach, z wyjątkiem czołgu X poziomu – musieliśmy go trochę zmodyfikować. W dodatku wszystkie pojazdy mają ekstrawagancki wygląd, który bezspornie wyróżnia je na polu bitwy. Dowódcy! Czas wziąć je na przejażdżkę!
Więcej szczegółów na temat nowych brytyjskich czołgów i ich stylu gry opublikujemy w późniejszym czasie.
Ulepszenia misji osobistych
Konsekwentnie pracujemy nad zbalansowaniem misji osobistych. Tym razem szczegółowo przeanalizowaliśmy statystyki z misji trzeciej operacji w drugiej kampanii, w której można zdobyć Object 279 early. Ponadto dokładnie zapoznaliśmy się z Waszymi opiniami i sugestiami dotyczącymi tej operacji.
W rezultacie postanowiliśmy uprościć warunkiprawie 40 misji – co sprawi, że ich ukończenie będzie wymagało mniej czasu i wysiłku. Nadal będziecie potrzebować solidnych umiejętności, aby je wypełnić, ale teraz nie będą one już tak skomplikowane.
Podzielcie się z nami Waszymi sugestiami i opiniami o operacjach w drugiej kampanii!
Zmienimy także warunki misji dla dział samobieżnych.
Po zrebalansowaniu dział samobieżnych, które miało miejsce wcześniej w tym roku, byliśmy świadomi potrzeby ulepszenia misji dla tej klasy, ale nie dysponowaliśmy wystarczającą ilością danych, aby podejmować konkretne decyzje. Analiza sposobu, w jaki zmiany w stylu mechaniki gry wpłynęłyby na statystyki dla dział samobieżnych zajęła sporo czasu, ale dzięki temu jesteśmy teraz w stanie dokonać rebalansu.
Misje te zyskają na znaczeniu w wybranych przypadkach, a warunki dla ogłuszeniazostaną zredukowane zgodnie z nowymi zasadami ogłuszania dla dział samobieżnych. W niedalekiej przyszłości spodziewajcie się szczegółowego artykułu poświęconego wszystkim zmianom w misjach osobistych.
Aktualizacja personalizacji
Każdy dowódca może nadać swojemu unikalny wygląd dzięki naklejkom. Wielu z Was zwróciło uwagę na to, że interfejs sekcji zawierającej naklejki nie jest zbyt intuicyjny. Na przykład, gracze byli w stanie zmieniać pozycję naklejki po umieszczeniu jej na wybranej części kadłuba, jednak trudno było kontrolować jej ruch.
Po zapoznaniu się z Waszymi komentarzami i wykonaniu licznych testów, zaktualizowaliśmy interfejs, aby ułatwić:
przenoszenie wybranych naklejek w inne miejsce i podgląd efektu zastosowania naklejki,
obracanie i usuwanie ich z czołgu za pomocą kilku kliknięć.
Dodaliśmy też okienka ze wskazówkami do interfejsu garażu. Pokażą Wam one, z jakich sekcji możecie wybierać naklejki, na które części pojazdu można je nanieść itd.
Oprócz tego wprowadzamy nowe prostokątne (wielowymiarowe) naklejki. Będą one dostępne dla pojazdów premium VIII poziomu i X poziomu i można je będzie nanieść na konkretne miejsca na każdym pojeździe, takie jak cały bok czołgu. Miejsca na naklejki mogą być różne dla różnych pojazdów.
Co więcej, dodajemy świeży zestaw „klasycznych” kwadratowych naklejekdla pojazdów X i VIII poziomu i nowe czcionki dla numerów osobistych.
Możecie zobaczyć też szczegółowe informacje o niektórych dostępnych stylach w kliencie gry. Po prostu użyjcie stylu i kliknijcie przycisk informacji, aby dowiedzieć się o nim więcej.
Wyłączenie uszkodzeń od sojuszników i bratobójczego ognia
Zaczynając od wersji 1.6, ogień/uszkodzenia od sojuszników będą wyłączone w bitwach losowych. Zebraliśmy i uważnie przeanalizowaliśmy Wasze opinie na temat wyłączenia ognia od sojuszników po rozpoczęciu Linii frontu w zeszłym roku. A teraz jesteśmy gotowi przenieść tę praktykę również na wszystkie bitwy losowe (standardowe, spotkaniowe, szturmy i wielkie bitwy).
Aby umożliwić Wam lepszą koncentrację na bitwie i zmniejszyć wpływ niesportowego zachowania na rozgrywkę, wyłączamy uszkodzenia i zniszczenia powodowane przez ostrzał i taranowanie przez sojuszników. Ale artyleria wciąż może ogłuszyć pojazdy ze swojej drużyny, za co będzie ukarana odjęciem doświadczenia.
Ta sama zasada stosuje się do pojazdów innych klas. Pomimo wyłączenia ognia/uszkodzeń od sojuszników, wciąż jest możliwe otrzymanie statusu „zabójcy sojuszników”. Gracze, którzy będą próbować zaatakować sojuszników, utracą odpornośćna ogień i taranowanie przez sojuszników i będą mogli zostać zniszczeni bez kar.
Pełna lista zmian
Main Changes
Personal Missions Tweaks
Rebalanced the Personal Missions within the Object 279 (e) operation.
Conditions of 22 missions have been adjusted.
2 missions have been changed while keeping the player's progress within them (with the 1 to 1 conversion).
Rebalanced a number of missions for SPGs (within both campaigns).
12 missions for SPGs have been changed within The Long-Awaited Backup campaign.
5 missions for SPGs have been changed within the Second Front campaign.
Vehicle Customization
Added detailed information about some of the available styles in the game client.
Added new fonts for tactical numbers.
Reworked the interface of applying decals.
Added new decals: square and rectangular.
Square decals will be available for all Tier X and Tier VIII vehicles.
Rectangular decals will be available for Tier X vehicles and Tier VIII Premium vehicles.
Changed the spots that are available for applying the decals. All previously applied decals will be removed and sent to the section Exterior -> Decals.
Disabling Friendly Fire/Damage
We disabled team damage and team kills caused by friendly fire and ramming in all Random Battles (Standard, Encounter, Assault and Grand Battles).
Reworked the sounds and effects of direct hits received from allies.
Improved the system of penalties for causing damage and stunning allies.
Reworked the mechanics of interaction between the HE shells of SPGs and guns of the allied vehicles
The corresponding changes will be made to the Game Rules, which will take effect after the release of the update.
WoT Premium Account
Reworked the logic of adding the manageable XP bonus within WoT Premium Account. Now the extra XP will be sent to the crew according to the same rules that are applied to the Combat experience:
If the Accelerated crew training is disabled (or is not available) before the beginning of a battle, a share of experience will go to the crew, the rest will go to the vehicle.
If the Accelerated crew training is enabled, all experience will be distributed between the crew members.
Changed the conditions, upon which the bonus can be used (all below conditions should be met):
The most recent victory in the selected vehicle.
The vehicle is in the Garage (not sold, the rental has not expired, etc.)
The crew that won the battle is in the vehicle.
The current state of the Accelerated crew training option is the same as it was before the beginning of the battle.
Maps
Made some balance changes to a spotting position on the Malinovka map: removed the trees that prevented the northern team from spotting enemy vehicles.
Changes to the Wheeled Vehicles
Optimized performance of the engine modes.
When switching between the modes, the wheeled vehicles will not lose engine power anymore. This is especially important when switching from the Cruise to Rapid mode. Now the wheeled vehicles will not slow down before speeding up. The wheeled vehicles will simply keep building up the speed.
When switching between the modes, the wheels will be retracted and lowered down more realistically.
Optimized performance of the movement physics.
When running into an obstacle, it will be easier to regain control over the movement of the wheeled vehicle in some cases.
Added the option of disabling the speedometer of the wheeled vehicles in the client settings. Duplicated the indication of the drive modes on the damage panel.
Added the option of enabling/disabling the Auto-Aim Indicator for all vehicle types (via the tab of marker configuration). The Auto-Aim Indicator can be enabled/disabled separately for the Default and Alternative marker modes. The option will affect all vehicles, including the wheeled ones (i.e., the Auto-Aim Indicator can be disabled for the wheeled vehicles in the same way).
Added the option of switching between the drive modes for the wheeled vehicles during the pre-battle count down. The same applies to the Swedish tank destroyers.
Changes to the Interface
Added the option of disabling vehicles in the client settings. Duplicated indication of the damage modes.
Auto-Aim Indicator for all vehicle types (via the tab of marker configuration). It can be enabled / disabled. It can be disabled in the same way.
Team Battles Mode Discontinued
The Team Battles mode has been removed from the list of available modes.
Changes to the technical characteristics of the following vehicles
U.S.A.
Added the AE Phase I (for testing by Supertest players).
U.K.
Added a branch of researchable light tanks. The new branch of light tanks will start from the Tier VI Cromwell and contains the following vehicles:
VII—GSR 3301 Setter (Setter)
VIII—LHMTV
IX—GSOR3301 AVR FS (GSOR)
X—Manticore
Japan
Changed technical characteristics of the following vehicles:
STB-1
Changed the hull traverse speed from 55 to 52 deg/s
Changed the turret traverse speed from 46 to 50 deg/s
Changed the gun elevation angle from +9 to +15 deg (+21 deg when the hydropneumatic suspension is active)
Changed the gun depression angle from -6 to -8 deg (-14 deg when the hydropneumatic suspension is active)