hello
2 sierpnia Wargaming obchodzi 21 urodziny, a wy pewnie nawet nie wiecie że World of Tanks miał być grą fantasy o orkach… W sierpniu 1998 Wiktor Kisłyj i siedmiu innych developerów założyło Wargaming.Net, która rozpoczęła pracę nad swoim pierwszym komercyjnym projektem – DBA Online, ukończonym w 2000 roku.
W ramach ciekawostki, tak wyglądała witryna internetowa Wargaming w rok po powstaniu firmy:TUTAJ możecie obejrzeć wersję "na żywo"
Zatem czego możemy się spodziewać po urodzinach firmy odpowiedzialnej za World of Tanks? Rok temu wyglądało to tak:
Wargaming kończy 20 lat
Promocje i zniżki: • PD x4 za pierwsze zwycięstwo dnia każdym pojazdem • 50% zniżki na wszystkie pojazdy premium poziomów II–V • 30% zniżki na wszystkie pojazdy premium poziomów VI–VII • Lepszy kurs wymiany: 1 złota = 35 wolnych PD • 50% zniżki na materiały eksploatacyjne • 50% zniżki w złocie na przedmioty personalizacji
Misje:
20 urodziny Wargaming
Nagrody:
• Konto premium: 1 dzień
Warunki:
• Rozegrajcie bitwę.
Ograniczenia:
• Raz na konto.
• Tylko bitwy losowe.
• Wszystkie pojazdy poziomów IV–X
20 urodziny Wargaming #1
Nagrody:
• Podwójne doświadczenie za bitwę.
Warunki:
• Wygrajcie bitwę.
• Uszkodźcie co najmniej jeden czołg przeciwnika.
Ograniczenia:
• Powtarzalna.
• Tylko bitwy losowe.
• Wszystkie pojazdy poziomów IV–X
20 urodziny Wargaming #2
Nagrody:
• 20 obligacji
Warunki:
• Wygrajcie bitwę.
• Znajdźcie się w pierwszej dziesiątce graczy w drużynie pod względem zdobytego bazowego doświadczenia.
Ograniczenia:
• 20 razy dziennie.
• Tylko bitwy losowe.
• Wszystkie pojazdy poziomów IV–X
20 urodziny Wargaming #3
Nagrody:
• 20x Duży zestaw naprawczy
• 20x Duża apteczka
• 20x Automatyczny system gaśniczy
Warunki:
• Zdobądźcie 20 000 PD bojowego w dowolnej liczbie bitew.
• Znajdźcie się w pierwszej dziesiątce graczy w drużynie pod względem zdobytego bazowego doświadczenia.
Ograniczenia:
• Raz na konto.
• Tylko bitwy losowe.
• Wszystkie pojazdy poziomów IV–X
20 urodziny Wargaming #4
Nagrody:
• 20 000 PD
Warunki:
• Zadajcie 20 000 uszkodzeń w dowolnej liczbie bitew.
• Znajdźcie się w pierwszej dziesiątce graczy w drużynie pod względem zdobytego bazowego doświadczenia.
• Doświadczenie zostanie przyznane pojazdowi, którym wypełnicie misję.
Ograniczenia:
• Do trzech razy dziennie.
• Tylko bitwy losowe.
• Wszystkie pojazdy poziomów IV–X
Przypominam o dokumencie powstałym z okazji 15-lecia Wargaming, przedstawiającym historię powstania firmy i jej rozwój:
Tekst z okazji 15-lecia firmy:Kawał czasu za nami, a wszystko to zaczęło się w 1995 roku od amatorskiego projektu dwóch studentów, zapalonych graczy, którzy postanowili stworzyć grę strategiczną. Ta wczesna wersja gry nigdy nie ujrzała światła dziennego, ale był to pierwszy krok ku przygodzie trwającej do dziś. Od firmy działającej w akademiku, aż do globalnej firmy w której grę, grają miliony.
W 2006 roku firma zaczęła pracę nad grą online w gatunku fantasy. Jednakże projekt zarzucono ponieważ była by tylko to kolejna gra fantasy nie różniąca się zasadniczo od innych tego typu gier. Tak więc, podczas prac nad grą osadzoną w realiach elfów i gnomów zaczęto równocześnie dyskutować co zrobić, aby powstała gra wyjątkowa, której powiew świeżości wywrócił by rynek MMO do góry nogami. Zrodził się wówczas pomysł alternatywnej drogi rozwoju projektu i zamiast gry fantasy, zaczęto rozważać produkcję gry osadzonej w realiach IIWŚ.
Brakowało jednak decyzji, czy gra ma traktować o czołgach, okrętach, czy też samolotach. Jak wszyscy wiemy zdecydowano się na czołgi, a to z racji tego, że parę modeli było już gotowych na potrzeby produkcji Order of War.
Gra otrzymała roboczy tytuł "Tankodrom", a pierwsze dostępne modele czołgów pochodziły ze Związku Radzieckiego i Niemiec. Natomiast pierwsze mapy, które powstały to Prochorowka i Karelia.
Generalny test gry odbył się 24 lipca 2009 roku. Tego też dnia przez Białoruś przeszły potężne burze, które przerodziły się w lokalną powódź. Testerzy dosłownie musieli brodzić po kolana w wodzie, aby dotrzeć na miejsce.
Jednakże nikt nie dał za wygraną i po raz pierwszy czołgi wyjechały na wirtualne pola bitew.
Projekt zmienił nazwę z racji tego, iż autorzy chcieli wprowadzić do gry pojazdy wielu narodów. I tak powstała wszystkim znana nazwa World of Tanks, czyli Świat Czołgów. Z początku zakładano, iż będzie to projekt niszowy - zainteresowanie wzbudzi głównie w pasjonatach historii i militariów. Nikt nie myślał o tym, że gra może osiągnąć tak dużą popularność i codziennie będzie się w nią zagrywało miliony graczy z całego świata. Przekrój społeczny graczy jest porażający - biznesmeni, uczniowie, studenci, politycy. Część z nich nawet nie interesuje się pewnie militariami, ani też wcześniej nie wykazywali chęci do gier typu MMO. Oto co zdołała osiągnąć magia WoT'a.
Zimą 2010 roku rozpoczęły się beta testy gry. Maksymalna liczba graczy na serwerze wynosiła wówczas 7.500 osób. 12 sierpnia 2010 roku WoT został oficjalnie wydany, a liczba graczy zaczęła systematycznie rosnąć. Do stycznia 2011 roku zarejestrowało się już milion graczy. Natomiast 23 stycznia 2011 liczba graczy będąca jednocześnie online na serwerze wyniosła 91.311 osób, co zostało odnotowane w Księdze Rekordów Guinnessa. Podczas tego wydarzenia liczba zarejestrowanych graczy wynosiła już około 50 mln na całym świecie. World of Tanks, pierwszy projekt studia Wargaming, przebił swoją popularnością oczekiwania twórców, którzy nie spoczęli jednak na laurach. W produkcji są dwie kolejne gry, o których myślano od samego początku - World of Warplanes i World of Warships oraz dodatkowo WoT:Generals. Prace trwają również nad grami na urządzenia mobilne (WoT:Blitz) oraz konsole.