PanzerNews - Aktualizacja 1.28.1

Aktualizacja 1.28.1

Przeróbki i zmiany projektowe w czterech mapach

Pola bitew w World of Tanks wciąż się zmieniają. Aktualizacja 1.28.1 wprowadza zmiany i poprawki w czterech mapach: Ensku, Lotnisku, Paryżu i Kopalniach.

W tych dobrze znanych lokacjach możecie teraz spodziewać się strategicznych zmian, ulepszonych tras oskrzydlających i lepszych potyczek. Przyjrzyjmy się z bliska tym poprawkom i temu, jak wpłyną na Wasze bitwy.

Ensk: długo oczekiwana rozbudowa

Walka o Ensk zmieniła się na zawsze – przynajmniej w przypadku bitew wysokiego poziomu!

Mapa została poszerzona z 600×600 metrów do 1000×1000 metrów, co daje nowe możliwości taktyczne i bardziej dynamiczne pole bitwy z poprawioną mobilnością i różnorodnością strategiczną. O ile klasyczne, mniejsze pole bitwy pozostaje w grze dla pojazdów poziomów I–VII, poszerzony Region Enski będzie gościł bitwy, gdzie pojazd najwyższego poziomu będzie z poziomu VIII i wyżej.

Główne zmiany:

  • Zwiększona odległość między punktami odradzania. Pozycje startowe zostały oddalone od siebie, co zmniejszyło ryzyko otrzymania uszkodzeń na początku meczu i ułatwiło przeprowadzanie manewrów oskrzydlających.
  • Nowy teren dla czołgów średnich i lekkich. Nowe wzgórze (E8-G8, E9-G9) z opuszczonymi budynkami służy jako kluczowy strategiczny punkt w poszerzonym obszarze zielonym. Mała wyspa (E0–G0) umieszczona wzdłuż rzeki daje możliwości do skrytych manewrów, ale wymagana jest przy tym uważna nawigacja.
  • Wzmocniona obrona skrzydeł. Poszerzony region zielony ma teraz dodatkowe pozycje obronne w C7 i H7, rozmieszczone strategicznie tak, by powstrzymywały agresywne przełamania przeciwnika i dawały lepszą kontrolę nad głównymi strefami potyczek.
  • Poprawione możliwości walki miejskiej. Główne strefy walk dla czołgów ciężkich zostały ulepszone, mają teraz różne nowe pozycje,a obszar jest większy, co zmniejsza możliwości wczesnego brawlowania i lepiej synchronizuje walki w mieście z innymi skrzydłami.
  • Lepsza ochrona bazy. Obrońcy mają teraz poprawione pozycje obronne za bazami, by móc przeciwdziałać agresywnym natarciom.

Lotnisko: całkowita przeróbka

Lotnisko przeszło sporą przebudowę, mającą na celu poprawienie płynności rozgrywki i zmniejszenie liczby irytujących sytuacji. W środkowych i południowych częściach możecie się spodziewać bardziej zróżnicowanych bitew i lepszych obszarów spotkań dla czołgów średnich i ciężkich. Dodatkowo czerwona linia została przesunięta o jeden kwadrat niżej, w wyniku czego powiększył się obszar mapy przeznaczony do gry.

Główne zmiany:

  • Różnorodne trasy dla mobilnych pojazdów. Główna ścieżka dla zwrotnych pojazdów przebiega wzdłuż linii F–J, która teraz posiada sporo różnych pozycji do ukrywania kadłuba i drapania boków na różnych dystansach, pozwalając na większą elastyczność taktyczną i strategiczne starcia.
  • Przerobione trasy czołgów ciężkich. Środkowa linia C–E ma teraz dwa różne podkierunki: jaskinię i przyległe wzgórze.
  • Dodatkowe pozycje niszczycieli czołgów. Nowe gniazda snajperskie na długim dystansie w rogach w E2 i E9 pozwalają na większą kontrolę nad obroną bazy i pomogą odpierać agresywne ataki.
  • Ulepszone możliwości ruchu. Szybsze pojazdy mają teraz więcej możliwości wzdłuż lini A–B i 5–6.

Paryż: przerobiona strefa północna

Północny sektor pola bitwy „Paryż” został przebudowany tak, by dostarczał lepszych możliwości bojowych dla czołgów średnich, lekkich i niszczycieli czołgów. Dodano nowe pozycje do strzelania na dużym dystansie i bliższych potyczek w zwarciu, pogłębiając możliwości taktyczne bitwy w środkowej części obszaru północnego.

Główne zmiany:

Poprawki w obszarze schodów (D4-D7). Dodano nowe schronienie i alternatywne drogi dostępu do górnej platformy.

Całkowicie przerobiony obszar fontanny. Centrum nieopodal fontanny również zyskało dodatkowe możliwości schronienia i zróżnicowania terenu, by zachęcać do bardziej dynamicznej rozgrywki i różnorodnych potyczek.

Pośrednie schronienie na wzgórzu. Pozycje D4 i D7 zostały poprawione tak, by ułatwiały ruchy po kierunku północnym w stronę środka mapy.

Kopalnie: pomniejsze poprawki w równowadze

W Kopalniach wprowadzono celowane zmiany mające na celu poprawienie linii obserwacyjnych, ulepszenie dynamiki walki i zwielokrotnienie okazji do starć.

Jest teraz trudniej drużynie południowej strzelać z wyspy H1–H2 w kierunku centralnego wzgórza. Czołgi ciężkie drużyny północnej mają teraz nową pozycję na E3, co zwiększa ich możliwości walki w kierunku wody i wspierania ataków sojuszników.

Główne zmiany:

Nowa pozycja zbocza klifu. Nowy kierunek ostrzału w stronę wyspy na H1–H2, typowo zajmowany przez drużynę południową, daje drużynie północnej nowe możliwości starcia.

Zmniejszone możliwości ukrywania w zaroślach na południu. Pozycja snajperska na H1–H2 jest teraz mniej dominująca, co utrudnia prowadzenie ostrzału w stronę miejsca głównych starć czołgów ciężkich nieopodal stoku wzgórza.

Wszystkie te aktualizacje map mają na celu poprawę równowagi, dodanie głębi taktycznej i stworzenie bardziej wciągającego doświadczenia bojowego. Wskakujcie do bitwy, by samemu przetestować nowe możliwości i dajcie nam znać, co o nich myślicie.

ź: WoT

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...