hello
Aktualizacja 1.26 wprowadza dużą aktualizację systemu atutów załogi
Aktualizacja ta ma na celu ogólną poprawę rozgrywki, zwiększenie wartości atutów i zapewnienie wszystkim graczom bardziej zrównoważonych wrażeń.
Wprowadza nowe atuty, równoważy istniejące i zapewnia elastyczne opcje zarządzania atutami.
Nieustannie staramy się poprawiać wrażenia z gry, aby była bardziej wciągająca i satysfakcjonująca dla wszystkich graczy. Po szeroko zakrojonych testach obejmujących wczesne próby w tym roku nadchodząca aktualizacja systemu atutów załogi jest świadectwem tego zobowiązania opartym na Waszych opiniach.
Rozwijając system atutów, chcemy osiągnąć kilka celów:
Ta aktualizacja zapewnia, że każda bitwa jest bardziej sprawiedliwa i oferuje więcej możliwości taktycznych, niezależnie od Waszego poziomu doświadczenia.
Każdy członek załogi może teraz mieć maksymalnie sześć atutów, wliczając atuty zerowe, które nie zwiększają kosztu w PD dla kolejnych atutów. Dyrektywy w żadnym wypadku nie zapewnią Wam siódmego atutu.
Uznaliśmy tę zmianę za jedną z najważniejszych, aby zapewnić zrównoważone postępy i wykluczyć zbyt mocne konfiguracje załogi. Ponadto pozwala nam to na dodawanie nowych atutów bez zwiększania ogólnego wpływu atutów na skuteczność na polu bitwy.
Nadmiarowe atuty u istniejących członków załogi znikną, a gracze otrzymają rekompensatę w postaci podręczników dla załogi odpowiedniej nacji.
Członkowie załogi pełniący wiele ról korzystają z systemu „atutów bonusowych”. Pozwala to na szkolenie atutów dodatkowych kwalifikacji równolegle do głównych atutów bez konieczności wydawania dodatkowych PD lub wydłużania czasu szkolenia.
Nowy system zapewnia elastyczność i jest bardziej sprawiedliwy dla graczy, którzy korzystają z członków załogi z dodatkowymi kwalifikacjami. Dla każdej dodatkowej kwalifikacji można wyszkolić do trzech atutów bez zwiększonych kosztów w PD.
W załogach, w których kilku członków pełni tę samą rolę, np. dwóch ładowniczych, skuteczność ich atutów jest teraz dzielona. Aby osiągnąć 100% skuteczności atutu, obaj członkowie załogi muszą go w pełni wyszkolić.
Ta zmiana promuje równowagę pomiędzy pojazdami z małymi i dużymi załogami.
Wprowadzono ponad dwanaście nowych atutów, w tym Koordynację dowódcy, która na krótko poprawia czas celowania po wykryciu przeciwnika. Dodatkowo, istniejące atuty, takie jak Wykrywanie dźwiękiem czy Gaszenie pożaru, zostały zbalansowane, aby zwiększyć ich przydatność.
Celem jest poszerzenie strategicznych wyborów poprzez zapewnienie bardziej zróżnicowanych i przydatnych atutów. Przykładowo, Koordynacja dowódcy może zapewnić krytyczną przewagę w bitwie, poprawiając czas celowania po wykryciu przeciwnika.
Zwiad
Zwiększa o 2% zasięg widzenia i zmniejsza o 20% karę za zniszczone urządzenia obserwacyjne.
|
Niebezpieczeństwo
Zwiększa premię do skuteczności załogi o 5% na 15 s po odniesieniu uszkodzeń. Efekt działania nie kumuluje się.
|
Mentor
Zwiększa liczbę zdobywanych PD o 20% dla wszystkich członków załogi. Pozwala dowódcy na zastępowanie rannych członków załogi ze skutecznością 65%.
|
Koordynacja
Zwiększa szybkość celowania o 12,5% na 15 s po wykryciu pojazdu przeciwnika. Efekt działania nie kumuluje się.
|
Wykrywanie dźwiękiem
Atut z efektem sytuacyjnym
Wywołuje ostrzeżenie o strzale z działa samobieżnego przeciwnika z opóźnieniem 0,1 s i wskazuje kierunek, z którego wystrzelono pocisk. Zmniejsza negatywny efekt ogłuszenia o 10%.
|
Praktyczność
Skraca czas przygotowania materiału eksploatacyjnego o 10%.
|
Strzał z biodra
Zmniejsza rozrzut działa podczas obrotu wieży o 7,5%.
|
Snajper
Zwiększa szansę krytycznego uszkodzenia modułów pojazdu przeciwnika i zranienia członków jego załogi wszystkimi typami pocisków o 3%.
|
Wyznaczony cel
Wydłuża czas, po którym pojazd przeciwnika przestaje być widoczny w obszarze widzenia celowniczego, o 2 s. Umożliwia identyfikację uszkodzonych modułów z opóźnieniem 0,5 s
|
Koncentracja
Atut z efektem sytuacyjnym
Zmniejsza rozrzut działa stacjonarnego pojazdu o 3,5%. Działanie rozpoczyna się po 3 s od zatrzymania pojazdu.
|
Szybkie celowanie
Zwiększa szybkość celowania i prędkość obrotu wieży o 2,5%.
|
Zbrojmistrz
Zmniejsza zakres potencjalnych uszkodzeń i penetracji do ±20%. Zmniejsza rozrzut działa o 1,5%.
|
Hamowanie sprzęgłem
Zwiększa prędkość obrotu kadłuba o 5%.
|
Gładka jazda
Zmniejsza rozrzut działa przy strzelaniu w ruchu o 4%.
|
Jazda terenowa
Zmniejsza utratę prędkości na średnio miękkim terenie o 5% i ustala utratę prędkości na miękkim terenie jako 100% tej wartości.
|
Pewne rozmieszczenie
Zwiększa absorpcję uszkodzeń od pocisków odłamkowo-burzących o10% i zmniejsza uszkodzenia wynikające z upadku o 30%.
|
Kontrolowane uderzenie
Zwiększa uszkodzenia zadawane taranowaniem pojazdom przeciwnika o 20%. Zmniejsza spowodowane taranowaniem uszkodzenia własnego pojazdu o 25% i uszkodzenia własnego zawieszenia o 50%.
|
Inżynier
Zwiększa prędkość jazdy pojazdu w przód i w tył o 1 km/h. Zmniejsza karę za uszkodzony silnik o 20%.
|
Desperat
Atut z efektem sytuacyjnym
Skraca czas ładowania działa o 5%, jeśli pojazd ma poniżej 25% swoich punktów wytrzymałości.
|
Bezpieczne magazynowanie
Zwiększa wytrzymałość magazynu amunicji o 25%.
|
Intuicja
Skraca czas zmiany typu pocisku w załadowanym dziale o 60%.
|
Idealny ładunek
Zwiększa prędkość wylotową pocisku o 10%.
|
Walka w zwarciu
Atut z efektem sytuacyjnym
Skraca czas ładowania działa o 2,5% na dystansie do 50 m od przeciwnika.
|
Tuning amunicji
Zwiększa minimalne potencjalne uszkodzenia i minimalną potencjalną penetrację o 2%.
|
Rozeznanie w sytuacji
Zwiększa zasięg widzenia o 3%.
|
Ramię w ramię
Zwiększa premię do skuteczności załogi o 2,5% w odległości do 50 m od pojazdu sojuszniczego tego samego typu.
|
Zagłuszanie
Skraca czas, przez który pojazd pozostaje wykryty przez przeciwnika, o 1 s.
|
Przechwycenie sygnału
Skraca czas potrzebny do określenia, czy własny pojazd został wykryty przez przeciwnika, o 0,75 s.
|
Ekspert komunikacji
Atut z efektem sytuacyjnym
Zwiększa premię do skuteczności załogi o 2,5%, jeśli ilość zadanych uszkodzeń asysty przekracza początkową pulę wytrzymałości własnego pojazdu.
|
Gaszenie pożaru
Zwiększa szybkość gaszenia pożaru o 80%.
|
ATUTY GRUPOWE
Braterstwo broni
Przy pełnym wyszkoleniu u wszystkich członków załogi podnosi premię do skuteczności załogi dla całej załogi o 5%
|
Maskowanie
Przy pełnym wyszkoleniu u wszystkich członków załogi zwiększa maskowanie pojazdu o 80%.
|
Naprawa
Przy pełnym wyszkoleniu u wszystkich członków załogi zwiększa szybkość naprawy uszkodzonych modułów pojazdu o 80%.
|
System post-postępów
Po wyszkoleniu wszystkich sześciu głównych atutów (i uzyskaniu złotych ramek wokół portretów), doświadczeni członkowie załogi mogą pomóc w szkoleniu nowych rekrutów. Połowa PD załogi zdobywanych w bitwach przez załogantów z sześcioma atutami zostanie zaliczona do wspólnych post-postępów, z których gracze otrzymują w nagrodę przewodnik uniwersalny po osiągnięciu kamieni milowych 100 000 PD.
Zachęca to do ciągłych postępów i nagradza doświadczonych graczy cennymi zasobami do szkolenia nowych załóg.
Resetowanie atutów członka załogi obejmie również atuty zerowe, umożliwiając wybranie całkiem nowej konfiguracji atutów. Dwa nowe przyciski w koszarach pozwalają graczom zresetować, a następnie przypisać atuty dla wszystkich członków załogi. Gracze mają 30-dniowy okres karencji na zresetowanie atutów tyle razy, ile potrzeba. Potem każdy członek załogi (w tym nowo zwerbowani) będzie miał jeden darmowy reset.
Chcemy pozwolić graczom na eksperymenty z różnymi konfiguracjami atutów w celu znalezienia najlepszego dopasowania do ich stylu gry.
Atuty bliskości aktywują się, kiedy przeciwnik jest w odległości do 50 metrów od Waszego pojazdu we wszystkich trybach gry, zapewniając skuteczne działanie tych atutów, niezależnie od kontekstu rozgrywki. Przykładowo, atut Walka w zwarciu przyspiesza ładowanie działa o 2,5%, kiedy przeciwnik jest w odległości do 50 metrów.
Jednak koło bezpośredniego wykrycia, które gwarantuje automatyczne wykrycie przeciwników, różni się w zależności od trybu: jego promień wynosi 50 metrów w bitwach losowych, na Linii Frontu, w Wielkich bitwach itd., ale tylko 25 metrów w Natarciu.
Oznacza to, że możecie się zetknąć z sytuacjami w Natarciu, w których atuty bliskości aktywują się, bo przeciwnik jest w promieniu 50 metrów, ale nie wykrywacie go ze względu na promień bezpośredniego wykrycia skrócony do 25 metrów. Przykładowo, jeśli przeciwnik jest w odległości 40 metrów, ale jest ukryty za ścianą, wskaźnik bliskości („lampka”) zapali się, sygnalizując aktywację atutu, ale przeciwnik pozostanie niewykryty.
Jest to funkcja zaprojektowana w celu poprawienia rozgrywki taktycznej i pozwalająca doświadczonym graczom wykorzystać tę mechanikę do uzyskania przewagi strategicznej.
W tej chwili niektóre pojazdy mają takie konfiguracje załóg, gdzie:
W nowym systemie atutów dla znacznej większości takich załóg tylko jeden członek załogi zatrzymuje swoją kwalifikację jako główną kwalifikację (w pierwszym przypadku) lub swoją drugą kwalifikację (w drugim przypadku). Upraszcza to system i sprawia, że jest on wygodniejszy bez zmniejszania skuteczności Waszych załóg. PD zainwestowane w atuty załogantów, którzy utracą swoje drugie kwalifikacje, zostaną zrekompensowane w standardowy sposób.
Przykład:
AMX 50 B nie ma teraz specjalnej pozycji ładowniczego, ale trzech członków załogi (dowódca, celowniczy i radiooperator) mają drugie kwalifikacje „ładowniczy”. Po wprowadzeniu nowego systemu atutów tylko celowniczy utrzyma swoją drugą kwalifikację „ładowniczy”.
POJAZD | STARY UKŁAD ZAŁOGI | NOWY UKŁAD ZAŁOGI |
---|---|---|
Chiny | ||
IVM5A1 Stuart |
|
|
Francja | ||
IVB1 |
|
|
VIIIAMX 50 100 |
|
|
IXAMX 50 120 |
|
|
XAMX 50 B |
|
|
IXChar Futur 4 |
|
|
VIIIBat.-Châtillon Bourrasque |
|
|
IXChar Mle. 75 |
|
|
VAMX 13 (FL 11) |
|
|
VIAMX 12 t |
|
|
VIIAMX 13 75 |
|
|
IXAMX 13 90 |
|
|
XBat.-Châtillon 25 t |
|
|
VIIILorraine 40 t |
|
|
IIISomua S35 |
|
|
VIIAMX 13 57 |
|
|
VIIAMX 13 57 GF |
|
|
IXBat.-Châtillon 25 t AP |
|
|
VIIISomua SM |
|
|
VIM4A1 FL 10 |
|
|
VIIIBat.-Châtillon 12 t |
|
|
XAMX 13 105 |
|
|
VIIIELC EVEN 90 |
|
|
Niemcy | ||
VIISpähpanzer SP I C |
|
|
XRheinmetall Panzerwagen |
|
|
VIIIHWK 12 |
|
|
IXKPz 3 Projekt 07 HK |
|
|
IXKJPZ TIII Jäger |
|
|
Włochy | ||
XRinoceronte |
|
|
Szwecja | ||
VIStrv m/42-57 Alt A.2 |
|
|
IXStrv 103-0 |
|
|
XStrv 103B |
|
|
XKranvagn |
|
|
VIIIEmil I |
|
|
IXEmil II |
|
|
VIIIUDES 03 |
|
|
VIIIStrv S1 |
|
|
VIIIEMIL 1951 |
|
|
IXUDES 16 |
|
|
XUDES 15/16 |
|
|
VIIIUDES 14 Alt 5 |
|
|
IXUDES 03 Alt 3 |
|
|
VIIIBofors Tornvagn |
|
|
Wielka Brytania | ||
VIIIFV1066 Senlac |
|
|
VIIILHMTV |
|
|
IXGSOR3301 AVR FS |
|
|
VIIGSR 3301 Setter |
|
|
VIIIGSOR 1008 |
|
|
IVA25 Harry Hopkins I |
|
|
XConcept No. 5 |
|
|
VIIIGSOR 1010 FB |
|
|
VIStaghound Mk. III |
|
|
VAEC Armoured Car |
|
|
VIIIFV601 Saladin |
|
|
VIIFSV Scheme A |
|
|
VIIICharioteer |
|
|
VIIICharioteer Nomad |
|
|
USA | ||
VIIT71 DA |
|
|
IIT1 HMC |
|
|
IIIT56 GMC |
|
|
VIIIASTRON Rex 105 mm |
|
|
VARMT |
|
|
IVT82 HMC |
|
|
ZSRR | ||
VIIIIS-3A |
|
|
XT-100 LT |
|
|
VIIILT-432 |
|
|
XObject 780 |
|
|
IXObject 590 |
|
|
Skorzystajcie z interaktywnego widżetu poniżej, aby wybrać pojazd, wypróbować różne układy załogi i zobaczyć efekty nowych i ulepszonych atutów załogi.
Obrazek interaktywny na oficjalnej stronie WoT
Gracze, których załoganci przekraczają limit sześciu atutów, otrzymają rekompensatę w formie podręczników dla załogi odpowiedniej nacji. Dzięki temu mogą zainwestować nadwyżkę PD załogi w inne załogi bez utraty postępów, zapewniając płynne przejście do zaktualizowanego systemu.
Liczba PD rekompensowana w podręcznikach dla załogi odpowiedniej nacji jest równa liczbie PD czołgisty podzielonej przez 4,5.
Przykład:
Macie kilku niemieckich czołgistów, których łączna liczba PD zainwestowanych w atuty powyżej szóstego wynosi 9 000 000. Otrzymacie niemiecki podręcznik szkoleniowy (dający po użyciu 2 000 000 PD).
Kiedy zalogujecie się do gry po raz pierwszy od aktualizacji, zobaczycie okno z informacją pokazującą, ile podręczników dla załogi otrzymaliście.
Zaktualizowany interfejs ma intuicyjny układ, który ułatwia zarządzanie atutami i przypisywanie ich do poszczególnych członków załogi. Możecie też wybrać kilka atutów jednocześnie podczas wybierania atutów, a następnie zastosować je wszystkie jednym kliknięciem przycisku.
Podpowiedzi dla każdego atutu zawierają dodatkowe informacje, w tym zamierzony wpływ na parametry pojazdu i nie tylko.
Przez pierwsze 30 dni po aktualizacji 1.26 gracze mogą resetować atuty dowolną liczbę razy.
Ten okres karencji daje wystarczająco dużo czasu na zapoznanie się z nowym systemem, eksperymenty i znalezienie konfiguracji atutów idealnej dla Waszego stylu gry. Po tym okresie każdy członek załogi będzie miał jeden darmowy reset do wykorzystania w dowolnym momencie.
Aby aktywować 30-dniowy okres karencji, musicie się zalogować do gry przed wejściem w życie aktualizacji w styczniu 2025 roku.
Odświeżony system atutów załogi to nasz kolejny krok w kierunku wzbogacenia rozgrywki w World of Tanks, zapewnienia większej głębi strategicznej i satysfakcjonujących postępów. Niezależnie od tego, czy jesteście doświadczonym dowódcą czołgu czy nowicjuszem na polu bitwy, te zmiany usprawnią Waszą rozgrywkę i otworzą przed Wami nowe możliwości taktyczne. Szkólcie swoje załogi, eksperymentujcie z nowymi atutami i dominujcie na polu bitwy jak nigdy dotąd!
ź: WoT