hello
Nowy system główny dający lepsze bitwy
Przez ostatnie 15 lat rozwijaliśmy i ulepszaliśmy system doboru drużyn, ale jest on nadal daleko od stanu, w którym chcielibyśmy go mieć. Rozumiemy, jak ważną częścią gry jest ten system, dlatego cały czas pracowaliśmy nad jego ulepszeniami. Jednakże pomimo tych starań nasze dotychczasowe podejście nie przyniosło takich rezultatów, o jakie chodziło. Dlatego też uważamy, że przszedł czas na zmianę – i jesteśmy gotowi pójść w inną stronę, by sprawy ruszyły naprzód.
System doboru realizuje miliony operacji, rozpatruje wiele warunków i podejmuje wiele akcji dla każdej bitwy. Musi też kontrolować ciągle zmieniającą się liczbę graczy w kolejce. Kluczową częścią odpowiedzialną za tą funkcjonalność jest sedno systemu. Jest odpowiedzialne za przetwarzanie wszystkich żądań i wykonywanie obliczeń zgodnie z kluczowymi zasadami doboru drużyn:
Aby utrzymać te zasady i wprowadzić nowe funkcjonalności, musieliśmy całkowicie, od zera przebudować sedno systemu. Wprowadzanie modyfikacji do sedna systemu to bardzo trudne zadanie. Nawet najmniejsze poprawki wymagają bardzo dużo czasu, głębokich zmian technicznych i uważnego testowania, by utrzymać stabilność i równowagę. Jakie dokładnie funkcjonalności chcemy ulepszyć w nowym systemie?
System doboru będzie się starał lepiej dobierać drużyny, by ich składy były bardziej zbalansowane.
Oto prosty przykład: jedna drużyna może mieć jeden lub dwa czołgi superciężkie – X
Maus i
X
E 100 – a druga ma jeden lub dwa pojazdy z automatem ładującym –
X
AMX 50 B i
X
T57 Heavy Tank . Te czołgi spełniają zupełnie inne role: superciężkie zbudowano, by absorbowały uszkodzenia i trzymały pozycje, a pojazdy z automatami ładującymi są przeznaczone do zadawania uszkodzeń i wspierania sojuszników.
Teraz pojazdy z różnymi rolami będą bardziej równomiernie rozłożone w drużynach. Na przykład:
PRZEDTEM (AKTUALNY SYSTEM DOBORU) | POTEM (NOWY SYSTEM DOBORU) | ||
---|---|---|---|
Drużyna 1 | Drużyna 2 | Drużyna 1 | Drużyna 2 |
Maus | AMX 50 B | Maus | E 100 |
E 100 | T57 Heavy Tank | AMX 50 B | T57 Heavy Tank |
Zapewni to, że w każdej drużynie jest lepsza mieszanka ról czołgów, co poprawi współzawodnictwo w bitwach i sprawi, że będą bardziej wciągające.
Wprowadzimy mocniejsze ograniczenia, dopuszczając maksymalnie 5* niszczycieli czołgów i 3* czołgi lekkie na drużynę. Będzie to współpracować z balansowaniem na podstawie roli. Na przykład, pomoże to rozwiązać sytuacje, w których jedna drużyna ma pięć snajperskich niszczycieli czołgów, a inna ma pięć szturmowych niszczycieli czołgów.
Stworzy to bardziej dynamiczne i oparte na taktyce bitwy, w których różne typy czołgów mogą skutecznie realizować przewidziane dla nich role.
*W przyszłości być może dopracujemy te limity dla każdej klasy indywidualnie.
W nowych konfiguracjach systemu doboru skoncentrujemy się na podniesieniu częstotliwości pojawiania się bitew ±1-poziom jako wygodniejszej opcji. Utrzymamy jednakże bitwy ±2-poziomy, gdyż pozostaną one podstawowym formatem, który zapewnia pełną różnorodność bitew. Oznacza to, że będziecie natrafiać więcej zbalansowanych zestawień, przy zwiększonej różnorodności i udziale pojazdów z szerokiego wachlarza możliwości.
Bardzo popularne czołgi często stanowią większość w kolejce, co prowadzi do bitew, w których obie drużyny są pełne takich samych pojazdów. O ile w niektórych przypadkach to może być zabawne, może też zmniejszać różnorodność.
Nowy system doboru:
Nowy system wprowadzi dynamiczne zarządzanie kolejkami, co pozwoli na dopasowywanie zasad w czasie rzeczywistym. Zamiast polegać na ustalonych parametrach, będzie analizował rozkład graczy i dostępność pojazdów, na bieżąco zmieniając parametry.
Wynik? Jeśli testy potwierdzą nasze oczekiwania, osiągniemy zdecydowanie lepszą jakość bitew – bez względu na porę dnia.
Liczba tych niesamowitych zmian i stopień złożoności systemu doboru wymaga od nas przeprowadzenie dokładnych testów tak, by zapewnić odpowiednią jakość i skuteczność wprowadzanych rozwiązań. Przez kolejne kilka miesięcy przeprowadzimy serię testów na serwerze EU1, eksperymentując z różnymi konfiguracjami i bez przerwy poprawiając ustawienia na podstawie zebranych danych.
Aby zapewnić możliwie najdokładniejsze wyniki, niektóre tryby gry (spotkanie, szturm, wielka bitwa) będą tymczasowo wyłączone na serwerze EU1. Te tryby będą jednak dalej dostępne na wszystkich pozostałych serwerach. Podczas testów na serwerze testowym mogą trafiać się bitwy z niezwykłymi zestawieniami drużyn, ale jest to niezbędny krok w celu zapewnienia poprawnego działania ulepszonego systemu doboru.
Naszym głównym celem w tych testach jest upewnienie się, że proponowane ulepszenia poprawiają jakość bitew i gwarantują stabilność wszystkich podsystemów doboru drużyn. Ten proces z pewnością zabierze trochę czasu, ale gdy będziemy pewni, że cele testu zostały osiągnięte, będziemy się starali jak najszybciej wprowadzić te zmiany na stałe.
Nadchodzące zmiany mają na celu tworzenie bardziej zbalansowanych, różnorodnych i wciągających bitew. A to dopiero początek! Dalej będziemy ulepszać system na podstawie wyników testów i Waszych opinii, więc wyglądajcie aktualizacji i przygotujcie się na lepsze i bardziej sprawiedliwie dobrane drużyny!
ź: WoT