hello
Aby przełączyć się na tryb Linii frontu, kliknijcie menu wyboru trybu na prawo od przycisku Bitwa! i wybierzcie Linia frontu. Ikona Linii frontu pojawi się w garażu.
Linia frontu składa się z czterech tygodniowych etapów i trwa od sierpnia do listopada 2021 roku. Między etapami tryb nie jest dostępny.
Linia frontu ma okresy zawieszenia broni między 02:00 a 05:00 (UTC+2), podczas których tryb jest niedostępny w ramach bieżącego etapu.
Terminy każdego etapu zostaną ogłoszone w wiadomościach na naszym portalu.
W bitwach Linii frontu obowiązują specjalne zasady, różne od tych obowiązujących w bitwach losowych. Poniżej znajdziecie szczegółowe informacje o przepływie bitew i kluczowych mechanikach trybu.
Walki toczone są na dwóch mapach: Normandia i Kraftwerk. Powierzchnia całkowita każdej mapy to 9 kilometrów kwadratowych. Każda mapa ma trzy poziome linie:
Normandia
Kraftwerk
Każdy sektor pierwszej i drugiej linii ma bazę. Kiedy atakujący zajmą bazę, przejmują kontrolę nad całą strefą i mogą rozpocząć atak na kolejną (pionowo) strefę.
Przykład: Gdy baza w sektorze A została zdobyta, atakujący mogą rozpocząć akcje bojowe w sektorze D. Po zajęciu sektorów B i C zdobędą dostęp do sektorów, odpowiednio, E i F. |
Specjalne zasady zdobywania baz w Linii frontu:
Zdobyte sektory nie mogą być odbite.
Gdy sektor został utracony, obrońcy mają 1 minutę na jej opuszczenie. Po upłynięciu tego czasu, wszystkie pojazdy obrońców w zdobytej strefie zostają zniszczone przez nalot.
Również pojazdy drużyny atakującej zostają zniszczone przez nalot w następujących przypadkach:
Im więcej baz pierwszej linii zostanie zdobytych, tym mniej punktów potrzeba do zdobycia baz w drugiej linii.
LICZBA BAZ ZDOBYTYCH W PIERWSZEJ LINII | LICZBA PUNKTÓW ZDOBYCIA WYMAGANYCH DO ZDOBYCIA BAZY W DRUGIEJ LINII |
---|---|
1 | 450 |
2 | 250 |
3 | 150 |
Gdy atakujący zdobędą przynajmniej jeden sektor w drugiej linii, mogą przejść do trzeciej linii i atakować główne cele – pięć wież działowych. Wszystkie cele mają te same charakterystyki:
Działa dużego kalibru nie obracają się ani nie poruszają, ale mogą wykrywać pojazdy przeciwnika. Ich maksymalny zasięg widzenia to 445 metrów. Mogą przesyłać informacje o pozycjach przeciwnika wszystkim sojusznikom, ponieważ ich zasięg sygnału jest nieograniczony.
Podstawowy czas trwania bitwy w trybie Linii frontu wynosi 12 minut. Efektywne działania drużyny atakującej mogą ten czas wydłużyć. Zdobyta baza dodaje 2 minuty do czasu trwania bitwy. Zdobycie ostatniej bazy dodaje 4 minuty.
Przykład: Atakujący zdobyli 5 baz (A, B, C, E i F). Z tego względu czas trwania bitwy wydłużył się o 10 minut i teraz wynosi 22 minuty. Zdobycie bazy D doda jeszcze 4 minuty do czasu trwania bitwy, co da łączny czas 26 minut. |
Dodatkowy czas jest włączany, gdy czas trwania bitwy dobiegł końca, a przynajmniej jeden pojazd drużyny atakującej zdobywa bazę.
Czas dogrywki nie może przekroczyć 90 sekund. Jeśli atakującym nie uda się zająć bazy w tym czasie, przegrywają.
Dogrywka kończy się wcześniej w następujących przypadkach:
Podczas sezonu w Linii frontu można walczyć pojazdami poziomów VIII i IX. Początkowo by wejść do bitwy można wybrać tylko pojazdy VIII poziomu, natomiast pojazdy IX poziomu mogą być przygotowane w garażu. Gdy atakujący zdobędą jakikolwiek sektor w drugiej linii (D, E, F), obie drużyny przy odradzaniu się mogą wybrać swoje pojazdy IX poziomu.
Aby wziąć udział w Linii frontu, trzeba mieć w garażu przynajmniej jeden pojazd VIII poziomu. Jednak by przyjemniej się grało, dobrze jest mieć więcej pojazdów VIII i IX poziomu. Mając kilka pojazdów obu poziomów, można szybko się odrodzić w bitwie po zniszczeniu pojazdu. Co więcej, na pojazdy IX poziomu można przełączyć się po zdobyciu bazy w drugiej linii.
Jeśli nie macie wystarczającej liczby pojazdów VIII i IX poziomu, możecie je wypożyczyć w sklepie w grze w dziale (Najlepsze).
Istnieją 2 rodzaje wypożyczenia pojazdów:
Cena w obu wypadkach jest taka sama.
POZIOM POJAZDU | CENA |
---|---|
VIII | 240 000 |
IX | 320 000 |
Pojazdy do wypożyczenia VIII poziomu:
Pojazdy do wypożyczenia IX poziomu:
Oprócz wypożyczania pojazdów za kredyty, można również otrzymać pojazdy do wypożyczenia IX poziomu za osiągnięcie niektórych poziomów Linii frontu:
Pojazdy do wypożyczenia otrzymane jako nagrody są dostępne do końca etapu.
Wszystkie pojazdy do wypożyczenia z powyższej listy są replikami odpowiadających im pojazdów do zbadania w ich najwyższych konfiguracjach. Można z nich korzystać tylko w Linii frontu. Pojazdy do wypożyczania są dostępne nawet, jeśli macie już oryginalną wersję wypożyczanego pojazdu. Możecie więc przykładowo mieć dwa identyczne czołgi w garażu – T-44 oraz T-44 FL.
Pojazdy do wypożyczenia są dostępne z tymczasowymi miejscami i załogą wyszkoloną w 75%. Do wypożyczonego pojazdu można przenieść załogę tej samej nacji i typu pojazdu za darmo i bez potrzeby przeszkalania.
Koniec okresu wypożyczenia
Gdy okres wypożyczenia dobiega końca, pojazd pozostaje w garażu, ale nie można nim walczyć.
Pojazd można usunąć z garażu. Aby to zrobić, należy kliknąć pojazd w panelu pojazdów i wybrać Usuń. Pojazd jest usuwany wraz z jego miejscem, wszelkie zamontowane wyposażenie wysyłane jest do magazynu a załoga przeniesiona do koszar. Zdobyte PD bojowego jest rozdzielane wśród pojazdów I poziomu tej samej nacji, co usuwany pojazd.
W bitwach Linii frontu można używać różnych rezerw bojowych, dających różne premie.
Wszystkie rezerwy bojowe są podzielone na trzy kategorie:
Rezerwy szturmowe
Ostrzał artyleryjski
Nakazuje artylerii ostrzelać pociskami odłamkowo-burzącymi jeden wybrany obszar. Pojazdy w centrum miejsca uderzenia otrzymują znaczne uszkodzenia.
Nalot
Nakazuje samolotom szturmowym zrzucenie bomb w wybranym obszarze, ogłuszając i zadając uszkodzenia pojazdom przeciwnika. Pojazdy w centrum miejsca uderzenia otrzymują znaczne uszkodzenia.
Pole minowe
Na pewien czas rozkłada aktywne pole minowe w wybranym obszarze. Miny mogą zostać zniszczone strzałami lub eksplozją. Przeciwnicy mogą wykrywać miny z małej odległości lub przy pomocy rezerw bojowych Lot zwiadowczy i Stróż.
Rezerwy zwiadowcze
Lot zwiadowczy
Nakazuje samolotowi zwiadowczemu obserwację linii na dużym obszarze. Pojazdy w polu widzenia samolotu zostają wykryte i pozostają widoczne przez pewien czas. Wykrywa pola minowe.
Zasłona dymna
Stawia zasłonę dymną, która ukrywa sojusznicze czołgi. Pojazdy przeciwnika wewnątrz zasłony mają ograniczony zasięg widzenia.
Stróż
Zwiększa parametr maskowania pojazdu w 3 s po zatrzymaniu i zmniejsza maskowanie pojazdów przeciwnika – zarówno poruszających się, jak i kryjących za roślinnością. Zapewnia pasywną premię do zasięgu widzenia i wykrywa miny przeciwnika. Nie działa w czasie ruchu pojazdu.
Rezerwy taktyczne
Inspiracja
Poprawia wydajność załogi pojazdu i sojuszników w określonym promieniu, dodając premię % do głównej kwalifikacji każdego członka załogi. Gracz, który użyje tej rezerwy, odczuje jej zwiększony efekt.
Naprawy polowe
Stopniowo przywraca pewien procent punktów wytrzymałości pojazdu. Gdy efekt ten jest aktywny, zmniejsza uszkodzenia od min i przyspiesza odrabianie PW pojazdów w kole odnawiania.
Miejsce 1 | Miejsce 2 | Miejsce 3 | |
Czołgi lekkie i działa samobieżne | |||
Czołgi średnie | |||
Czołgi ciężkie | |||
Niszczyciele czołgów |
Przykład:
Wchodzicie do bitwy z czołgiem lekkim HWK 12 z następującymi rezerwami bojowymi:
|
Rezerwy pozostają aktywne do końca bieżącego etapu. Aby użyć ich w następnym etapie, trzeba je ponownie aktywować.
Montować można tylko aktywowane rezerwy.
Oprócz pojazdu, by powrócić do bitwy, trzeba również wybrać punkt odrodzenia. Jest kilka punktów do wyboru. Punkty odrodzenia, w których istnieje większe prawdopodobieństwo spotkania przeciwnika są oznaczone specjalną ikoną . Nie można odrodzić się w sektorze, gdzie walczy już 12 innych sojuszników. Grając działem samobieżnym, nie można odrodzić się w sektorze z innym sojuszniczym działem samobieżnym. Mechanika odradzania pozwala na szybkie przeniesienie się do innego sektora, na przykład by wspierać sojuszników na przeciwnej flance. Aby przejść do ekranu odradzania, należy przytrzymać J przez 15 sekund. W takim wypadku pojazd ulega samozniszczeniu.Całkowita liczba odrodzeń jest nieograniczona.
Po bitwie jesteście obciążani pełnymi kosztami przywróconych punktów wytrzymałości, ale nie więcej niż 100% wytrzymałości pojazdu. Tę zasadę stosuje się również do pojazdów zniszczonych.Jeśli koło odnawiania staje się niedostępne dla jednego gracza, inni gracze nadal mogą z niego korzystać.
Przykład: Trzykrotnie w trakcie bitwy wykorzystaliście koło odnawiania i za każdym razem przywróciliście 20% punktów wytrzymałości. Zatem przywróciliście 60% PW swojego pojazdu i zapłaciliście za nie. Wasz sojusznik przywrócił dwukrotnie 60% punktów wytrzymałości swojego pojazdu. Zapłacił jednak za 100% punktów wytrzymałości, a nie za 120%. A zatem naprawy ponad pełną wytrzymałość pojazdu są darmowe. |
Przykład: W LT-432 pojemność magazynu amunicji wynosi 50 pocisków. Walcząc w tym czołgu uzupełniliście amunicję w kołach odnawiania i łącznie zużyliście 70 pocisków. Koszt 20 pocisków jest odejmowany od dochodu za bitwę, a koszt pozostałych 50 jest ponoszony podczas napraw. |
Koła odnawiania nie wpływają na materiały eksploatacyjne. Tak jak w bitwach losowych, są usuwane po bitwie, jeśli wykorzystano je chociaż raz.
W Linii frontu działają też rezerwy osobiste, rezerwa Zapłaty za bitwę i zwiększony dochód dla pojazdów premium.
Szeregowy | Sierżant | Porucznik | Kapitan | Major | Generał | |
Doświadczenie Linii frontu | 0 | 150 | 350 | 600 | 900 | 1200 |
Bonus do doświadczenia bojowego | 0 | +10% | +25% | +50% | +100% | +200% |
Każdy etap rozpoczyna się na pierwszym poziomie.
POZIOM | DOŚWIADCZENIE LINII FRONTU DO OSIĄGNIĘCIA POZIOMU |
---|---|
1 | 0 |
2 | 400 |
3 | 500 |
4 | 600 |
5 | 700 |
6 | 800 |
7 | 1000 |
8 | 1100 |
9 | 1200 |
10 | 1300 |
11 | 1400 |
12 | 1500 |
13 | 1600 |
14 | 1700 |
15 | 2000 |
MIEJSCE W DRUŻYNIE WG ZDOBYTYCH PD | PUNKTY ZA ZWYCIĘSTWO | PUNKTY ZA PRZEGRANĄ LUB REMIS |
---|---|---|
Najlepsza 5 | 25 | 10 |
Najlepsza 20 | 10 | 5 |
Dyrektywy W Linii frontu dostępne są następujące dyrektywy:Po osiągnięciu drugiego i piątego poziomu, otrzymuje się wypożyczenie odpowiednio M46 Patton FL i Conqueror FL.
Punkty rezerw bojowych
Punkty rezerw bojowych wykorzystywane są do aktywowania rezerw bojowych. Liczba otrzymanych punktów rezerw bojowych zależy od osiągniętego poziomu:
Odznaki
Odznaka jest przyznawana za osiągnięcie maksymalnego poziomu we wszystkich czterech etapach bieżącego sezonu.
Za efektywność w bitwie można otrzymać następujące nagrody:
Jako atakujący zdobądź łącznie 100 punktów zajęcia bazy lub zniszcz główny cel przeciwnika.
Jako obrońca zadaj 1800 PW uszkodzeń pojazdom w okręgach baz lub w odległości do 150 m od głównych celów.
Bądź graczem o największej liczbie PD na koniec bitwy i osiągnij stopień generała.
Przyznawany graczom, którzy zadali lub asystowali w zadaniu największej ilości uszkodzeń w bitwie (przynajmniej 10 000).
Jako pluton zniszczcie ogółem co najmniej 20 pojazdów przeciwnika. Nagrodę otrzymuje każdy członek plutonu.
Osiągnij najwyższy poziom w trybie gry Linia frontu.
Linia frontu wymaga więcej zasobów systemowych niż bitwy losowe. Jest to związane z kilkoma elementami właściwymi dla Linii frontu, między innymi rozmiarem mapy, sporą liczbą obiektów i pojazdów, które się na niej znajdują, oraz z wykorzystaniem rezerw bojowych. Gracze z procesorami i kartami graficznymi niskiej wydajności mogą mieć problemy z wydajnością podczas rozgrywki w Linii frontu. By ich uniknąć i cieszyć się bezproblemową grą, zmieńcie ustawienia grafiki w kliencie gry zgodnie z możliwościami Waszego komputera.
ź: WoT