hello
Nowe szwedzkie czołgi średnie są gotowe na szturm World of Tanks! Zrodzeni w górskich regionach i głębokich fiordach Skandynawii, zahartowani przez lodowate wichry i długie, śnieżne zimy, ci pancerni berserkerzy to bardzo groźni przeciwnicy na polu bitwy.
Szybkie i wściekłe, te szwedzkie czołgi średnie są przeznaczone do walki na średnim i krótkim dystansie i, dobrze poprowadzone, mogą rozstrzygnąć losy bitwy. Przyjrzyjmy się bliżej składowi nowej gałęzi i głównym cechom rozgrywki nowymi szwedzkimi maszynami, które właśnie wprowadzamy do gry.
Badanie nowej podgałęzi szwedzkich czołgów średnich rozpocznie się na poziomie VII, od Leo. W miarę postępów będziecie mogli przejść po gałęzi czołgów ciężkich lub zbadać te nowe czołgi średnie. W aktualizacji 1.5 do World of Tanks dołączą następujące pojazdy:
Począwszy od poziomu VIII, szwedzkie czołgi średnie będą dysponować unikalnym mechanizmem: zawieszeniem hydro-pneumatycznym, ale dla uproszczenia dalej w artykule będziemy je określać jako zawieszenie pneumatyczne. Działa podobnie do tego dostępnego w szwedzkich niszczycielach czołgów wyższych poziomów w trybie ostrzału, ale w odróżnieniu od niszczycieli na tych czołgach będzie się uruchamiać automatycznie, gdy prędkość pojazdu spadnie poniżej określonej wartości. W następstwie zmieni się ich wznos kadłuba i kąt opuszczenia lufy może sięgnąć -13 stopni. To rekordowo wysoka wartość pośród czołgów X poziomu w naszej grze i naprawdę dobry kąt dla maszyn poziomów VII-IX w porównaniu do oryginalnych kątów opuszczenia lufy. Popatrzcie na to:
Ważne: Właściwa premia do kątu obniżenia lufy, aktywowana dzięki zawieszeniu pneumatycznemu, zależy w dużej mierze od tego, w którą stronę skierowana jest wieża. Jeżeli wieża ustawiona jest do przodu, wtedy korzyść z zawieszenia działa w 100%. Ale jeśli wieża obrócona jest w bok, to nie skorzystacie z dodatkowego obniżenia lufy! Wykorzystajcie tę możliwość w sytuacjach, gdzie ważny jest dodatkowy kąt opuszczenia lufy i starajcie się zrównać względną pozycję wieży z kadłubem (albo przeciwnie, dopasujcie pozycję kadłuba względem ustawienia wieży).
Zatem jeśli poruszacie się wolniej niż 10 km/h, pojazd przełącza się w ten tryb. A gdy zaczynacie przyspieszać i poruszacie się szybciej niż 19 km/h (dla poziomów VIII i IX) lub 23 km/h (dla poziomu X), pojazd wyłączy ten tryb i wypoziomuje kadłub. Ta mechanika będzie sprzyjać tym czołgom w nietypowych sytuacjach, takich jak: strzelanie w ruchu lub podczas zjazdu z wzniesienia.
Podobieństwa i podpowiedzi co do rozgrywki
Duże uszkodzenia na strzał to główna cecha wszystkich trzech szwedzkich czołgów średnich wyższych poziomów. Przy okazji, bardzo dokładnie przetestowaliśmy groźne działo 120 mm zamontowane na UDES 15/16 i wychodzi na to, że zachowuje się wyśmienicie. Wysokie uszkodzenia od strzału dają możliwość wypróbowania różnych taktyk na polu bitwy, zwłaszcza gdy gra się pojazdem wsparcia. Pamiętajcie, że wysokie uszkodzenia od strzału to Wasz as w rękawie, który może pomóc wygrać pojedynek z najgroźniejszymi przeciwnikami.
Oprócz tego nowe szwedzkie maszyny są bardzo zwarte, niewidoczne i mają niskie sylwetki. Mogą też osiągać pozycje szybciej niż czołgi ciężkie
Aby ułatwić Wam opanowanie szwedzkich Wikingów, przygotowaliśmy praktyczne podpowiedzi, które pomogą Wam w skuteczniejszej grze.
Teraz przyjrzyjmy się każdemu czołgowi z osobna.