hello
Przygotujcie się do Natarcia, oferującego wciągające mecze 7 na 7 w pojazdach X poziomu przeciwko graczom z podobnymi stopniami. Pierwszy sezon, „Sezon Gryfa”, potrwa od 12 października od 10:00 CEST (UTC+2) do 20 listopada o 23:00 CET (UTC+1).
Ten nowiutki tryb oferuje mnóstwo fascynujących możliwości, a wśród nich umiejętności pojazdu oraz taktyczne, system punktów prestiżu i nie tylko. Pora przyjrzeć się z bliska i dać nura w tryb Natarcia. Poznajmy niektóre mechaniki rozgrywki w nowym trybie.
Uwaga: Natarcie jest aktualnie częścią testu publicznego aktualizacji 1.18.1. Niektóre parametry trybu mogą się zmienić przed jego oficjalnym wydaniem.
Po wybraniu trybu Natarcie, zostaniecie przeniesieni na ekran przygotowań przed bitwą. To Wasza okazja, by zmienić swój pojazd X poziomu, wybrać alternatywne wyposażenie, pociski i materiały eksploatacyjne oraz zaplanować działania z drużyną przed końcem odliczania.
Pamiętajcie, że w tym trybie można wykorzystywać tylko naprawione pojazdy z pełną załogą i załadowaną amunicją.
Punkty prestiżu są przyznawane za podstawowe działania bojowe, takie jak:
|
|
W World of Tanks każdy pojazd z poziomów VI–X ma konkretną rolę, zależną od jego klasy. Łącznie istnieje 15 ról, każda reprezentuje charakterystyki pojazdu i jego cel w bitwie.
Szturmowe czołgi ciężkie Szturmowe czołgi ciężkie: Mocno opancerzone pojazdy, które mogą skutecznie wymieniać punkty wytrzymałości i powstrzymać natarcia przeciwnika, pozostając na granicy linii ofensywy. Typowi przedstawiciele: Czołgi ciężkie przełamaniaCzołgi ciężkie przełamania:
Pojazdy te posiadają dobrą mobilność i solidny pancerz, co czyni je równie skutecznymi zarówno w pierwszej linii ataku podczas walki pozycyjnej na małym dystansie, jak i podczas manewrów oskrzydlających.
Typowi przedstawiciele:
Wszechstronne czołgi ciężkie
Wszechstronne czołgi ciężkie:
Czołgi wielozadaniowe, które potrafią z łatwością dostosować się do każdej sytuacji bojowej.
Typowi przedstawiciele:
Czołgi ciężkie wsparcia
Czołgi ciężkie wsparcia:
Pojazdy ze świetnymi działami, najbardziej skuteczne przy grze w specyficznych warunkach. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.
Typowi przedstawiciele:
Szturmowe czołgi średnie
Szturmowe czołgi średnie:
Pojazdy z przyzwoitym pancerzem, który sprawia, że najlepiej nadają się do walki w zwarciu i z ciężkimi czołgami przeciwnika.
Typowi przedstawiciele:
Wszechstronne czołgi średnie
Wszechstronne czołgi średnie:
Zbalansowane pojazdy zdolne do wykonywania szerokiej gamy zadań bojowych. Z łatwością dostosowują się do większości map i sytuacji taktycznych.
Typowi przedstawiciele:
Snajperskie czołgi średnie
Snajperskie czołgi średnie:
Pojazdy z doskonałymi działami i słabym pancerzem, które wykazują skuteczność na dużych dystansach.
Typowi przedstawiciele:
Czołgi średnie wsparcia
Czołgi średnie wsparcia:
Pojazdy ze świetnymi działami, najbardziej skuteczne przy grze w specyficznych warunkach. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.
Typowi przedstawiciele:
Szturmowe niszczyciele czołgów
Szturmowe niszczyciele czołgów:
Pojazdy o niskiej mobilności, ale solidnym przednim pancerzu. Wykazują się wysoką wydajnością, walcząc na liniach frontu.
Typowi przedstawiciele:
Wszechstronne niszczyciele czołgów
Wszechstronne niszczyciele czołgów:
Niszczyciele czołgów o uniwersalnych parametrach, które są tak samo skuteczne na każdym dystansie.
Typowi przedstawiciele:
Snajperskie niszczyciele czołgów
Snajperskie niszczyciele czołgów:
Pojazdy ze słabym pancerzem, ale z przyzwoitymi działami, najlepiej nadające się do taktyki zasadzek w większości sytuacji bojowych.
Typowi przedstawiciele:
Niszczyciele czołgów wsparcia
Niszczyciele czołgów wsparcia:
Pojazdy ze świetnymi działami, najbardziej skuteczne przy grze w specyficznych warunkach. W krótkim czasie mogą spowodować znaczne uszkodzenia.
Typowi przedstawiciele:
Wszechstronne czołgi lekkie
Wszechstronne czołgi lekkie:
Szybkie i zwrotne pojazdy, które mogą zarówno dokonywać zwiadu, jak i zadawać uszkodzenia, wykonując manewry oskrzydlające.
Typowi przedstawiciele:
Kołowe czołgi lekkie
Kołowe czołgi lekkie:
Niezwykle dynamiczne pojazdy, które można skutecznie wykorzystywać na różne sposoby w zależności od mapy i sytuacji taktycznej.
Typowi przedstawiciele:
Działa samobieżne
Działa samobieżne:
Wsparcie ataków sojuszników z dużego dystansu. Pojazdy pomocnicze o rożnej skuteczności, zależnej od sytuacji bojowej i efektywności drużyny.
Typowi przedstawiciele:
Każda z 15 ról bojowych ma unikalną umiejętność roli, która może przechylić szalę bitwy na Waszą stronę. Na przykład w szturmowym czołgu ciężkim możecie używać Naprawy polowej, by stworzyć strefę, która stopniowo przywraca PW Waszemu pojazdowi i znajdującym się w pobliżu kolegom z drużyny. Szturmowe czołgi średnie mogą wykorzystać umiejętność Furia, by skrócić czas przeładowania o kilka sekund. Aby aktywować swoją umiejętność, naciśnijcie (domyślny) klawisz 7.
Umiejętności roli mogą mieć trzy poziomy naładowania. Im wyższy poziom naładowania przy aktywacji umiejętności, tym mocniejszy jej efekt.
Lot zwiadowczySamolot zwiadowczy w przeciągu 2 sekund przeleci nad wyznaczonym obszarem. Pojazdy przeciwnika wykryte w promieniu 40/50/60 metrów pozostaną wykryte przez 10/12/14 sekund. Wszechstronne czołgi lekkie |
|
Aktywny zwiadZasięg widzenia wzrośnie na 15 sekund o 5/7,5/10%. Licznik zresetuje się, gdy pojazd przeciwnika zostanie zniszczony po Waszym wykryciu. Kołowe czołgi lekkie |
FuriaCzas przeładowania działa przez 15 sekund będzie krótszy o 15/20/25%. Licznik zresetuje się, gdy zadacie uszkodzenia taranowaniem lub strzelając z dystansu mniejszego niż 300 metrów. Szturmowe czołgi średnie |
|
InspirującyPrzez 20 sekund wokół Waszego pojazdu pojawi się obszar o promieniu 40 metrów dający 10/20/30% premii do poziomu głównej kwalifikacji oraz wszystkich umiejętności Waszych załóg i załóg sojuszniczych. Pojazdy mogą mieć aktywowany maksymalnie jeden efekt Inspirujący jednocześnie. Nie dotyczy to pojazdów sojuszniczych będących pod wpływem ich własnych umiejętności roli. Wszechstronne czołgi średnie |
|
Osłona ogniowaWskazany obszar w przeciągu 5 sekund zostanie zaatakowany ogniem artyleryjskim. Cele trafione w promieniu 15/20/25 metrów otrzymają 100/200/300 PW uszkodzeń i będą ogłuszone przez 8/16/24 sekundy. Sojusznicy w obszarze działania zostaną ogłuszeni, ale nie odniosą uszkodzeń. Snajperskie czołgi średnie |
|
Zręczne ręceDla magazynkowego systemu ładowania: pozostały czas przeładowania magazynku zostanie skrócony o 12/24/36%. Dla systemu automatycznego przeładowania: wszystkie wystrzelone pociski w bieżącym cyklu zostaną przeładowane 12/24/36% szybciej. Tę umiejętność można aktywować tylko podczas przeładowania. Czołgi średnie wsparcia |
Naprawy polowePrzez 10 sekund wokół Waszego pojazdu pojawi się obszar o promieniu 25 metrów przywracający 200/300/400 punktów wytrzymałości Waszemu pojazdowi i pojazdom sojuszniczym. Po pierwszym użyciu tej umiejętności liczba przywracanych punktów wytrzymałości zmniejszy się o 50%. Szturmowe czołgi ciężkie |
|
Jeden za wszystkichPrzez 20 sekund Wasza załoga otrzyma 3/5/7% premii do poziomu głównej kwalifikacji i umiejętności za każdy pojazd sojuszniczy w zasięgu widzenia 250 metrów. Wasz pojazd będzie zawsze wliczał się do limitu tej premii. Czołgi ciężkie przełamania |
|
Łowca nagródStan pasywny:
|
|
Skupienie na celuPrzez 15 sekund rozrzut działa po strzale, w ruchu oraz podczas obrotu kadłuba i wieży będzie zmniejszony o 10/20/30%. Gdy umiejętność jest aktywna, czas przeładowania między strzałami jest krótszy o 0,2/0,4/0,6 sekundy. Czołgi ciężkie wsparcia |
Śmiało naprzódPrzez 12/18/24 sekundy moc silnika Waszego pojazdu będzie większa o 10%, szybkość naprawy zniszczonych modułów zwiększy się o 10%, a czas ogłuszenia będzie krótszy o 25%. Gdy umiejętność jest aktywna, każdy pocisk przeciwnika, który trafi Wasz pojazd, skraca pozostały czas przeładowania o 2 sekundy. Czołgi średnie wsparcia |
|
Czysty strzałPrzez 25 sekund rozrzut działa po strzale, w ruchu oraz podczas obrotu kadłuba i wieży będzie zmniejszony o 10/20/30%. Gdy umiejętność jest aktywna, uszkodzenia ostrzałem skracają czas przeładowania działa o 60/80/95% odsetka, o który zmniejszyły się punkty wytrzymałości pojazdu przeciwnika. Zniszczenie pojazdu przeciwnika skraca czas przeładowania działa o 60/80/95%. Wszechstronne niszczyciele czołgów |
|
Strzał w dziesiątkęPrzez 10/15/20 sekund rozrzut na 100 m będzie równy 0,01 m. Licznik zresetuje się przy uszkodzeniach zadanych ostrzałem z odległości ponad 300 metrów. Snajperskie niszczyciele czołgów |
|
Drugi oddechPrzyspieszenie: przez 10 sekund moc silnika wzrośnie o 10%, maksymalna prędkość jazdy w przód o 10 km/h, a maksymalna prędkość jazdy wstecz o 5 km/h. Odzyskiwanie: przez 10 sekund Wasz pojazd odzyska 125 punktów wytrzymałości + 25/50/75% punktów wytrzymałości utraconych, gdy Przyspieszenie jest aktywne. Niszczyciele czołgów wsparcia |
Forsowny marszPrzez 15/25/35 sekund moc silnika Waszego pojazdu wzrośnie o 40%, maksymalna prędkość jazdy w przód o 10 km/h, a wartości maskowania o 30%. Działa samobieżne |
Mimo że potyczki w Natarciu będą się odbywać na znajomych polach bitew, takich jak Himmelsdorf czy Ensk, specjalnie dla tego trybu wprowadziliśmy pewne zmiany. Elementy takie jak schronienia, przejścia, budynki i obiekty zostały dodane lub usunięte, by zapewnić więcej współzawodnictwa mapom z bitew losowych.
Dodatkowo na polach bitew pojawiły się specjalne punkty docelowe. Te punkty można zdobywać, by odblokować umiejętności taktyczne. W odróżnieniu od umiejętności roli, związanych z pojazdami, ten nowy element jest taki sam dla każdej rozgrywki i jest dostępny dla każdego.
Każda mapa Natarcia ma dwa do czterech punktów docelowych i dwie odpowiadające im umiejętności taktyczne. Zdobywanie punktu docelowego jest podobne do zdobywania bazy, ale czasy zdobycia i dodatkowe obostrzenia są inne.
W odróżnieniu od bitew losowych, tryb Natarcie przeznaczony jest tylko do meczy pojazdami X poziomu z 7 dowódcami w każdej drużynie. Aby dostosować się do tej znaczącej różnicy i podnieść współzawodnictwo w trybie, pięć z dziewięciu map zostało przerobionych.
Obszar torów kolejowych w zachodniej części mapy ma teraz dodatkowe wagony towarowe i budynki dające osłonę. Struktury i budynki zostały usunięte, by odsłonić przejścia. Fontanna w centrum mapy (F5) została przerobiona.
Obszar torów kolejowych we wschodniej części mapy został przerobiony. Niektóre budynki i wagony towarowe zostały usunięte, by otworzyć dodatkowe przejścia. Dodano obiekty zapewniające dodatkową osłonę.
W centrum mapy dodano zniszczalne budynki i roślinność, by dać więcej osłony dla Sztabu artylerii na tej pozycji.
Skalisty stok góry na C3 został przerobiony, by otworzyć dodatkowe przejścia w kierunku strefy zdobywania bazy.
Centralny obszar wokół E4/F4 otrzymał dodatkowy obiekt dający osłonę i będący ważnym punktem konfliktowym wokół Sztabu artylerii.
To tylko pierwszy z dokładniejszych opisów nowego, nastawionego na współzawodnictwo trybu gry, ale zostało jeszcze dużo do poznania! Zajrzyjcie do ogłoszenia i wyglądajcie części 2., gdzie przyjrzymy się systemowi rankingowemu, nagrodom i nie tylko!
ź: WoT