hello
Po co wystawiać do bitwy nowy czołg, skoro można wykorzystać zdobyczny? Podobnie jak niemiecki czołg Pz.Kpfw. B2 740 (f) to zdobyczny francuski B1, tak VPz.Kpfw. KW I (r) to radziecki KV-1, ale z różnymi modyfikacjami. Pz.Kpfw. KW I (r), podobnie jak KV-1 i jego odpowiednik z osłonami, jest dobrym wyborem dla graczy zaczynających przygodę z czołgami ciężkimi.
Siła ogniaPz.Kpfw. KW I (r) zamienia działo czołgu KV-1 na niemieckie działo 7,5 cm Kw.K 40 L/48 z czołgu Pz.Kpfw. IV i innych pojazdów. Statystyki działa są na równi z innymi tej samej klasy i poziomu przy 1701 punktach uszkodzeń na minutę i 110 PW uszkodzeń na strzał oraz 115 mm penetracji pociskami PP i 162 mm pociskami pełnokalibrowymi. Dodajcie do tego mechanizm dosyłający, aby otrzymać zmniejszony czas przeładowania pocisków.
Główną zaletą pojazdu jest –10 stopni opuszczenia lufy (na V poziomie lepszy jest tylko Excelsior) – ale to jeszcze nie zapewnia Wam przepustki do klubu mistrzów ukrytego kadłuba (szczegóły w dziale Żywotność).
ŻywotnośćPz.Kpfw. KW I (r) posiada cechy odróżniające go istotnie od KV-1. Najważniejsza to wieżyczka podobna do tych z czołgów Pz.Kpfw. IV i stanowiąca słaby punkt, który jest dla przeciwników łatwy do trafienia i penetracji, więc należy ostrożnie używać taktyki ukrytego kadłuba w pojedynkach! Kolejną odmienna cechą jest szerszy przód wieży, co ułatwia jego przebicie.
Natomiast zasięg widzenia pojazdu powiększono do 330 m. Chociaż wciąż daleko mu do zwiadowcy, jest to miła zaleta i wartość wyższa od większości czołgów ciężkich tego poziomu.
Ogólnie, pancerz jest dobry do techniki drapania boków i odbijania nadlatujących pocisków, ale jedyny lekko pochylony przedni pancerz rzadko kiedy powoduje rykoszet. Dysponując pulą 850 PW, Pz.Kpfw. KW I (r) ma wytrzymałość niską jak tę klasę i poziom, więc PW trzeba na bieżąco monitorować po każdym trafieniu.
MobilnośćZdobyczny czołg radziecki VI poziomu V-2K ma silnik o mocy 500 KM i potrzebuje czasu, aby rozpędzić się do jego prędkości maksymalnej 34 km/h. Ogólna mobilność jest podobna do KV-1, który jest często polecany jako pojazd dla nowych graczy.
Wyposażenie Wykorzystajcie poniższą konfigurację, by Wasz czołg osiągnął maksymalny potencjał.ZALECANA KONFIGURACJA | ||
---|---|---|
Ulepszone wzmocnienie | Mechanizm dosyłający | Ulepszona wentylacja |
ALTERNATYWNA KONFIGURACJA | ||
Turbosprężarka | Mechanizm dosyłający | Stabilizator pionowy |
DOWÓDCA | Naprawa | Zwiad | Braterstwo broni |
---|---|---|---|
CELOWNICZY | Naprawa | Strzał z biodra | Braterstwo broni |
KIEROWCA | Naprawa | Gładka jazda | Braterstwo broni |
RADIOOPERATOR | Naprawa | Rozeznanie w sytuacji | Braterstwo broni |
ŁADOWNICZY | Naprawa | Bezpieczne magazynowanie | Braterstwo broni |
Radziecka linia ograniczała swoje pojazdy z dwoma działami do czołgów ciężkich poziomów VIII-X… do teraz. Poznajcie pierwszy dwudziałowy niszczyciel czołgów VSU-2-122, który będzie siać grozę w bitwach średnich poziomów. Tym potworem kieruje sześciu członków załogi, a jest on zbudowany głównie z dwóch dział kalibru 122 mm zamontowanych na stałe na kadłubie T-34. Powstała w ten sposób hybryda to skuteczny niszczyciel i broń grozy, która potrafi zatruć życie przeciwnikom.
Siła ogniaCzołgiści zaznajomieni z innymi dwudziałowymi pojazdami będą się tu czuli jak u siebie. Można strzelać z każdego działa niezależnie lub z obu jednocześnie. W tym drugim przypadku trzeba poczekać na załadowanie obu dział. Namierzcie przeciwnika, a następnie naciśnijcie i przytrzymajcie przycisk/klawisz strzału, aby rozpocząć niepowstrzymane 3-sekundowe odliczanie do momentu wystrzału z obu dział. Każdy pojazd przeciwnika, który znajdzie się w zasięgu wybuchu, może odnieść do 900 PW uszkodzeń. Owszem, udane trafienie tym ładunkiem w cel jest niezwykle satysfakcjonujące. SU-2-122 zadaje 2608 punktów uszkodzeń na minutę, co jest aktualnie najwyższą wartością dla tej klasy i poziomu.
Działa ładują się jedno po drugim z 5-sekundową przerwą przy przełączaniu z właśnie wystrzelonego działa na załadowane. Przy strzelaniu pojedynczo mogą zabrać 450 PW, ale SU-2-122 jest najskuteczniejszy na bliskich dystansach ze względu na niską prędkość pocisków (515 m/s dla OB i 412 m/s dla kumulacyjnych) i wysoką wartość rozrzutu (0,48 m). Kąt obrotu działa ma tylko 16 stopni (8 stopni w każdą stronę), więc bądźcie przygotowani do częstego dostosowania pozycji.
ŻywotnośćTaka siła ma swoje wady. Pula 480 PW pozwala na mniejszą liczbę trafień, a płaska kabina daje przeciwnikom większe możliwości penetracji pancerza. Ograniczony zasięg widzenia 280 m i niska wartość kamuflażu stacjonarnego 13,68% powodują, że koniecznie trzeba doładować te wartości za pomocą wyposażenia i szkolenia załogi. Mając skuteczne maskowanie, możecie utrzymywać przeciwników w ciągłym strachu –będą się obawiać, że dwie załadowane lufy są gdzieś tam… gotowe do strzału.
MobilnośćPrędkość maksymalna 45 km/h nie stawia go wśród najszybszych odpowiedników, ale jest wystarczająco dobra, aby dotrzymać kroku większości sojuszników i wygodnie poruszać się po polu bitwy. Prędkość jazdy wstecz 14 km/h pozwala na szybki powrót za osłonę po wystrzale i nie daje przeciwnikom zbyt wiele czasu na odpowiedź ogniem.
Wyposażenie Wykorzystajcie poniższą konfigurację, by Wasz czołg osiągnął maksymalny potencjał.ZALECANA KONFIGURACJA | ||
---|---|---|
Siatka maskująca | Mechanizm dosyłający | Lorneta polowa |
ALTERNATYWNA KONFIGURACJA | ||
Turbosprężarka | Mechanizm dosyłający | Ulepszona wentylacja |
DOWÓDCA | Naprawa | Maskowanie | Braterstwo broni |
---|---|---|---|
CELOWNICZY | Naprawa | Maskowanie | Braterstwo broni |
KIEROWCA | Naprawa | Maskowanie | Braterstwo broni |
RADIOOPERATOR | Naprawa | Maskowanie | Braterstwo broni |
ŁADOWNICZY | Naprawa | Maskowanie | Braterstwo broni |
ŁADOWNICZY | Naprawa | Maskowanie | Braterstwo broni |