hello
Jeśli chcielibyście mieć w tym udział, pobierzcie klienta serwera testowego Piaskownicy i rozpocznijcie eksperymentowanie z tą nową zmianą. By test zakończył się pomyślnie potrzebne nam są Wasze opinie i wsparcie.
Zanim jednak ruszycie do bitwy, chcielibyśmy najpierw wyjaśnić kilka szczegółów, rozwiać wszelkie obawy i odpowiedzieć na kilka najczęściej zadawanych pytań.
Przechodzimy z obliczania uszkodzeń dla słabego punktu znajdującego się w sferze wybuchu pocisku na nowy model bazujący na miejscu uderzenia. Ponadto pociski OB (odłamkowo-burzące) mogą teraz przebijać ekrany, gąsienice i małe przeszkody.
Mechanika dla pocisków HESH (przeciwpancerny pocisk odkształcalny) i standardowych pocisków OB będzie taka sama. Jedyna różnica między nimi jest taka, że pociski HESH odznaczają się wyższą wartością penetracji niż pociski OB tego samego kalibru.
Statystyki dla uszkodzeń krytycznych modułów wewnętrznych i członków załogi nie powinny ulec zmianom na serwerze zwykłym. Może się wydawać, że trafienia krytyczne pociskami OB zdarzają się częściej podczas testów na serwerze Piaskownicy, jednak dzieje się tak tylko z powodu zwiększonej liczby strzałów oddawanych tymi pociskami.
Będziemy bacznie przyglądać się zakresowi krytycznych uszkodzeń od pocisków OB, poddamy analizie dane uzyskane z testów i dostosujemy finalne ustawienia, by utrzymać szanse krytycznych trafień na niezmienionym poziomie.
W ramach zmian w mechanice uszkodzeń planujemy wyeliminować sytuacje nielogicznych krytycznych trafień. Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca.
To dość proste. Normalizacja nie obejmuje pocisków OB i nie mogą one rykoszetować. Pancerz efektywny jest używany do obliczania wartości penetracji pancerza lub ekranu, podobnie jak w przypadku pocisków przeciwpancernych. Pancerz nominalny jest używany do obliczania wartości uszkodzeń w przypadku, gdy pocisk nie zdoła przebić pancerza.
Im cieńszy pancerz nominalny, tym większe uszkodzenia, jakie można zadać w tym miejscu w przypadku braku penetracji.
Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne dla graczy są pojazdy premium i dlatego wzbraniamy się przed zmianą ich parametrów technicznych. Nie planujemy modyfikować charakterystyk żadnych z tych pojazdów ani ich pocisków. Zmiana wpłynie jedynie na mechanikę uszkodzeń zadawanych pociskami OB. Przeanalizujemy jednak indywidualnie wskaźniki wydajności pojazdów premium i wprowadzimy wszelkie niezbędne poprawki na podstawie wyników testów, jeśli okażą się one konieczne.
Logika stojąca za zmniejszeniem wartości przebicia pocisków OB jest dokładnie taka sama, jak w przypadku pocisków PP - kiedy pocisk przebije ekran, wartość ta zostanie pomniejszona o wartość równą grubości przebitej osłony lub przeszkody.
Pojazdy, które można wyposażyć w potężne pociski OB, ale nie w szczególnie celne działa, nie muszą precyzyjnie celować w słabe punkty, aby bez trudu zadawać uszkodzenia. Skuteczność takich pojazdów sprowadza się do ostrzeliwania ogólnie słabych obszarów wrogich czołgów. Aby spowodować większe szkody, za każdym razem próbujcie uderzać w słabsze obszary w rodzaju dolnej płyty pancerza zamiast w wytrzymałą wieżę z jarzmem.
W ramach Piaskownicy przetestujemy główne aspekty mechaniki zadawania uszkodzeń pociskami OB: sprawdzimy jak system sprawuje się pod względem zadawania uszkodzeń w miejscu trafienia pocisku, w jaki sposób wartość zadanych uszkodzeń OB jest rozkładana w nowym systemie, i jak nowe zmiany są odbierane przez graczy.
Po teście na serwerze Piaskownicy ocenimy zmiany wskaźników uszkodzeń pocisków OB. Jeśli okaże się, że zmiany znacząco wpłyną na wypełnianie misji osobistych, przyjrzymy się możliwości zmienienia warunków dla niektórych z nich. Jednakże nastąpi to tylko w przypadku, gdy zmiany zostaną zaakceptowane przez graczy i wprowadzone do gry.
Obecnie tego typu zmiany nie są wymagane, ale możliwe, że taka konieczność pojawi się po testach.
Nie, te obszary prac nie są ze sobą powiązane. Mechaniki uszkodzeń dla pocisków dział samobieżnych i standardowych pocisków OB będą rożne.
Nie zmieniamy charakterystyk pocisków OB - ani ich wartości przebicia, ani nominalnych uszkodzeń na strzał. Tym samym nie oczekujemy znacznego wzrostu w liczbie uszkodzeń zadanych lekko opancerzonym pojazdom.
Przypuszczalnie w przypadku dział małego i średniego kalibru prawdopodobieństwo użycia pocisków OB może wzrosnąć, ale tylko w określonych warunkach, takich jak resetowanie postępu zajęcia bazy lub wykańczanie przeciwnika. Dla dużych kalibrów częstotliwość użycia pocisków OB prawdopodobnie się nie zmieni, ale ich skuteczność wobec ciężko opancerzonych pojazdów zmaleje.
Nie, nie ma takich planów.
Zasady działania osłony przeciwodłamkowej nie ulegną zmianie. Będzie przydatna, ponieważ działa ona na zasadzie „mnożnika” dla pancerza (jako rodzaj wzmocnienia), a uszkodzenia są teraz obliczane dla miejsca, w którym pocisk uderza w pancerz. Oznacza to, że teraz będzie działać poprawniej.
Nie ma tutaj żadnej filozofii. Na serwerze Piaskownicy udostępnionych zostanie Sześć misji bojowych. Pięć z nich, które można wypełniać jednocześnie, odblokowuje dostęp do szóstej. Sekwencję można powtarzać trzykrotnie.
Przegląd dokładnych warunków misji znajdziecie w głównym przewodniku.
Po ukończeniu sekwencji misje staną się ponownie dostępne, ale nie wcześniej niż następnego dnia po ich wypełnieniu.
Niedługo po zakończeniu testów Piaskownicy żetony zostaną przeniesione na serwer główny, a gracze będą mogli je wydać w specjalnej sekcji sklepu w grze na nagrody. Dopilnujcie, by wydać żetony przed rozpoczęciem kolejnego testu, w przeciwnym razie zostaną one zamienione na kredyty po kursie 1 żeton = 10 000 kredytów.
Nastąpi to w czasie od 24 do 48 godzin po zakończeniu testu. Dołożymy starań, by stało się to możliwie najszybciej, a o transferze zostaniecie poinformowani.
Wszystkie zgromadzone żetony zdobyte podczas iteracji testu muszę być wydane przed rozpoczęciem kolejnego etapu testów w Piaskownicy. Żetony nie kumulują się, więc nie zapomnijcie wybrać nagrody w czasie między testami.
Pracujemy obecnie nad stylem 2D i dodatkowymi naklejkami. Wciąż są rysowane, sprawdzane i przygotowywane przed publiczną premierą. Możemy już jednak pokazać Wam naklejkę testu pocisków OB:
Na wszystkie pozostałe będziecie musieli jeszcze chwilę poczekać.
Ankieta pojawi się w głównym kliencie gry. Niektórzy gracze, którzy stoczyli określoną liczbę bitew, otrzymają ankietę w fazie testów. Wszyscy pozostali uczestnicy, którzy brali udział w więcej niż pięciu bitwach, otrzymają ankietę w ostatnich dniach testu lub bezpośrednio po jego zakończeniu. Jeżeli nie otrzymacie testu od razu, prosimy o cierpliwość. Aby zmniejszyć obciążenie techniczne, ankietę roześlemy partiami.
Wynika to z natury testów na serwerze Piaskownicy. Każda iteracja to odrębny klient, który został stworzony dla nowej funkcji, niezależnie od innych mechanik. Niestety proces produkcyjny wymusza na nas takie podejście.
Zależeć to będzie od wyników testów pocisków OB oraz artylerii. Wdrożymy ulepszenia, jeśli okażą się potrzebne i zobaczymy, jak zareaguje na nie społeczność. Z tego powodu opublikujemy więcej szczegółów dopiero po pierwszych iteracjach i w oparciu o wyniki testów.
Jeśli macie jeszcze inne pytania, na które tutaj nie odpowiedzieliśmy udajcie się na nasze forum, gdzie nasz zespół chętnie Wam pomoże. Link znajdziecie poniżej.
Do boju!
ź: WoT