Skrót wszystkich najważniejszych informacji z wczorajszego Q&A z developerami.
Czołgi kolekcjonerskie:
- nie będzie rekompensat za przeniesienie czołgów do kategorii pojazdów kolekcjonerskich,
- ilość maszyn kolekcjonerskich będzie się powiększać, niekoniecznie poprzez przenoszenie ich z drzewek,
- załogi w pojazdach kolekcjonerskich będą funkcjonowały na tych samych zasadach jak w drzewkowych,
- pojazdy kolekcjonerskie nie cechują się specjalnymi mechanikami, będą podlegać rebalansowi tak jak wszystkie inne pojazdy,
- czołgi kolekcjonerskie trafiają do tej kategorii, aby ułatwić nowym graczom rozgrywkę i badania, są to głównie pojazdy, które obecnie rzadko widują pole bitwy, wyróżniają się konstrukcją, skupiają uwagę małej części graczy, czy nie pasują do struktury nowych drzewek,
- jeśli idea pojazdów kolekcjonerskich "zapuści korzenie", możliwe, że zostaną stworzone nowe czołgi kolekcjonerskie dla niższych poziomów, które zasługują na miejsce w grze, ale z uwagi na ich przydatność w bitwie będą miały jedynie wartość kolekcjonerską.
Schematy, załoga, wyposażenie:
- prowadzone są prace nad możliwością wyboru przez gracza narodowości i klasy czołgu, dla którego schematy chce otrzymać,
- testy nowej załogi również przejdą przez Piaskownicę,
- mimo próśb graczy, którzy nie mają czasu na grę, aby była możliwość zakupu za pieniądze czołgów z Wojen Klanowych i ulepszonego wyposażenia (nie za obligacje itp.) - nie zostanie wprowadzona taka możliwość,
- jest za wcześnie by szerzej mówić o ulepszonym wyposażeniu z Battle Pass, zbierane są informacje od graczy,
- są pomysły dotyczące zmian cen demontażu wyposażenia za obligacje i z Battle Pass.
Wyposażenie 2.0:
- testy nowego wyposażenia prawdopodobnie pojawią się na Piaskownicy tego lata,
- może zostać dodana większa, bardziej różnorodna ilość wyposażenia (np. takie, które będzie miało wpływ na rzeczy, na które do tej pory nie miało, jak np. kamuflaż w ruchu), niektóre elementy mogą zostać uproszczone,
- niektóre czołgi (klasa, czy dana maszyna z osobna), mogą dostać specjalne gniazda na wyposażenie (np. pierwszy na wyposażenie dla prowadzenia ostrzału, drugi dla ochrony/napraw, trzeci dla kamuflażu, mobilności),
- wyposażenie, które jest obecnie, zachowa swoje role, ale może zostać zaktualizowane na nowe standardy, umieszczenie danej części w odpowiednim slocie zwiększy jej premię,
- będzie więcej wyposażenia, które wpływa na dynamikę, prędkość maksymalną, przyspieszenie,
- nie będzie ograniczeń co do używania wyposażenia, jednak umieszczenie go w odpowiednim slocie da (niewielką) premię.
Załoga 2.0:
- w drugiej połowie 2020 r. pojawi się na załoga 2.0 na Piaskownicy,
- Pojawi się nowość - batalion czołgowy, który w rzeczywistości będzie miał 4 załogi,
- każda z tych załóg może zostać wyszkolona na osobny czołg (wszystkie są zjednoczone przez narody i klasę). Cała jednostka ma wspólny poziom, od tego poziomu zależy ile konkretnych umiejętności/perków mogą wyszkolić dowódcy tych jednostek. Każdy dowódca może mieć osobny ich zestaw. Tak więc do jednej załogi mogą być przypisane 4 różne czołgi i wszystkie premium - odpowiednie dla klasy i narodowości.
- specjalne załogi zamienią się w doradców, którzy dają ustalone dodatkowe umiejętności; każdy doradca ma własne umiejętności, które można łączyć z dowódcą,
- drzewko perków zostanie przebudowane i zwiększy się ich ilość,
- znikną procentowe wartości w zdobywaniu perków/umiejętności (będą miały poziomy, które będą zwiększane np. dzięki "doradcom", książeczkom),
- na chwilę obecną istnieje pięć specjalizacji załoganta, więc zostanie stworzone pięć gałęzi specjalizacji, z przypisanymi do nich umiejętnościami - każda gałąź będzie miała na końcu możliwość wybrania dwóch najsilniejszych umiejętności, których zdobycie będzie wymagało poświęcenia większej ilości uwagi (a tym samym punktów), niż do innej z tych gałęzi
- niezmienna pozostaje rola dowódcy, który już nie jest nawet dowódcą, a liderem plutonu, który może kontrolować wiele czołgów (z pomocą "doradców", dzięki którym rozwija swój potencjał),
- jeden doradca dla jednego dowódcy,
- wewnątrz 1 jednostki - 4 dowódców, a 1 jednostka może kontrolować 4 różne czołgi drzewkowe + wszystkie premium (dla danej klasy i narodowości),
- niektóre nowe umiejętności będą przypominały te stare. Będzie wiele nowych rzeczy związanych z zachowaniem sytuacyjnym (jeśli zachowam się tak w walce, dostanę bonus). Dołączając konfiguracje z modułami dodatkowymi można jeszcze bardziej dostosować się pod konkretny styl gry. Nie będzie to powiązane z konkretnym pojazdem, a raczej ze stylem gry danego gracza,
- tak, istnieje umiejętność przeciwko ogłuszeniu,
- 35 umiejętności: 25 zwykłych i 10 specjalnych,
- ogólna zasada jest taka, że załoga daje pewien komfort i wygodę gry, ale nie daje znacznej przewagi nad przeciwnikiem. Różnorodność wzrasta, a mocniejsze umiejętności będą miały tylko zastosowanie sytuacyjne.
ź: WoT Express