Zmieni się obliczanie uszkodzeń zadawanych przez pociski OB.
Największe znaczenie zacznie odgrywać nominalna grubość pancerza. Jeśli pocisk trafi w pancerz o grubości 300 mm, to uszkodzenia będą minimalne, albo nie będzie ich wcale. Kiedy zaś trafi w pancerz o grubości 120 mm, to zada uszkodzenia.
Na wskaźniku celownika będzie teraz widać, czy pocisk OB zada słabe lub średnie uszkodzenia, albo czy będzie w stanie spenetrować pancerz przeciwnika. Po wycelowaniu w gąsienice wskaźnik również zadziała, lecz zadziałają one jak pancerz warstwowy.
Szczególną uwagę poświęci się czołgom, które prowadzą rozgrywkę głównie na pociskach OB, chociaż ogólny, nowy system, będzie taki sam dla wszystkich pojazdów.
Artyleria
Granie artylerią po zmianach, będzie wymagało od gracza poświęcenia większej uwagi, podejmowaniu akcji, obranie odpowiedniej taktyki i dostosowanie się do warunków bitwy, a nie tylko "klikanie".
Pierwszy typ będzie przeznaczony dla bardzo mobilnych i lekko opancerzonych celów.
Drugi będzie skierowany do średnio opancerzonych czołgów, o ograniczonej mobilności lub do strzelania w zbite grupy pojazdów.
Trzeci typ nada się na opancerzone, ciężkie czołgi, których mobilność jest najmniejsza.
Pociski artyleryjskie nie będą już mogły jednocześnie uszkadzać modułów, ranić członków załogi i ogłuszać. Teraz pocisk ma ogłuszenie lub możliwość zranienia członków załogi i niszczenia modułów wewnętrznych.
Artyleria otrzyma tryb ostrzału - tylko w nim będzie mogła strzelać.
Celownik artyleryjski zostanie poddany poprawkom, np. do przełączania między widokami nie będzie potrzebny przycisk.
Zmiana załadowanego już rodzaju amunicji zajmie mniej czasu, niż pełne przeładowanie pocisku.
Smugi wystrzelonych pocisków będą teraz miały nadany kolor i będą lepiej widoczne.
Załoga 2.0
Załoga 2.0 jest prawie gotowa.
Szkolenie załogi będzie teraz podzielone na poziomy, których osiąganie będzie dawało punkty perków.
Drzewko rozwoju będzie składało się z 5 kierunków, w których będzie można rozwijać czołg, a każdy z tych kierunków będzie jeszcze podzielony na 5 perków, w które można inwestować uzyskane punkty (od 1 do 10). Pozwoli to dostosować czołg do swoich upodobań.
Będzie dostępny "superperk", dla każdego z pięciu kierunków. Aktywuje się po przydzieleniu 30 punków do jednego z nich. Maksymalnie będzie można uzyskać dwa takie "superperki" dla swojego czołgu.
Łącznie będzie 75 poziomów i odpowiednio 75 punktów perków. Niemożliwe będzie odblokowanie wszystkiego dla jednej maszyny.
Specjalni członkowie załogi (np. śnieżynki), zostaną przekształceni w "instruktorów". Będzie można go przypisać do załogi w specjalnym slocie, który dodatkowo ją wzmocni. Maksymalnie będą 4 sloty dla jednego czołgu.
Załoga będzie przeznaczona na maksymalnie 3 czołgi (nie licząc czołgów premium), ale będzie mogła jednocześnie przebywać tylko w jednej maszynie.
"Szósty zmysł" będzie podstawową umiejętnością załogi.
Nowa załoga z 75 poziomami i 75 punktami będzie w przybliżeniu odpowiadała obecnej załodze z 5 umiejętnościami/perkami.
Książeczki szkoleniowe zostaną przeprojektowane dla nowej załogi. Będą też dodawać doświadczenie dla załogi jako jedności, a nie dla wielu załogantów jak dotychczas.
Nowy system wyszukiwania plutonów
Po wciśnięciu przycisku utworzy się pluton, a gracz trafi do kolejki, która wyszuka innych. Będzie też można sprawdzić, czy można dołączyć do istniejącego już plutonu.
System domyślnie wybierze graczy o mniej więcej równych umiejętnościach, na podstawie wewnętrznej oceny - WTR.
Kiedy system dobierze graczy, w garażu pojawią się czołgi dopasowanych członków plutonu.
Starcie drużyn
System nie ulegnie dużym zmianom, pozostanie format 7x7.
Nieznacznie zmieni się system punktacji za bitwy.
“Maps training”
System pozwoli graczowi załadować mapę i wypełniać na niej różne zadania: udać się do wskazanej pozycji, wykryć cele, ostrzelać je.
Cele będą statycznymi modelami czołgów.
Na początku wejście do tego trybu będzie dostępne tylko dla specjalnych czołgów. Będą to lżejsze maszyny do nauki gry czołgami średnimi i lekkimi, albo cięższe. Ich cele, zdania do wykonania i pozycje będą inne, a gracz w ten sposób będzie się uczył gry na mapach.
Lista map jeszcze nie jest gotowa, ale planuje się umieścić tam wszystkie dostępne mapy.
W tym trybie nie będzie można wejść "tylko pojeździć", bez przydzielonego zadania. Celem jest pokazanie jak wygląda rozgrywka na danej mapie i szkolenie gracza.