hello
W 2019 będziemy robili przegląd charakterystyk różnych pojazdów w World of Tanks, starając się znaleźć idealną równowagę. Jest to długi proces: dokładnie analizujemy Wasze opinie, by lepiej zrozumieć, w którą stronę powinniśmy pójść. Naszym ostatecznym celem jest zapewnienie, by wszystkie pojazdy były równie konkurencyjne na polu bitwy, jednocześnie zachowując indywidualne cechy każdego z nich.
Na WG Fest w grudniu ubiegłego roku ogłosiliśmy nadchodzące zmiany w równoważeniu pięciu kultowych pojazdów. Jeden z nich, Kranvagn, otrzyma komplet ulepszeń już niedługo, w aktualizacji 1.5. Teraz nadeszła pora, by przyjrzeć się niektórym czołgom średnim i wyregulować ich główne parametry bojowe. Przyjrzyjmy się temu z bliska!
STB-1 to wszechstronny, szybko przyspieszający pojazd z odpowiednio pochyłą wieżą i dobrymi kątami opuszczenia lufy. Ten pojazd jest idealny do walki na średnim i bliskim dystansie, a zaprojektowano go tak, by mógł nieprzerwanie zadawać uszkodzenia. STB-1 zazwyczaj gra w roli aktywnego atakującego na linii frontu lub jako skuteczny pojazd wsparcia - ten drugi scenariusz odpowiada oryginalnym zamiarom jego konstruktorów. Jego uszkodzenia na minutę robią wrażenie i są one jednymi z najlepszych w World of Tanks, ale stabilizacja działa pozostawia sporo do życzenia. Nadszedł więc czas, by poprawić jego konkurencyjność i dodać kilka nowych cech do jego profilu!
Ostatecznie zamierzamy dać STB-1 coś, o co dość często prosicie: zawieszenie hydro-pneumatyczne— dokładnie takie, jak to dostępne w szwedzkich czołgach średnich najwyższych poziomów. Bardzo dokładnie przetestujemy tę możliwość i jeśli będziemy usatysfakcjonowani wynikami testu, ten pojazd otrzyma nową funkcjonalność.
Dodatkowo zamierzamy zrównoważyć efektywność niektórych innych pojazdów w japońskim drzewie technologicznym, zwłaszcza tych na poziomie VIII: STA-1oraz STA-2. Uszkodzenia na minutę w STA-1 zwiększą się, co sprawi, że będzie bardziej skuteczny.
Bardzo dokładnie przeanalizowaliśmy również Wasze opinie na temat STA-2 i jego rozgrywki i okazało się, że ten mobilny czołg mógłby być jeszcze bardziej skuteczny, więc zamierzamy nieznacznie poprawić niektóre z jego kluczowych charakterystyk. Szczegóły zmian w tej maszynie premium odkryjemy nieco później, gdy już skończymy dopracowywanie innych pojazdów.
Uważamy Leoparda 1 za snajpera długodystansowego — szybkiego i zwrotnego. Po pierwsze zwiększymy jego uszkodzenia alfa z 390 na 420 oraz penetrację pancerza. Dla tego czołgu zmienimy również rodzaj pocisków standardowych. Domyślnie będzie strzelał pociskami przeciwpancernymi, a ich prędkość będzie jedną z najwyższych w grze.
Leopard 1 stanie się lepszym snajperem i będzie w stanie skuteczniej trafiać przeciwników z dużego dystansu dzięki poprawionej celności i skróconemu czasowi celowania. Co więcej, jego prędkość jazdy w przód poprawi się o 5 km/h do 70 km/h, co uczyni z niego najszybszy czołg średni X poziomu w grze!
Z powodu tak znaczących ulepszeń jego charakterystyk, będziemy musieli pogorszyć jego inne parametry, mające mniejszy wpływ na jego rolę w bitwie. W szczególności będziemy zmniejszać: