PanzerNews - Stalowy łowca: Ewolucja - przewodnik

Stalowy łowca: Ewolucja - przewodnik

Pełen przewodnik po wydarzeniu.

Witamy w wydarzeniu Stalowy łowca: Ewolucja, nowej iteracji łączącej w sobie cechy Odrodzonego i klasycznego Stalowego łowcy. W bitwie battle royale, w której zwycięzcą jest ostatni na placu boju, Wy lub Wasz pluton będziecie kontynuować walkę w specjalnych pojazdach na dynamicznych mapach. Uprościliśmy jednak zasady i wprowadziliśmy nowe mechaniki, aby ułatwić zabawę zarówno nowym graczom, jak i weteranom!

Stalowy łowca: Ewolucja

13 listopada o 07:00 CET do 20 listopada o 02:00 CET (UTC+1)

Codzienne zawieszenie broni:

Serwer EU 1-3: 01:00 – 07:00 CET

Serwer EU 4: 23:00 – 05:00 CET

Podsumowanie wydarzenia

  • Jesteście jednym z 15 graczy w walce o zwycięstwo. Każdy łowca zdany jest tylko na siebie!
  • W łowach weźmie udział osiem pojazdów specjalnych z unikalnymi zdolnościami.
  • Wybierzcie walkę solo lub połączcie siły z kolegą i grajcie w plutonie.
  • Całkowity czas bitwy to 15 minut. Przed rozpoczęciem każdej bitwy możecie wybrać spośród kilku punktów odrodzenia na mapie.
  • Bitwy będą rozgrywane na trzech ogromnych mapach. Ich obszar przeznaczony do gry będzie się kurczyć z upływem czasu. W Strefach zagrożenia Wasz pojazd nie otrzyma uszkodzeń, ale zwracajcie uwagę na licznik odliczający pozostały czas do zamienienia się ich w strefy zniszczenia. Uciekajcie przed strefami zniszczenia, które będą stopniowo zadawać uszkodzenia aż do zniszczenia Waszego pojazdu.
  • Będziecie mogli ulepszyć swoje pojazdy w bitwie i stawać się mocniejsi z każdym nowym poziomem.
  • Waszym celem jest przetrwanie za wszelką cenę. Zniszczcie wszystkich przeciwników i zostańcie ostatnim aktywnym łowcą.
  • Zbierajcie specjalne przedmioty (łupy), które pojawiają się na mapie losowo. Te obiekty zawierają zasoby, PD bojowego i doładowania zdolności bojowych. Możecie też zbierać łupy ze zniszczonych pojazdów (trofea wojenne).
  • Najcenniejszym typem łupu jest zrzut. Wielu graczy będzie chciało dorwać się do zrzutów, więc musicie dać z siebie wszystko, by dotrzeć do nich jako pierwsi.
  • Zwiększyliśmy prędkość pocisków i dodaliśmy funkcjonalność namierzania (automatycznego celowania) – charakterystyczną dla pojazdów kołowych – do wszystkich pojazdów specjalnych tego trybu. Ułatwi to zadawanie uszkodzeń w ruchu.
  • Zamiast poziomu pojazdu będziecie teraz widzieć poziom jego ulepszeń.
  • Skróciliśmy czas przeładowania o 50% po ulepszeniu działa pojazdu lub po odrodzeniu.
  • Maruderzy. Przeciwnicy kontrolowani przez SI, którzy po zniszczeniu zapewnią Wam PD bojowego i trofea wojenne.
  • Wasze umiejętności będą brane pod uwagę. System doboru będzie teraz dążyć do tworzenia bitew solo z przeciwnikami o podobnej skuteczności bojowej.
  • Wypełniajcie codzienne zadania, aby piąć się w postępach wydarzenia. Każdy nowy etap zapewni Wam różne nagrody, a także specjalną walutę – stalowe pieczęcie, a do tego otrzymacie różne nagrody za wypełnianie specjalnych misji dziennych.
  • Liczba punktów postępu, które otrzymacie, odpowiada miejscu zajętemu po bitwie.
  • Stalowe pieczęcie można wymieniać na różne elementy personalizacji w sklepie w grze do 27 listopada.

Nagrody

Zbierajcie punkty postępu  i stalowe pieczęcie, wypełniając specjalne misje dzienne w czasie wydarzenia. Te punkty pozwolą Wam piąć się w systemie postępów i zdobywać różne nagrody. Pieczęcie można wymieniać na elementy personalizacji w sklepie w grze.

Jak zacząć grać

  • W swoim garażu kliknijcie baner wydarzenia w prawym dolnym rogu.
  • Wybierzcie tryb Stalowy łowca: Ewolucja z rozwijanego menu po prawej stronie przycisku Bitwa!.

Możecie również siać zniszczenie jako dwuosobowy pluton. Dołączcie ze znajomym, klikając Stwórz pluton po lewej stronie przycisku Bitwa!.

Pojazdy specjalne

Każdy z ośmiu pojazdów specjalnych dostępnych w trybie Stalowy łowca: Ewolucja dysponuje różnymi taktykami, stylem rozgrywki i zdolnościami. Wszystkie można ulepszyć od poziomu I do poziomu VII znajdując się w ogniu bitwy.

Zdolności bojowe

Każdy pojazd posiada przypisaną jedną standardową i jedną ostateczną zdolność bojową:

Niemcy
Walküre KPz
Turbosprężarka
Tymczasowo zwiększa moc silnika, maksymalną prędkość i prędkość obrotu Twojego pojazdu.
Strefa napraw

Tworzy tymczasowy statyczny obszar, który naprawia wszystkie uszkodzone moduły, usuwa efekt ogłuszenia i przywraca punkty wytrzymałości.

USA
Raven T7
Śledzenie celu
Tymczasowo ogranicza rozrzut działa, skraca czas celowania, poprawia stabilizację działa i jego szybkostrzelność.
Pułapka

Tworzy obszar, który zmniejsza dynamikę pojazdów przeciwnika.

ZSRR
Varyag S
Pole minowe
Rozkłada aktywne pole minowe w wybranym obszarze na określony czas. Przeciwnicy mogą zniszczyć Twoje miny, strzelając do nich.
Strefa regeneracji

Tworzy obszar wokół pojazdu. W tym obszarze zarówno gracz, jak i członkowie jego plutonu w każdej sekundzie przywracają pewien procent punktów wytrzymałości swojego pojazdu.

Francja
Arlequin bis
Nalot
Ogłusza pojazdy przeciwnika i zadaje uszkodzenia od eksplozji bomb w określonym obszarze.
Kula ognia

Umieszcza samojezdną minę, która będzie podążać za najbliższym przeciwnikiem i zada mu uszkodzenia przy detonacji. Przeciwnicy mogą zniszczyć Twoją Kulę ognia, strzelając do niej.

Wielka Brytania
Harbinger Mk. V
Żrąca mgła
Daje premię do maskowania wszystkim pojazdom w swoim zasięgu. Ponadto uszkadza wszystkie pojazdy w swoim zasięgu.
Berserker

Znacznie poprawia charakterystyki i penetrację Twojego pojazdu, ale na pewien czas odejmuje jego punkty wytrzymałości.

Chiny

Bái Láng A
Pocisk kwasowy
Nadaje pociskowi właściwości korozyjne. Po zadaniu uszkodzeń pojazdowi przeciwnika pocisk nakłada na niego tymczasowy efekt powodujący dodatkowe uszkodzenia wraz z upływem czasu. Zestaw naprawczy usuwa ten efekt.
Robot bitewny

Wzywa autonomiczny czołg wyposażony w system Identyfikacji Przyjaciel czy Wróg, który będzie podążał za najbliższym przeciwnikiem i go atakował. Ten czołg można zniszczyć.

Polska
Huragan CS
Wyładowanie elektryczne
Tworzy strefę, w którą z dużą częstotliwością uderzają serie wyładowań elektrycznych. Każde wyładowanie zadaje uszkodzenia i zmniejsza mobilność pojazdów wewnątrz obszaru działania umiejętności.
Gwałtowny zapał

Podczas gdy wartości celowania i stabilizacji zmniejszają się na pewien czas, każde trafienie z przebiciem zwiększa uszkodzenia zadawane pojazdom przeciwnika przez pociski. Uszkodzenia można zwiększyć do pięciu razy. Trafienia bez uszkodzeń i chybienia przywracają parametr uszkodzeń do jego podstawowej wartości.

Szwecja
Beowulf S1
Pierścień ognia
Okrywa pojazd przeciwnika ognistą aurą zadającą uszkodzenia i zmniejszającą mobilność pojazdów w obszarze działania umiejętności.
Pancerz adaptacyjny

Natychmiast przywraca część punktów wytrzymałości pojazdu. Przez okres trwania umiejętności wszelkie uszkodzenia od pocisków i umiejętności bojowych będą gromadzone i konwertowane na punkty wytrzymałości. Po wyczerpaniu umiejętności przywróci ona część punktów wytrzymałości pojazdów gracza i jego sojuszników w pewnym promieniu, zależnie od otrzymanych uszkodzeń.

Ponadto, istnieją dwie zdolności bojowe wspólne dla wszystkich pojazdów:

Regeneracja: Stopniowo odnawia określoną liczbę PW pojazdu, ale przestaje działać, gdy otrzymujcie uszkodzenia.
Zestaw naprawczy: Naprawia moduły pojazdu (podobnie do dużych zestawów naprawczych) i skraca czas ogłuszenia.

System ulepszania pojazdów

Aby ulepszyć swój pojazd, musicie zdobywać PD bojowego, zbierając łupy i uszkadzając pojazdy przeciwnika. Każdy poziom oferuje dwa moduły do wyboru. Zmieniają one charakterystyki oraz wygląd pojazdu w trakcie bitwy.

Możecie wybierać spośród różnych ulepszeń pasujących do odmiennych stylów gry. Wypróbujcie je poniżej!

Interaktywna grafika na oficjalnej stronie WoT

1

Załoga

Członkowie załogi przypisani są do otrzymanego przez Was czołgu i nie mogą być odesłani do koszar, zwolnieni ani zranieni. Nie zdobywają oni PD załogi. Ponadto, dowódca każdego pojazdu ma dostęp do następującego zestawu atutów:

 

 Niemcy

Wyznaczony cel Intuicja

 USA

Gładka jazda Strzał z biodra

 ZSSR

Wyznaczony cel Intuicja

 Francja

Snajper Orle oko

 Wielka Brytania

Gładka jazda Strzał z biodra

 Chiny

Snajper Orle oko

 Polska

Gładka jazda Strzał z biodra

 Szwecja

Wyznaczony cel Intuicja

Mapy i strefy zagrożenia

Łowy odbędą się na trzech mapach – Strefa 404, Arzagir 4.04 oraz Firnulfir – każda ma inną oprawę i unikalny klimat gry. Skala pola bitwy jest o wiele większa niż w bitwach losowych.

Strefa 404 to niebezpieczne opuszczone miasteczko z mnóstwem miejsc do ukrycia się. Arzagir 4.0 jest ogromną pustynią usianą wydmami i wyschniętymi rzekami. Firnulfir to malownicza skandynawska tundra, która oczaruje Was północnymi krajobrazami, zamarzniętymi stawami i niewielkimi, opuszczonymi osadami.

Wszystkie trzy mapy kurczą się w miarę upływu czasu, pozostawiając coraz mniej przestrzeni na rozgrywkę i przetrwanie. Jeśli działacie w obszarze, który zmieni kolor na pomarańczowy, będzie to oznaczało, że wkrótce stanie się on strefą zagrożenia. Opuście go jak najszybciej. Specjalny licznik wskaże, ile macie czasu, zanim zmieni się w strefę zniszczenia. Im mniej graczy znajduje się na polu bitwy, tym mniej czasu będzie na ucieczkę ze strefy zagrożenia. Kiedy strefa zagrożenia zmieni kolor na czerwony, przemieni się ona w strefę zniszczenia. Będziecie mieli niewiele czasu, aby z niej uciec. Uświadomi Wam to licznik. Po upłynięciu wyznaczonego czasu, Wasz pojazd będzie stopniowo uszkadzany, dopóki nie zostanie zniszczony lub dopóki nie opuścicie strefy zniszczenia.

Interaktywna grafika na oficjalnej stronie WoT

1

Zbieranie łupów

Możecie ulepszyć swój pojazd za pomocą specjalnych łupów, które zawierają PD bitewnego, pociski, ładunki umiejętności i nie tylko. Dostępne są cztery rodzaje łupów:

Materiały eksploatacyjne Przywracają PW. Zawierają doładowanie regeneracji, amunicję i PD bitewnego do ulepszenia Waszego pojazdu. Zaopatrzenie Naprawia uszkodzone moduły. Zawiera PD bitewnego, ale mniej niż materiały eksploatacyjne. Może zawierać albo zestaw naprawczy, albo jeden ładunek zdolności bojowej. Trofea wojenne Można je pozyskać ze zniszczonego pojazdu. Zawierają połowę zasobów pojazdu. Naprawiają wszystkie uszkodzone moduły i przywracają PW. Otrzymajcie bitewne PD i amunicję. Zmniejszają czas przygotowania Waszych zdolności. Mogą zawierać jeden ładunek zdolności bojowej. Zrzuty Najcenniejszy rodzaj łupów. Zawierają duże ilości PD bojowego, przywracają PW i naprawiają moduły. Zapewniają amunicję i po jednym ładunku każdej z czterech zdolności. Uzupełniają zużyty ładunek odradzania.
Możecie zbierać dwie lub więcej sztuk łupu jednocześnie.

Mechanika odradzania

 

Teraz będziecie mieli drugą szansę na zemszczenie się na Waszych przeciwnikach w początkowej fazie bitwy! Grając solo, gdy zniszczeniu ulegnie Wasz pojazd, automatycznie odrodzicie się w bezpiecznej lokalizacji. Ta zasada obowiązuje tylko w ciągu pierwszych 5 minut bitwy.

Gracze z plutonów mają przyznane dwa odradzania na pluton. Możecie odrodzić się obok swojego sojusznika z plutonu w ciągu pierwszych 8 minut bitwy, ale warunkiem jest, aby ten sojusznik nie był zaangażowany w walkę przez 10 sekund.

Po odrodzeniu:

  • Zachowujecie poziom swojego pojazdu.
  • Powracacie do gry z domyślnym zestawem pocisków i zdolności, tak jak na początku gry.
  • Jeśli zużyliście swoje odrodzenie, możecie zdobyć doładowanie tej zdolności, zbierając łupy ze zrzutu.

Maruderzy (przeciwnicy kierowani przez SI)

W trybie Stalowy łowca: Ewolucja spotkacie modele kierowane przez SI – maruderów – przeciwników słabszych niż rzeczywiści gracze. Kiedy pojawią się w pewnych miejscach na mapie, zniszczcie ich, aby zdobyć dodatkowe PD bojowego i łupy.

Występują trzy rodzaje maruderów, każdy z nich charakteryzuje się indywidualnym zachowaniem i reaguje inaczej na obecność gracza:

  • Zające są małymi i dynamicznymi pojazdami, które po wykryciu będą ratowały się ucieczką.
  • Wilki są agresywnymi i wszechstronnymi przeciwnikami. Atakują z dystansu.
  • Niedźwiedzie są najpotężniejszymi przeciwnikami i strażnikami łupów. Rzucą się na Was z bliskiej odległości, lecz zaprzestaną walki, jeśli się od nich oddalicie.

Zniszczenie potężniejszych maruderów zapewni Wam cenniejsze nagrody. W miarę postępów w bitwie, napotkacie więcej niedźwiedzi, mniej wilków i zajęcy.

Nowy system doboru

 

W trybie Stalowy łowca doświadczenie i indywidualne umiejętności zawsze były Waszymi głównymi atutami. Lecz w bitwie w formacie battle royale – gdzie tylko najlepszy wygrywa – dla nowych graczy rywalizacja z doświadczonymi łowcami może stanowić wyzwanie.

Aby gra była bardziej wyrównana, zarówno dla nowicjuszy, jak i weteranów, wprowadziliśmy zasady doboru, które uwzględnią Wasze dokonania w trybie oraz pomogą grze znaleźć przeciwników z podobnymi wynikami w bitwach.

Mechanika widoczności/celowania

System wizji używa stożków widzenia. Oto jak to działa:

  • Pojazdy przeciwnika i materiały eksploatacyjne stają się widoczne dopiero wtedy, gdy pojawią się wewnątrz Waszego stożka widzenia, który widnieje na minimapie.
  • Przeciwników można zobaczyć z daleka tylko w sektorze 120° zgodnym z kierunkiem ustawienia Waszej wieży. Weźcie to pod uwagę, kiedy podkradacie się do przeciwnika i kiedy próbujecie uniemożliwić mu zrobienie tego samego. Wykrywanie z bliska działa, ale tylko na bardzo krótkim dystansie.
  • W czasie bitwy możecie otrzymać uszkodzenia, ale nie zobaczycie przeciwnika.

System postępów

Stalowy łowca: Ewolucja ma system postępów złożony z 12 etapów. Etapy postępów wypełnia się za pomocą punktów postępu  zdobywanych w bitwach trybu Stalowy łowca: Ewolucja i za wypełnianie specjalnych misji bojowych w tym trybie. W zależności od Waszych wyników, bitwy zapewniają również kredyty, punkty Przepustki bitewnej i stalowe pieczęcie, które można wymienić na elementy personalizacji.

Otrzymacie również liczbę punktów postępu zależną od miejsca zajętego po bitwie.

Interaktywna grafika na oficjalnej stronie WoT

2

Misje bojowe

Wypełnianie misji bojowych zapewni Wam w nagrodę punkty postępu, wypełniające licznik postępu w wydarzeniu, a także stalowe pieczęcie, kredyty i obligacje.

Jeśli opuścicie rozgrywkę przed zakończeniem bitwy, nie otrzymacie żadnych nagród i nie zrobicie postępów w misjach bojowych.

Ranczo zniszczenia Warunki:
  • Zadać 12 000 punktów uszkodzeń w dowolnej liczbie bitew w tym trybie.
  • Można ukończyć raz dziennie.
Nagroda:
  • 10 000 kredytów
  • 15  punktów postępu
Rozgrzewka Warunki:
  • Znaleźć się trzy razy wśród 8 najlepszych graczy, grając solo. LUB Znaleźć się trzy razy wśród 6 najlepszych plutonów, grając w plutonie.
  • Można ukończyć raz dziennie.
Nagroda:
  • 15 000 kredytów
  • 30  punktów postępu
Zręczny łowca Warunki:
  • Znaleźć się wśród 4 najlepszych graczy, grając solo. LUB Znaleźć się wśród 3 najlepszych plutonów, grając w plutonie.
  • Można ukończyć raz dziennie.
Nagroda:
  • 20 000 kredytów
  • 45  punktów postępu

Misje bojowe dla plutonów

To Wasz sposób na zdobywanie obligacji, zanim ukończycie główny postęp! Duch drużyny Warunki:
  • Grając w plutonie, zniszczyć 6 pojazdów przeciwnika w dowolnej liczbie bitew w tym trybie.
  • Można ukończyć raz dziennie.
Nagroda:
  • 30 000 kredytów
  • 30  punktów postępu
Siła watahy: Pierwsze miejsce Warunki:
  • Grając w plutonie, ukończyć bitwę na pierwszym miejscu.
  • Można ukończyć raz dziennie.
Nagroda:
  • 100 obligacji

Po postępach

Gdy już ukończycie postęp w tym trybie, możecie kontynuować wypełnianie misji specjalnych wydarzenia i otrzymywać za nie więcej stalowych pieczęci i obligacji.

Niszczenie maruderów nie pomoże Wam w postępach w tych misjach.
Dobra okazja zdarza się niespodziewanie Warunki:
  • Zniszczyć przynajmniej 3 pojazdy przeciwnika w dowolnej liczbie bitew w tym trybie.
  • Można ukończyć raz dziennie.
Nagroda:
  • 250  stalowych pieczęci
Likwidator Warunki:
  • Zniszczyć przynajmniej 4 pojazdy przeciwnika w jednej bitwie w tym trybie.
  • Można ukończyć raz dziennie.
Nagroda:
  • 25 obligacji
Veni, Vidi, Vici Warunki:
  • Wygrać bitwę w tym trybie, grając solo.
  • Można ukończyć raz dziennie.
Nagroda:
  • 25 obligacji
Siła watahy: Pierwsze miejsce Warunki:
  • Wygrać bitwę w tym trybie, grając w plutonie.
  • Można ukończyć raz dziennie.
Nagroda:
  • 100 obligacji

Punkty Przepustki bitewnej

Stalowy łowca: Ewolucja zapewni Wam również punkty Przepustki bitewnej. Liczba przyznanych punktów zależy od Waszego miejsca w statystykach po bitwie. Dla pojazdów w trybie Stalowy łowca: Ewolucja nie ma limitu punktów. Aby dowiedzieć się więcej o Przepustce bitewnej, zajrzyjcie do naszego dedykowanego przewodnika.

SOLO PLUTON
Miejsce Nagroda Miejsce Nagroda
1 10  1 10 
26 24
710 57

Sklep wydarzenia

Sklep wydarzenia będzie otwarty od 13 listopada o 07:00 CET do 27 listopada o 07:00 CET (UTC+1). Możecie wymienić stalowe pieczęcie na unikalne elementy personalizacji pojazdów. Dostępnych jest dziewięć naklejek i siedem stylów 2D, w tym nowiutki styl 2D Niszczycielska korozja.

Inne szczegóły

Stalowy łowca: Ewolucja zapewnia trwały bonus do kredytów i PD bojowego w ramach konta premium WoT i pozwala zgarnąć 50% więcej stalowych pieczęci. Ponadto, możecie wykorzystać:

  • Rezerwy osobiste i klanowe na dodatkowe PD bojowego i kredyty
  • 15% premii do kredytów i PD za grę w plutonie

Statystyki Stalowego łowcy

Możecie śledzić swoją skuteczność w bitwach Stalowego łowcy w zakładce Przebieg służby → Statystyki w swoim garażu. Wybierzcie Stalowego łowcę z rozwijanego menu dostępnych trybów gry, aby zobaczyć listę pojazdów, które zniszczyliście, a także średnie uszkodzenia na bitwę, liczbę wygranych i inne statystyki.

Wydajność komputera w trybie Stalowy łowca: Ewolucja

Stalowy łowca: Ewolucja będzie wymagać większych zasobów niż zwykłe bitwy losowe. Jest to spowodowane kilkoma kwestiami powiązanymi ze specyfiką rozgrywki w tym trybie, takimi jak duże rozmiary map i znaczna liczba rozmieszczonych na nich obiektów.

Gracze z 32-bitowymi systemami operacyjnymi i małą ilością dostępnej pamięci RAM mogą mieć problemy z wydajnością podczas grania w tym trybie. By uniknąć problemów i cieszyć się bezproblemową grą, zmieńcie ustawienia grafiki w kliencie gry zgodnie z możliwościami Waszych komputerów.

ź: WoT
Sekcja komentarzy
Loading comment form ...