Dziś trzy zmienione mapy do bitew losowych – Ensk, Piaszczysta rzeka i Fiordy
trafią do supertestów z poprawioną rozgrywką. Ta iteracja wprowadza znaczne zmiany na mapie Ensk, w tym zwiększenie rozmiaru mapy, oraz bardziej znaczące aktualizacje. Tymczasem Piaszczysta rzeka i Fiordy otrzymały głównie zmiany zrównoważenia, które powinny poprawić wrażenia z gry. Przyjrzyjmy się bliżej kluczowym usprawnieniom:
Ensk
Kontynuujemy udoskonalanie prototypu mapy „Wielki Ensk”. W obecnym stanie (i w porównaniu do dobrze znanej, kompaktowej mapy Ensk) jej kluczowe cechy to o wiele większy rozmiar (1000×1000 metrów w porównaniu do 600×600 metrów) oraz dodanie zupełnie nowego kierunku w strefie wiejskiej. Punkty pojawienia się drużyn zostały od siebie oddalone, dzięki czemu wymiana ognia na samym początku jest mniej prawdopodobna, a manewry oskrzydlające bezpieczniejsze.
- Kluczowym punktem na nowym kierunku jest wzgórze z opuszczonymi budynkami – wiele pozycji pozwala kontrolować ten kierunek i zapewnia różne możliwości dla czołgów średnich oraz lekkich. Mała wyspa na rzece nadaje się do podkradania. Ogólnie rzecz biorąc, ten kierunek to bardzo niebezpieczne miejsce. Postępujcie ostrożnie!
- Oto widok nowego kierunku zza czerwonej linii (z południowego zachodu). W strefie jest mnóstwo punktów, które pomogą powstrzymać atak przeciwnika.
- Zmniejszono liczbę pociągów na torach, umożliwiając zmianę skrzydła przez środek mapy.
- Poprawiono główny obszar starć czołgów ciężkich. Teraz oferuje on więcej pozycji. Zwiększono dystans starcia, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo szybkich potyczek i zsynchronizować działania rozgrywające się tutaj z wydarzeniami na przeciwnym skrzydle.
- Zaprojektowano nowe obszary w pobliżu czerwonej linii, które służą do manewrów oskrzydlających i obrony kierunku.
Piaszczysta rzeka
Celem zmian było zwiększenie różnorodności pozycji, a także ustanowienie ściślejszego powiązania pomiędzy różnymi kierunkami i klasami pojazdów.
- W kwadratach B8–B0, C7–C0, D7–D0 pozycje poprawiono i dodano nowe. Te zmiany mają na celu zwiększenie różnorodności w bitwie.
- Podobnie, w kwadratach A5–A6, B5–B6, C5 poprawiono pozycje i dodano nowe, aby zwiększyć różnorodność w bitwie.
- W kwadratach D5–D6, E5–E6 poprawiono ukształtowanie terenu, dodając nowe pozycje i krzaki. Te zmiany zapewniają więcej możliwości taktycznych szybkim i zwrotnym pojazdom.
- Dodano nowe krzaki w kwadratach E4–F4.
Fiordy
Zmiany koncentrują się na zapewnieniu bardziej bezpośrednich starć drużyn w północnej części mapy, a także na pośrednim zrównoważeniu pomiędzy drużynami pozycji na wzgórzu w kwadracie E5.
- Po stronie drużyny wschodniej zmodyfikowano kwadraty A8–A9 w celu poprawy pozycji.
- Poszerzono obszar rozgrywki w kwadratach A6–A7, zapewniając warunki do bezpośrednich konfrontacji drużyn.
- Po stronie drużynie zachodniej kwadraty A8–A9 zawierają teraz nowe pozycje do walki na długim dystansie, a także dodatkową osłonę.
- Dodano pozycję przeciwną w kwadracie E5.
- W kwadratach C5–C7, B7 dodano podwyższone elementy terenu, zapewniając lepsze możliwości szybkim pojazdom. Ta zmiana usprawnia rozgrywkę czołgom lekkim drużyny zachodniej.
- Pozycje w E4–E5 dostosowano, aby były wygodniejsze dla drużyny zachodniej.