hello
Lorraine 37L Antichar jest francuskim eksperymentalnym niszczycielem czołgów, opracowanym w pośpiechu podczas inwazji na Francję jako rozwiązanie tymczasowe w celu zwiększenia siły ognia armii. W nadchodzącej dużej aktualizacji czołgiści mogą oczekiwać przybycia Lorraine 37L do niższych er francuskiego drzewka sił pancernych w War Thunder!
Pokrótce: Eksperymentalny francuski niszczyciel czołgów oparty na ciągniku Lorraine 37L, wyposażony w potężne działko przeciwpancerne kalibru 47 mm.
Historia Podczas niemieckiej inwazji na Francję w połowie 1940 roku, armia francuska poniosła duże straty, zwłaszcza jeśli chodzi o pojazdy pancerne. W związku z tym podjęto kilka pilnych prób stworzenia improwizowanych pojazdów bojowych z zasobów, którymi dysponowali francuscy inżynierowie, aby wzmocnić siłę armii, która stanęła w obliczu z pozoru niepowstrzymanej inwazji.
Jednym z tych projektów było przekształcenie ciągnika Lorraine 37L w niszczyciel czołgów poprzez wyposażenie go w działo przeciwpancerne SA37 kalibru 47 mm. Przebudowa zajęła niewiele czasu, prototyp był gotowy w ciągu zaledwie kilku tygodni, jednak do czasu zakończenia budowy Francja już upadła. W związku z tym prototyp nigdy nie brał udziału w boju, a wraz z okupacją został przejęty przez wojska niemieckie.
Wyposażony w doskonałe działo przeciwpancerne i cechujący się niskim profilem, Lorraine 37L posiada wszystkie właściwe cechy zabójczego niszczyciela czołgów i bez wątpienia stanie się zmorą wielu pancerniaków w bitwach niskich er.
Lorraine 37L jest uzbrojony w działo przeciwpancerne SA37 o kalibrze 47 mm, zdolne do trawersu o 34 stopnie w poziomie. W przeciwieństwie do innych dział kalibru 47 mm najbardziej znanych francuskich czołgów, armata SA37 charakteryzuje się znacznie lepszymi właściwościami balistycznymi, miotając pociski z większą prędkością wylotową i oferując wyższą zdolność penetracji. Pociski przeciwpancerne mogą przebić się przez 94 mm pancerza z bliskiej odległości — to więcej niż wystarczająco dużo, aby przebić większośc napotykanych adwersarzy bez problemu.
Ponadto posiadanie otwartego przedziału bojowego pozwala załodze Lorraine 37L wygodnie obsługiwać działo, co przekłada się na doskonałą prędkość przeładowania, która wynosi zaledwie 4 sekundy! Jednakże otwarty przedział bojowy nie tylko daje załodze pojazdu dużą swobodę działania — to samo dotyczy samego działa. Armata posiada bowiem dość dobre kąty elewacji, od -13 do 16,5 stopnia. Dzięki temu czołgiści mogą skutecznie wykorzystywać nierówny teren do ukrywania swojego niewielkiego pojazdu, bez problemów wynikających z limitu opuszczania lufy.
Ciekawostka: Niezawodne podwozie ciągnika Lorraine 37L było wykorzystane jako baza kilku niemieckich konwersji, wykorzystywanych jako niszczyciele czołgów, działa samobieżne, pojazdy zwiadowcze i nie tylko.
Niestety choć otwarty przedział załogi ma swoje zalety, to ma także podstawową wadę wiążącą się z brakiem osłony dla załogi maszyny, która jest przez to bardzo podatna na ostrzał. Lorraine 37L jest niezwykle podatny na pociski nawet niewielkiego kalibru, a także odłamki pocisków artyleryjskich i ataki samolotów. Francuscy czołgiści najlepiej niech stronią od ognia bezpośredniej walki, ponieważ ich pojazd nie nadaje się do tego najlepiej!
Co więcej, Lorraine 37L, bazując na gąsienicowym podwoziu ciągnika, nie wyróżnia się zbytnio w kwestii mobilności. Ważąc 7,2 tony i napędzany silnikiem o mocy 70 KM, Lorraine 37L może osiągnąć maksymalną prędkość 35 km/h. To ograniczenie mobilności po raz kolejny podkreśla rolę Lorraine 37L jako pojazdu pomocniczego, maszyny najlepiej sprawdzające się na drugiej linii, skąd może zapewniać precyzyjne wsparcie ogniem sojusznikom.
ź: WT