hello
World of Tanks wkrótce zaimplementuje generowanie cieni w czasie rzeczywistym z użyciem technologii śledzenia promieni. Dzięki tej przełomowej technologii, najmniejsze detale na czołgach graczy będą rzucały miękkie, naturalnie i realistycznie wyglądające cienie. Zobaczcie sami!
Po wprowadzeniu aktualizacji 1.0 w marcu 2018 nie zaprzestaliśmy zakrojonych na dużą skalę działań nad ulepszaniem wizualnej strony World of Tanks, naszej nie mającej końca pracy nad nowym silnikiem Core. Kończąc wsparcie dla Windows XP i DirectX 9 wdrożyliśmy równoczesne wsparcie renderingu. Dzięki tym krokom byliśmy w stanie ruszyć do przodu i wprowadzić nowe technologie do silnika Core. Jedną z tych technologii jest Ray Tracing, metoda renderowania, przez długi czas będąca „Świętym Graalem” grafiki komputerowej. Przyjrzyjcie się tylko tym niesamowitym obrazkom powstałym z użyciem tej techniki.
Jednym z największych wyzwań w produkcji gier jest właściwe oddanie cieni. Stworzenie realistycznych cieni przy użyciu współczesnych kart graficznych stanowi nie lada problem. Dynamiczne cienie czołgów w naszej grze są obecnie generowane przy pomocy powszechnie stosowanej technologii kaskadowych map cienia, która opiera się na użyciu standardowych tekstur. Ich rozdzielczość jest ograniczona, co również jest źródłem następujących problemów:
Poziom szczegółów naszych czołgów na pewnym etapie znacząco przewyższył poziom szczegółów ich cieni. Chcieliśmy zmniejszyć tę różnicę. Teoretycznie możliwe byłoby zwiększenie rozdzielczości cieni, ale doprowadziłoby to również do większego obciążenia karty graficznej i spadku wartości w klatkach na sekundę. Zamiast tego skierowaliśmy naszą uwagę ku najnowszej technologii tworzenia cieni z użyciem technologii Ray Tracing umożliwiającej generowanie radykalnie ulepszonych realistycznych cieni.
Gdy szukaliśmy rozwiązania kwestii stworzenia miękkich i realistycznych cieni na czołgach, nasz długoletni partner Intel zaoferował nam swoje eksperckie wsparcie w znalezieniu rozwiązania. Inżynierowie Intel Advanced Rendering pomogli nam przy optymalizacji i kernelach wysokich wydajności. Dzięki jednoczesnemu wsparciu renderingu i możliwości równoległego renderingu wprowadzonych w aktualizacji 1.4 technologia Intel Embree była idealna dla naszej gry.
W efekcie możemy teraz odtwarzać cienie czołgów w wyższej jakości. Światło słoneczne padające na nawet najmniejsze elementy rzuca superrealistyczne, miękkie cienie. Wizualnie jesteśmy krok bliżej do fizycznie poprawnych cieni istniejących w świecie rzeczywistym. Cienie renderowane w czasie rzeczywistym z użyciem technologii Ray Tracing pozwolą Wam na głębsze zanurzenie w zaciętej bitwie pancernej i dostarczą jeszcze przyjemniejszych doświadczeń w grze. Sprawdźcie sami.