hello
Zbliża się wdrożenie drugiej z serii aktualizacji związanych z lotniskowcami, a w niej masa ciekawych zmian. Nowe drzewo technologiczne z brytyjskimi krążownikami, zmiany w niektórych aspektach mechaniki gry i wiele więcej!
Wersja 0.8.1 daje możliwość uzyskania wczesnego dostępu do linii brytyjskich lotniskowców.
Brytyjskie samoloty posiadają dużą wytrzymałość, do tego jednostki szturmowe uzbrojone są w rakiety o dużej prędkości. Z kolei bombowce torpedowe przenoszą torpedy wyróżniające się krótkim zasięgiem, szybkim uzbrajaniem się i krótkim czasem celowania. Cechą szczególną brytyjskich bombowców jest możliwość przenoszenia dużego ładunku bombowego, a także umiejętność utrzymywania poziomego lotu podczas spuszczania ładunku. Jeśli uda Wam się zbliżyć do celu w odpowiedni sposób, to te bombowce zadawać będą znacznie większe uszkodzenia niż w przypadku bombowców nurkujących innych nacji. Jeśli jednak cel zacznie manewrować to skuteczność ataku spadnie.
Dostęp do nowej linii okrętów uzyskać można dzięki Koronom i Florenom — tymczasowym zasobom, które wykorzystać będzie można w Arsenale. Wymieniajcie je na głównym serwerze, żeby dostać następujące brytyjskie lotniskowce: IV Hermes, VI Furious oraz VIII Implacable.
Nowe okręty nie są jeszcze dostępne na serwerze testu publicznego, ponieważ wciąż je doskonalimy. Lotniskowce jako typ okrętów podlegają aktualnie zmianom równoważącym, więc lotniskowce brytyjskie do których uzyskać można wczesny dostęp również mogą ulec pewnym zmianom.
Korony zdobyć można za wypełnianie dyrektyw wydarzenia „Fly! Strike! Win!”, natomiast Floreny znaleźć można w nowych brytyjskich kontenerach „Zrzut zaopatrzenia”. Kontenery te mogą zawierać również misję bojową, której wypełnienie nagrodzone będzie okrętami brytyjskimi Edinburgh (poziom VIII), Hood (poziom VIII), Duke of York (poziom VII) oraz Vanguard (poziom VIII).
Misję tę można wypełnić tylko raz na głównym serwerze.
Nowa kolekcja o nazwie „Lotnictwo morskie” składa się z szesnastu przedmiotów: modeli samolotów, sygnałów dla oficerów kierujących lądowaniem oraz odznak brytyjskich lotniskowców. Pierwszy przedmiot z kolekcji znaleźć można w kontenerach Zrzut zaopatrzenia, a następne pojawiać się będą w kontenerach dziennych. Dostęp do kolekcji przyznawany jest raz po zdobyciu przynajmniej jednego z jej elementów i aktywowaniu subskrypcji na ekranie Kolekcji, poprzez wciśnięcie przycisku „Odbierz”.
Będziecie mogli wybierać spośród różnych schematów kamuflaży dla okrętów brytyjskich i Wspólnoty, a także zamontować dwie flagi na brytyjskich niszczycielach w nagrodę za wypełnianie list tematycznych. Dodatkowo otrzymacie stały kamuflaż dla brytyjskiego lotniskowca VIII poziomu Implacable w nagrodę za zebranie całej kolekcji.
Na wyższych poziomach większość bitew toczona jest z krążownikami z Radarem dozorowania na pokładzie. Trudno jest jednak powiedzieć, że sprzęt ten jest dla krążowników nieodzowny —francuskie i japońskie okręty tego typu doskonale dają sobie radę bez niego. Dla niektórych okrętów jest od jednak bardzo istotny, ponieważ znacznie przyczynia się do ich zdolności polowania na niszczyciele.
Nie sposób jednak zignorować faktu, że okręty faworyzujące kamuflaż i ukrywanie się w zasłonie dymnej mają coraz trudniejsze życie w bitwach wypełnionych przeciwnikami z radarami na pokładach. Gdy walczą o strefy kluczowe, narażone są na wykrycie przez wroga ze stosunkowo dużej i bezpiecznej odległości pomimo dobrego kamuflażu. Jeśli stają oko w oko z samotnym przeciwnikiem, mogą się wycofać lub podjąć walkę na równych warunkach. Ale coraz częściej zdarza się, że wykryty okręt natychmiast znajduje się pod zmasowanym ostrzałem wszystkich przeciwników w okolicy. Nie ma czasu zareagować ani wykonać uniku i zazwyczaj traci ogromne ilości PW w wyniku ataku.
Z drugiej strony zdarzało się również, że sama obecność krążownika z Radarem dozorowania zmuszała niszczyciele do wycofania się z flanki i przemieszczenie na drugą stronę mapy, zostawiając tym samym swoich sojuszników bez wsparcia.
Mając te czynniki oraz Wasze opinie na uwadze zdecydowaliśmy się zmienić mechanikę działania sprzętu eksploatacyjnego Radar dozorowania.
Począwszy od aktualizacji 0.8.1 Radar dozorowania działać będzie w następujący sposób: każdy okręt, który zostanie wykryty przez radar, widoczny będzie dla sojuszników dopiero po 6 sekundach, pod warunkiem, że pozostanie w zasięgu radaru przez cały ten czas. Wszystkie wykryte cele natychmiast pojawią się na minimapie. Interakcja pomiędzy okrętem wyposażonym w radar a celem nie ulegnie więc zmianie i nie będzie żadnych opóźnień.
Jeśli niszczyciel zajmujący strefę kluczową zostanie nagle wykryty przez radar, będzie miał czas na wykonanie uniku i ucieczkę przed ogniem większości przeciwników. To samo dotyczy krążowników przebywających w zasłonie dymnej: będą mogły się nieco rozpędzić, a nawet zająć lepszą pozycję, obracając się przodem w kierunku przeciwnika.
Zmiany te będą miały wpływ na podstawową mechanikę i parametry Radaru dozorowania, takie jak jego zasięg i czas działania.
Praca zespołowa to coś więcej niż czas działania sprzętu eksploatacyjnego i koncentrowanie siły ognia na celu. Konieczna jest również aktywacja sprzętu w odpowiednim momencie. Nierzadko zdarza się, że dwa krążowniki walczące obok siebie aktywują swoje radary jednocześnie. Jeśli to zrobią, mogą później przypłacić brak koordynacji oberwaniem torpedą w chwili, gdy pozostają ślepe.
Począwszy od wprowadzenia aktualizacji 0.8.1 aktywacja Radaru dozorowania lub Sondy hydroakustycznej przez sojusznika poskutkuje pojawieniem się specjalnego znaku nad okrętem, widocznego tylko dla jego sprzymierzeńców. Pojawi się również wiadomość na czacie drużynowym, mówiąca o aktywacji sprzętu. Dodaliśmy również efekt wizualny aktywacji Radaru dozorowania. Powinno to poprawić współpracę pomiędzy członkami zespołu.
Ponadto, wraz z wprowadzeniem 0.8.1 w grze pojawią się różne wskaźniki dla Radaru dozorowania, Sondy hydroakustycznej oraz Pewnego wykrycia, dzięki czemu wiedzieć będzie w jaki sposób zostaliście wykryci.
Zalania to poważne zagrożenie. Pojedyncze wystąpienie może spowodować uszkodzenia porównywalne z trzema pożarami. Obawy przed torpedami powodują, że gracze często wolą przeczekać kilka pożarów i zachować Grupę naprawczo-ratunkową na później, ponieważ gdyby zalanie wystąpiło w trakcie przeładowywania Grupy, ryzyko zatonięcia okrętu byłoby zbyt wysokie.
Począwszy od aktualizacji 0.8.1 mechanika zalań przypominać będzie pożary. Z jednej strony czas trwania i odnoszone uszkodzenia będą mniejsze, z drugiej strony kadłub okrętu może teraz przeciekać nawet w dwóch miejscach jednocześnie — na dziobie i rufie. Zalanie nie może jednak wystąpić więcej niż raz w danej chwili po tej samej stronie okrętu. Umiejętni dowódcy będą potrafili wykorzystać ten fakt, zwracając przód lub tył okrętu w kierunku wroga i unikając tym samym występowania kolejnych zalań. Nieostrożni dowódcy mogą jednak stracić bardzo dużą część swoich PW. Zwiększyliśmy również karę nakładaną na skuteczność napędu okrętu. Chociaż zalania zadawać będą mniejsze uszkodzenia krążownikom i niszczycielom, to nadal pozostaną poważnym zagrożeniem z powodu dużej utraty mocy maszynowni. Pogarszać to będzie manewrowość, a co za tym idzie — przeżywalność.
Sygnał Juliet Yankee Bissotwo zmniejsza czas trwania zalania o 20%, przez co z pewnością stanie się bardziej przydatny.
Jeśli nie obawiacie się zalań, ale wręcz przeciwnie — gustujecie w gromieniu swoich wrogów przy pomocy torped, to warto odnotować, że suma uszkodzeń jakie można zadać pozostanie niezmieniona. Gracze będą się teraz obawiać zalań w mniejszym stopniu i z tego powodu nie będą zachowywać Grupy naprawczo-ratunkowej specjalnie na okazję trafienia torpedą. Może to więc poskutkować zwiększeniem uszkodzeń zadawanych przez zalania, a nie zmniejszeniem ich.
Umiejscowienie i wysokość wysp na mapie Okruchy zostały zmienione, by zapewnić bardziej komfortową rozgrywkę wszystkim typom okrętów. Wyspy w pobliżu centralnej strefy kluczowej będą teraz miały symetryczny kształt, a ułożenie wysp w pobliżu stref bocznych da więcej przestrzeni do manewrów wewnątrz zamkniętego obszaru. Strefy kluczowe będą łatwiejsze do zajęcia przy podejściu od środkowej części mapy. Wygląd i oświetlenie mapy również uległy zmianie. Można się spodziewać tej mapy w bitwach VIII–X poziomu.
Port to miejsce, w którym stacjonują wszystkie okręty graczy. Można w nim zobaczyć powiewające flagi i sygnały, oraz promienie słońca odbijające się od stalowych burt okrętów. To centralne miejsce gry zawiera wiele okien i zakładek takich jak Wygląd, Moduły, Kampanie i Arsenał. Nieustannie pracujemy nad poprawieniem portu i w wersji 0.8.1 wprowadzimy szereg ulepszeń jego interfejsu. Porty powinny teraz renderować się szybciej i bez zacięć. Oczywiście w przyszłych iteracjach gry również nie ustaniemy nad ich ulepszeniami.
Jedna, długo wyczekiwana zmiana to możliwość otworzenia wszystkich posiadanych kontenerów jednym kliknięciem. Ich otwieranie będzie teraz szybkie i bezbolesne, a przyznane nagrody — wyświetlane w osobnym oknie.
Do portu w Londynie zawitał zimowy jarmark: atrakcje i stoiska ze świątecznymi towarami rozciągają się teraz wzdłuż rozświetlonej promieniami słońca, ośnieżonej promenady.
Dołączcie do testu publicznego i wypróbujcie zmiany nadchodzące w wersji 0.8.1! Zbierzcie wszystkie nagrody i podzielcie się z nami swoimi wrażeniami!