hello
Zanurzcie się razem z nami w historii najnowszego okrętu podwodnego X poziomu w grze i uzbrójcie się we wszelkie informacje, aby wyjść górą z każdego starcia, jakie stoczycie na kapitańskim mostku tego podwodnego prześladowcy!
Nie przegapcie szansy na wygranie kontenera Okręt premium IX poziomu! Obejrzyjcie nasz film, by dowiedzieć się więcej o prezentach.
Podobnie jak Kriegsmarine na Atlantyku, US Navy dobrze pilnowała szlaków komunikacyjnych swoich przeciwników na Oceanie Spokojnym w trakcie II wojny światowej, dzięki mądremu wykorzystaniu okrętów podwodnych. Jednak taktyka, doktryna i plany użycia tego uzbrojenia znacznie różniły się w obu tych krajach. W przeciwieństwie do małych, zwinnych U-bootów, amerykańskie okręty podwodne były większe i bardziej ociężałe, ale dzięki większemu zasięgowi i ładunkowi torped mogły odbywać dłuższe patrole na ogromnym Pacyfiku.
Okręty podwodne typu Gato są doskonałym przykładem jednostek tego rodzaju. Wyprodukowano 77 takich okrętów w latach 1941–1944. Służyły one z powodzeniem na Pacyfiku. Te okręty podwodne zatopiły nie tylko tony kluczowego dla Japończyków zaopatrzenia, ale także ciężkie okręty wojenne, takie jak lotniskowce Taiho i Shōkaku, a nawet legendarny pancernik Musashi.
Okręt prowadzący tego typu przeprowadził 13 patroli bojowych pomiędzy chłodnymi Aleutami na Alasce, a tropikalnymi wodami Nowej Gwinei. Gato atakował japońskie konwoje transportowe, prowadził działania zwiadowcze dla floty, a nawet ewakuował cywilów z niebezpiecznych rejonów. Kilkukrotnie został zaatakowany przez wrogie jednostki ZOP. Po jednym z takich ataków załoga odkryła nawet przyczepiony do pokładu aktywny ładunek głębinowy. Gato był obecny w Zatoce Tokijskiej w trakcie podpisywania kapitulacji przez Japonię. Po wojnie wykorzystywany był jako okręt szkoleniowy, a w 1960 wycofany ze służby i zezłomowany.