PanzerNews - WoWs: Bitwy klanowe - sezon „Niedźwiedź polarny”

WoWs: Bitwy klanowe - sezon „Niedźwiedź polarny”

W aktualizacji 13.4 rusza 25. sezon bitew klanowych. Jego kryptonim to „Niedźwiedź polarny”

 

Niedźwiedź polarny to dużego rozmiaru niedźwiedź pochodzący z Arktyki i sąsiadujących z nią obszarów. To największy zachowany gatunek z rodziny niedźwiedziowatych, a zarazem największy drapieżnik lądowy — dorosły samiec osiąga wagę do 800 kg masy ciała. Niedźwiedź polarny ma białe lub żółtawe umaszczenie, czarną skórę oraz grubą warstwę tłuszczu. Jego zęby są ostre i przystosowane do rozdzierania mięsa. Duże łapy pozwalają mu chodzić po lodzie i wiosłować w wodzie. Niedźwiedź polarny jest uważany za gatunek zagrożony, a jego wizerunek jest wszechobecny w sztuce, folklorze, religii i nowoczesnej kulturze.

Bitwy klanowe są dla Was świetną okazją do zademonstrowania umiejętności w World of Warships. Tutaj liczy się nie tylko wynik poszczególnych bitew, lecz także ogólne postępy. Walczcie u boku sojuszników i wspinajcie się na szczyt!

Wygrywajcie bitwy klanowe, by zdobyć cenne nagrody, takie jak stal, ropa, dni konta premium Warships, sygnały i unikalne premie jednorazowe. Im więcej zwycięstw odniesiecie, tym więcej przypadnie Wam nagród!

 

Nagrody:

Szczegółowe informacje o warunkach ukończenia i nagrodach możecie znaleźć w kliencie gry.

 

Zasady:

Sesje gry dostępne są w

  • Środy, czwartki, soboty i niedziele.
 
 

Format

  • Gracze będą rywalizować w formacie 7 na 7, grając okrętami X poziomu.

Ograniczenia okrętów

  • Żadnych okrętów podwodnych.
  • Żadnych lotniskowców.
  • Maksymalnie dwa pancerniki w drużynie.

W dniach, gdy wprowadzane są jakiekolwiek aktualizacje, bitwy klanowe toczone są tylko w oknie czasowym właściwym dla Waszego serwera.

Wspierający sprzęt eksploatacyjny:

W 25. sezonie bitew klanowych pojawi się wspierający sprzęt eksploatacyjny. Możecie go pamiętać z wydarzenia Polowanie na Piñatę. Otrzymaliśmy uwagi, że bitwy klanowe stają się zbyt powtarzalne w kolejnych sezonach, więc zaczęliśmy zastanawiać się, jak odświeżyć rozgrywkę w ramach tego trybu. Korzystanie ze wspierającego sprzętu eksploatacyjnego wymaga zgranego zespołu, co jest też konieczne w przypadku bitew klanowych. Z drugiej strony, ta mechanika zapewni większą głębię taktyczną.

Bitwy klanowe to kluczowy element rywalizacyjnej struktury World of Warships i nagłe, drastyczne zmiany mogłyby okazać się dość bolesne, szczególnie dla hardcorowych graczy. Z tego powodu zdecydowaliśmy, że ten sezon będzie specjalny. Po pierwsze, będzie krótszy niż zazwyczaj, a po drugie, w jego trakcie będziemy analizować mechanikę wspierającego sprzętu eksploatacyjnego.

Sezon nie wpłynie na wyniki w kwalifikacjach do turnieju KotS. Ponadto, sezon ten pomoże nam zebrać informacje i statystyki, byśmy mogli dalej usprawniać bitwy klanowe. Ostatnia uwaga — niezależnie od wyników testu, następny sezon zostanie przeprowadzony bez wspierających sprzętów eksploatacyjnych.

W tym sezonie pojawi się 6 spośród 8 wspierających sprzętów eksploatacyjnych, jakie pierwotnie wprowadzono w ramach Polowania na Piñatę — Żelazna kurtyna oraz Wezwanie bombowców patrolowych będą niedostępne. Parametry i wszystkie szczegóły znajdziecie poniżej:

Nazwa sprzętu eksploatacyjnego

Efekt działania sprzętu eksploatacyjnego

Działanie

Skoordynowane naprawy awaryjne
  • Naprawia 1% PW na sekundę. Stosuje efekt Grupa naprawczo-ratunkowa.
  • Wpływa na wszystkie okręty sojusznicze.
  • Efekt sprzętu eksploatacyjnego nie pomnaża się, gdy zostanie aktywowany przez wielu graczy jednocześnie.
  • Liczba ładunków: 2
  • Czas odnawiania: 180 sekund
  • Czas działania: 10 sekund

Wezwanie zasłony dymnej
  • Wysyła grupę powietrzną wyposażoną w Wytwornice zasłony dymnej do wskazanego obszaru. Grupa powietrzna wytwarza zasłonę dymną, która zmniejsza ryzyka wykrycia przez przeciwnika.
  • Samoloty nie wykrywają okrętów przeciwnika.
  • Liczba ładunków: 2
  • Czas odnawiania: 180 sekund
  • Czas działania: 15 sekund
  • Czas działania dymu: 60 sekund
  • Czas przygotowania: 60 sekund
  • Zasięg: 15 km

Wymuszony impas
  • Zapobiega utracie punktów przez Waszą drużynę.
  • Uniemożliwia drużynie przeciwnej zdobywanie punktów.
  • Liczba ładunków: 1
  • Czas odnawiania: 120 sekund
  • Czas działania: 20 sekund

Zrzucane pole minowe
Zrzuca z powietrza pole minowe na wskazanym obszarze. Miny zadają znaczne uszkodzenia i mogą spowodować zalanie. Samoloty nie wykrywają okrętów przeciwnika.
  • Liczba ładunków: 2
  • Czas odnawiania: 200 sekund
  • Czas działania: 5 sekund
  • Czas aktywacji pola minowego: 40 sekund
  • Czas działania pola minowego: 200 sekund
  • Czas przygotowania: 60 sekund
  • Zasięg: 14 km
  • Promień pola minowego: 2,5 km
  • Uszkodzenia od min: 6000 pkt.

Połączone manewry floty
  • Zwiększa szybkość sojuszniczych okrętów o 12%.
  • Zwiększa przyśpieszenie o 15%.
  • Zmniejsza promień skrętu o 15%.
  • Wpływa na wszystkie okręty sojusznicze.
  • Efekt sprzętu eksploatacyjnego nie pomnaża się, gdy zostanie aktywowany przez wielu graczy jednocześnie.
  • Liczba ładunków: 1
  • Czas odnawiania: 180 sekund
  • Czas działania: 40 sekund
  • Czas przygotowania: 120 sekund

Skoordynowany ogień
Rozrzut baterii głównych sojuszników przeciwko wybranemu celowi: –15%.
  • Liczba ładunków: 1
  • Czas odnawiania: 180 sekund
  • Czas działania: 20 sekund
  • Czas przygotowania: 60 sekund
  • Zasięg: 14 km

Gdy naciśniecie przycisk przypisany do sprzętów Wezwanie zasłony dymnej, Zrzucane pole minowe oraz Skoordynowany ogień, wyświetlona zostanie mapa taktyczna. Będziecie tam mogli wybrać obszar działania wybranego sprzętu eksploatacyjnego. Mapę taktyczną opuścicie, naciskając klawisz Esc, bądź wciskając ten sam przycisk odpowiedzialny za dany sprzęt eksploatacyjny. W przypadku Skoordynowanego ognia, zamiast obszaru należy wybrać okręt przeciwnika.

 

Aby drużyny pozostały zbalansowane, wprowadzimy dwa rodzaje ograniczeń: związane z klasą jednostek oraz z dywizjonem.

 
Klasy okrętów
Niszczyciel
Krążownik
Pancernik
Dozwolony wspierający sprzęt eksploatacyjny
  • Zrzucane pole minowe
  • Połączone manewry floty
  • Skoordynowany ogień
  • Skoordynowane naprawy awaryjne
  • Wymuszony impas
  • Zrzucane pole minowe
  • Skoordynowany ogień
  • Skoordynowane naprawy awaryjne
  • Wezwanie zasłony dymnej
  • Wymuszony impas
  • Połączone manewry floty

 

Ograniczenia wspierającego sprzętu eksploatacyjnego na dywizjon:

Skoordynowane naprawy awaryjne 7
Wezwanie zasłony dymnej 1
Wymuszony impas 4
Zrzucane pole minowe 3
Połączone manewry floty 2
Skoordynowany ogień 2

 

Mapy i tryby gry:

Atlantyk, Północ, Ziemia Ognista, Okruchy, Rozbicie, Przystań, Złomowisko Alpha oraz Wyspy Owcze.

Bitwy na wszystkich mapach będą rozgrywane w trybie Klany: Dominacja.

Dla wszystkich map stosowane są następujące reguły:

  • Liczba stref kluczowych: 3
  • Czas zajmowania: 30 sekund
  • Zdobywanie punktów zajęcia bazy: 3 punkty za każde 4 sekundy zajęcia

 

Nowe osiągnięcia:

25. sezon bitew klanowych wprowadzi również dwa nowe osiągnięcia dla drużyn, które zakończą go w najwyższej lidze, a także jedno osiągnięcie dla zwycięzców!

  • Niedźwiedź polarny
  • Huragan. Niedźwiedź polarny
 
 

Skarbiec klanowy:

Klany z pozycji od 1. do 50. w rankingu globalnym otrzymają od 5000 do 25 000 jednostek stali.

Miejsce w rankingu globalnym Stal
1. 25 000
2. 22 500
3. 20 000
4. 17 500
5.–50.* 16 250–5 000

*każda kolejna pozycja zapewnia 250 jedn. stali mniej.

Klany, które nie wejdą na listę 50 najlepszych, również otrzymają na koniec sezonu stal i węgiel do swoich Skarbców. Dokładna liczba zależy od ligi i grupy.

Liga, grupa Stal Węgiel
Huragan, 1 2 500 25 000
Tajfun, 1 1 500 25 000
Tajfun, 2 1 000 20 000
Tajfun, 3 0 15 000
Sztorm, 1 0 12 500
Sztorm, 2 0 10 000
Sztorm, 3 0 7 500
Wicher, 1 0 5 000

 

ź: WoWs

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...