PanzerNews - WoWs: bitwy okrętów podwodnych

WoWs: bitwy okrętów podwodnych

Darmowe wypożyczenie okrętów podwodnych. (W tym newsie na oficjalnej stronie znajduje się przycisk, link na końcu wpisu.)

Okręty podwodne przebyły długą drogę i znacznie się zmieniły od czasu pierwszych testów, ale potrzeba jeszcze mnóstwo pracy, nim staną się pełnoprawną klasą w grze.

Podczas gdy my będziemy je dopracowywać, Wy możecie je wypróbować w bitwach okrętów podwodnych.

Punkty kluczowe

  • Bitwy okrętów podwodnych to odrębny typ bitwy dla okrętów VI poziomu, który jest dostępny od 27 maja do 24 czerwca.
  • Za pierwsze logowanie każdego dnia otrzymacie żetony podwodne.
  • Można je wymienić w Zbrojowni za zestawy losowe, a jeden z nich może zawierać trzy okręty podwodne na wypożyczenie.
  • Nowe elementy mechaniki w grze — zanurzanie, wynurzanie, impulsy sonaru, poziom naładowania akumulatorów, bomby głębinowe oraz Hydrolokator.
  • Specjalna misja bojowa, która nagrodzi Was PD i kredytami za grę krążownikami, niszczycielami, pancernikami i lotniskowcami.

Bitwy okrętów podwodnych

Początek: Śr. 27 Maj 06:00 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Śr. 27 Maj 06:00
Koniec: Śr. 24 Cze. 06:00 CEST (UTC+2) / Twój czas lokalny: Śr. 24 Cze. 06:00

Wybierzcie bitwy okrętów podwodnych oraz dowolny okręt VI poziomu, by walczyć przeciwko okrętom podwodnym!

Aby samemu stanąć za sterami okrętu podwodnego, musicie zebrać i wykorzystać żetony podwodne. Są one przyznawane w okresie bitew okrętów podwodnych za pierwsze logowanie w ciągu dnia. Możecie je wymieniać w Zbrojowni na zestawy losowe. W jednym z siedmiu dostępnych zestawów losowych znajdziecie trzy okręty podwodne do wypożyczenia na okres 21 dni, każdy ze specjalnym dowódcą z 19 pkt. umiejętności. Wszystkie pozostałe zestawy będą zawierać po 500 jedn. węgla.

W bitwach okrętów podwodnych dostępna jest specjalna misja bojowa dla wszystkich klas, z wyjątkiem samych okrętów podwodnych. Zapewni Wam ona +100% PD oraz +25% kredytów w pierwszych pięciu bitwach każdego dnia.

Wypożyczone okręty podwodne zostaną usunięte z Waszych kont po wygaśnięciu okresu wypożyczenia lub wraz z premierą aktualizacji 0.9.6.

Gra okrętami podwodnymi

Okręty podwodne to mało wytrzymali i ostrożni łowcy. Zanurzanie się w głębiny wpływa na ich wykrywalność, zasięg widzenia oraz możliwości interakcji z innymi okrętami podwodnymi i nawodnymi. Manewrujcie, zmieniajcie głębokość zanurzenia, kryjcie się przed przeciwnikami i zaskakujcie ich skrytymi atakami z flanki.

Okręty podwodne charakteryzują się małą pulą PW, więc trzymajcie się z boku i atakujcie przeciwników z dystansu lub będąc w zanurzeniu.

Miejcie oko na wszystkie niszczyciele przeciwnika oraz na krążowniki takie jak VI DallasVI BudionnyVI Leander oraz VI Perth ponieważ posiadają one bomby głębinowe. Często zmieniajcie pozycję, spróbujcie uzyskać wsparcie sojuszników i wykorzystajcie sprzęt eksploatacyjny Głębokość maksymalna w razie niespodziewanego i bezpośredniego zagrożenia.

Głównym celem okrętów podwodnych powinny być powolne jednostki — wszystkie zwrotne cele, które mogą łatwo wymijać torpedy, będą trudne do trafienia.

Sterowanie okrętem podwodnym

  • Przyciski WAS oraz D odpowiadają za ruch w poziomie.
  • Wciśnijcie F, by się wynurzyć.
  • Wciśnijcie C, by się zanurzyć.
  • Ctrl+F oraz Ctrl+C blokują horyzontalne stery, dzięki czemu będziecie się zanurzać lub wynurzać.
  • 1 − impulsy sonaru.
  • 2 − torpedy.
  • Wciśnijcie ponownie 1, by wybrać spośród dwóch wariantów impulsów sonaru — szeroki i powolny lub wąski i szybki.

Wynurzone i zanurzone okręty podwodne

Okręty podwodne przemieszczają się w obrębie dwóch poziomów operacyjnych — wynurzenie oraz zanurzenie (głębokość co najmniej 6 metrów).

Wynurzony okręt podwodny może zostać trafiony przez pociski, torpedy wystrzelone z okrętu lub samolotu, bomby lotnicze oraz rakiety. Emitowanie impulsów sonaru na powierzchni zwiększa wykrywalność okrętu podwodnego w większym stopniu niż w przypadku zanurzenia. Przejmowanie stref kluczowych możliwe jest tylko w pozycji wynurzenia.

Gdy okręt podwodny schodzi na głębokość większą niż 6 metrów, jego prędkość znacznie się zmniejsza, widoczność pogarsza się dwukrotnie, a zasięg widzenia zostaje zredukowany do zasięgu torped. Przebywając w zanurzeniu, można wykrywać okręty tylko w określonej odległości, pod warunkiem, że znajdują się one na linii wzroku, natomiast wykrywanie samolotów jest niemożliwe.

Na głębokościach od 30 metrów okręt podwodny mogą wykryć tylko jednostki z Sondą hydroakustyczną oraz inne okręty podwodne. Znajdujące się na niszczycielach Hydrolokatory pozwalają określić wyłącznie przybliżoną pozycję okrętu podwodnego.

Sprzęt eksploatacyjny Maksymalne zanurzenie pozwala na tymczasowe zanurzenie na głębokość 50–80 metrów. Dzięki temu zmniejszone zostają uszkodzenia powodowane przez bomby głębinowe, a położenia okrętu podwodnego nie można już określić za pomocą Hydrolokatora.

Torpedy naprowadzane akustycznie

Główną bronią okrętów podwodnych są torpedy naprowadzane akustycznie. Nowy element mechaniki — impulsy sonaru − pomoże Wam zwiększyć potencjalną efektywność salw torpedowych. Trafcie impulsami sonaru specjalne wskaźniki zlokalizowane na dziobie i rufie okrętu przeciwnika. Dzięki temu torpedy będą kierowane na cel i zadadzą większe uszkodzenia przy uderzeniu. Torpedy mogą wynurzyć się z głębin i trafić przeciwnika tylko wtedy, gdy efekt impulsu sonaru jest aktywny.

  • Okręt podwodny może wystrzelić torpedy i emitować impulsy sonaru z dowolnej pozycji. Przebywając w zanurzeniu, możecie emitować impuls sonaru w dowolnym kierunku, nawet do celów znajdujących się pod lub nad Wami.
  • Po wybraniu impulsów sonaru pojawią się dwa wskaźniki — na dziobie i rufie okrętu przeciwnika. Celujcie właśnie w te wskaźniki, biorąc poprawkę na ruch celu i kliknijcie lewym przyciskiem myszy. Uwaga: w odróżnieniu od wystrzeliwania pocisków, kamera nie będzie automatycznie podążać za celem.
  • Emitowanie impulsów sonaru tymczasowo zwiększa widoczność okrętu podwodnego.
  • Udane trafienie jednego z dwóch wskaźników na okręcie sprawi, że torpeda będzie naprowadzana na ten cel.
  • Jeśli uda Wam się trafić oba wskaźniki, torpedy ustawią się na optymalnej głębokości, by trafić wrażliwe części okrętu, dzięki czemu będą mogły zadać większe uszkodzenia cytadeli lub ochronom przeciwtorpedowym
  • Efekt udanego trafienia impulsem pozostaje aktywny przez 20–30 sekund, w zależności od okrętu podwodnego. Trafienie wskaźnika kolejnym impulsem sonaru spowoduje odnowienie czasu działania.

Jeśli zaatakujecie okręt z dużej odległości, stale emitujcie impulsy sonaru, by odnowić ich efekt w czasie, gdy torpedy wciąż zmierzają do celu. Pamiętajcie, że naprowadzanie torped z pomocą impulsów sonaru nie gwarantuje trafienia.

  • Torpedy mają bardzo niską manewrowość. Podczas skrętów tracą prędkość i nie są w stanie dogonić okrętu, który stale zmienia kurs.
  • Po zbliżeniu się do celu na odległość około 1 km, torpedy nie są dłużej naprowadzane i poruszają się w linii prostej. Jeśli przeciwnik zmieni w tym czasie prędkość lub kierunek kursu, Wasza torpeda może chybić.

Poziom naładowania akumulatorów

Akumulatory są potrzebne do emitowania impulsów sonaru. Poziom naładowania akumulatorów okrętu podwodnego zmniejsza się po każdej emisji oraz podczas poruszania się w zanurzeniu z prędkością przewyższającą 1/4.

  • Aby zwiększyć poziom naładowania akumulatorów przemieśćcie się na głębokość wynurzenia lub zmniejszcie prędkość do 1/4.
  • Jeśli wyczerpiecie akumulator, nie będziecie w stanie emitować impulsów sonaru, jednak poruszanie się z dowolną prędkością będzie wciąż możliwe.

Gra przeciwko okrętom podwodnym

Wszystkie niszczyciele oraz krążowniki VI DallasVI BudionnyVI Leander oraz VI Perth są uzbrojone w bomby głębinowe. Dzięki nim są w stanie trafić pozostające w zanurzeniu okrętu podwodne.

  • Na głębokościach do 6 metrów okręt podwodny może zostać trafiony przez pociski, torpedy wystrzelone z okrętu lub samolotu, bomby lotnicze oraz rakiety.
  • Pociski odłamkowo-burzące wykazują największą efektywność przeciwko okrętom podwodnym. Zadadzą one uszkodzenia nawet w przypadku, gdy nie wystąpi bezpośrednie trafienie. Dzięki uszkodzeniom odłamkowym, działającym na pewnym obszarze, wystarczy, że pociski spadną w pobliżu okrętu podwodnego.
  • Stale zmieniajcie kurs i starajcie się utrzymywać dziób lub rufę w kierunku okrętu podwodnego przeciwnika. Dzięki temu trudniej mu będzie trafić impulsem sonaru drugi wskaźnik na kadłubie Waszych okrętów.
  • Jeśli myśliwiec lub samolot zwiadowczy wykryje okręt podwodny, będzie za nim podążał. W przypadku, gdy okręt podwodny się zanurzy, samoloty będą krążyć nad jego ostatnią znaną lokalizacją.
  • Sonda hydroakustyczna może wykrywać okręty podwodne na dowolnej głębokości.

Hydrolokator i bomby głębinowe

  • Hydrolokator niszczyciela będzie śledził ruchy okrętu podwodnego w zasięgu 4–5 km wokół jednostki. Przybliżona pozycja okrętu podwodnego będzie wskazywana przez specjalny znacznik. Im bardziej zbliżycie się do okrętu podwodnego, tym częściej odświeżane będą wszystkie przychodzące informacje.
  • Krążowniki nie są wyposażone w Hydrolokator, ale posiadają na pokładzie Sondę hydroakustyczną, dzięki której mogą wykrywać okręty podwodne na dowolnej głębokości.
  • Zbliżcie się do przybliżonej pozycji okrętu podwodnego i wypuśćcie bomby głębinowe przyciskiem G.
  • Do dyspozycji będziecie mieć kilka bomb głębinowych, które można aktywować jedna po drugiej. Pamiętajcie jednak, że należy poświęcić chwilę na przeładowanie. W tym czasie nie będziecie w stanie trafić zanurzonego okrętu podwodnego.
  • Jeśli okręt podwodny ukryje się na maksymalnej głębokości wynoszącej ponad 50 metrów, uszkodzenia wyrządzone przez bombę głębinową zostaną zmniejszone, wciąż jednak będą na tyle duże, że należy się z nimi liczyć.

Wypróbujcie nową klasę w grze i podzielcie się swoimi wrażeniami!

LINK

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...