hello
Okręty podwodne przebyły długą drogę i znacznie się zmieniły od czasu pierwszych testów, ale potrzeba jeszcze mnóstwo pracy, nim staną się pełnoprawną klasą w grze.
Podczas gdy my będziemy je dopracowywać, Wy możecie je wypróbować w bitwach okrętów podwodnych.
Punkty kluczowe
Wybierzcie bitwy okrętów podwodnych oraz dowolny okręt VI poziomu, by walczyć przeciwko okrętom podwodnym!
Aby samemu stanąć za sterami okrętu podwodnego, musicie zebrać i wykorzystać żetony podwodne. Są one przyznawane w okresie bitew okrętów podwodnych za pierwsze logowanie w ciągu dnia. Możecie je wymieniać w Zbrojowni na zestawy losowe. W jednym z siedmiu dostępnych zestawów losowych znajdziecie trzy okręty podwodne do wypożyczenia na okres 21 dni, każdy ze specjalnym dowódcą z 19 pkt. umiejętności. Wszystkie pozostałe zestawy będą zawierać po 500 jedn. węgla.
W bitwach okrętów podwodnych dostępna jest specjalna misja bojowa dla wszystkich klas, z wyjątkiem samych okrętów podwodnych. Zapewni Wam ona +100% PD oraz +25% kredytów w pierwszych pięciu bitwach każdego dnia.
Wypożyczone okręty podwodne zostaną usunięte z Waszych kont po wygaśnięciu okresu wypożyczenia lub wraz z premierą aktualizacji 0.9.6.
Okręty podwodne to mało wytrzymali i ostrożni łowcy. Zanurzanie się w głębiny wpływa na ich wykrywalność, zasięg widzenia oraz możliwości interakcji z innymi okrętami podwodnymi i nawodnymi. Manewrujcie, zmieniajcie głębokość zanurzenia, kryjcie się przed przeciwnikami i zaskakujcie ich skrytymi atakami z flanki.
Okręty podwodne charakteryzują się małą pulą PW, więc trzymajcie się z boku i atakujcie przeciwników z dystansu lub będąc w zanurzeniu.
Miejcie oko na wszystkie niszczyciele przeciwnika oraz na krążowniki takie jak VI Dallas, VI Budionny, VI Leander oraz VI Perth ponieważ posiadają one bomby głębinowe. Często zmieniajcie pozycję, spróbujcie uzyskać wsparcie sojuszników i wykorzystajcie sprzęt eksploatacyjny Głębokość maksymalna w razie niespodziewanego i bezpośredniego zagrożenia.
Głównym celem okrętów podwodnych powinny być powolne jednostki — wszystkie zwrotne cele, które mogą łatwo wymijać torpedy, będą trudne do trafienia.
Okręty podwodne przemieszczają się w obrębie dwóch poziomów operacyjnych — wynurzenie oraz zanurzenie (głębokość co najmniej 6 metrów).
Wynurzony okręt podwodny może zostać trafiony przez pociski, torpedy wystrzelone z okrętu lub samolotu, bomby lotnicze oraz rakiety. Emitowanie impulsów sonaru na powierzchni zwiększa wykrywalność okrętu podwodnego w większym stopniu niż w przypadku zanurzenia. Przejmowanie stref kluczowych możliwe jest tylko w pozycji wynurzenia.
Gdy okręt podwodny schodzi na głębokość większą niż 6 metrów, jego prędkość znacznie się zmniejsza, widoczność pogarsza się dwukrotnie, a zasięg widzenia zostaje zredukowany do zasięgu torped. Przebywając w zanurzeniu, można wykrywać okręty tylko w określonej odległości, pod warunkiem, że znajdują się one na linii wzroku, natomiast wykrywanie samolotów jest niemożliwe.
Na głębokościach od 30 metrów okręt podwodny mogą wykryć tylko jednostki z Sondą hydroakustyczną oraz inne okręty podwodne. Znajdujące się na niszczycielach Hydrolokatory pozwalają określić wyłącznie przybliżoną pozycję okrętu podwodnego.
Sprzęt eksploatacyjny Maksymalne zanurzenie pozwala na tymczasowe zanurzenie na głębokość 50–80 metrów. Dzięki temu zmniejszone zostają uszkodzenia powodowane przez bomby głębinowe, a położenia okrętu podwodnego nie można już określić za pomocą Hydrolokatora.
Główną bronią okrętów podwodnych są torpedy naprowadzane akustycznie. Nowy element mechaniki — impulsy sonaru − pomoże Wam zwiększyć potencjalną efektywność salw torpedowych. Trafcie impulsami sonaru specjalne wskaźniki zlokalizowane na dziobie i rufie okrętu przeciwnika. Dzięki temu torpedy będą kierowane na cel i zadadzą większe uszkodzenia przy uderzeniu. Torpedy mogą wynurzyć się z głębin i trafić przeciwnika tylko wtedy, gdy efekt impulsu sonaru jest aktywny.
Jeśli zaatakujecie okręt z dużej odległości, stale emitujcie impulsy sonaru, by odnowić ich efekt w czasie, gdy torpedy wciąż zmierzają do celu. Pamiętajcie, że naprowadzanie torped z pomocą impulsów sonaru nie gwarantuje trafienia.
Akumulatory są potrzebne do emitowania impulsów sonaru. Poziom naładowania akumulatorów okrętu podwodnego zmniejsza się po każdej emisji oraz podczas poruszania się w zanurzeniu z prędkością przewyższającą 1/4.
Wszystkie niszczyciele oraz krążowniki VI Dallas, VI Budionny, VI Leander oraz VI Perth są uzbrojone w bomby głębinowe. Dzięki nim są w stanie trafić pozostające w zanurzeniu okrętu podwodne.