PanzerNews - WoWs: biuletyn deweloperów 0.11.2 i test publiczny

WoWs: biuletyn deweloperów 0.11.2 i test publiczny

Zmiany i nowości w nadchodzącej aktualizacji i test publiczny.

WAŻNE! Aktualizacja jest wciąż w fazie testów, więc informacje zawarte w biuletynie są umowne i odzwierciedlają stan gry na czas jego publikacji. Niektóre zmiany i nowe funkcje mogą zostać całkowicie usunięte bądź wprowadzone w innej formie do czasu wprowadzenia aktualizacji. Zrzuty ekranu, konkretne wartości i szczegóły mechanik w grze niekoniecznie znajdą swoje odzwierciedlenie w ostatecznej wersji gry po wprowadzeniu aktualizacji.

Uwaga: nagrody za aktywność na serwerze testu publicznego mogą odbiegać od tych na serwerze głównym.

Okręty podwodne

Po krótkiej przerwie okręty podwodne znów zanurzają się w głębiny mórz, by przejść wymagające testy. Czytajcie dalej, by dowiedzieć się, jak grać jednostkami odnowionej klasy i zwalczać je.

W nowej fazie testowania dołożyliśmy wszelkich starań, by należycie zająć się wszystkimi zgłoszonymi przez Was problemami — od kwestii trudnego wykrywania i złapania kontaktu z okrętami podwodnymi po niezbalansowany potencjał zadawania nimi uszkodzeń. Sprawiliśmy, że granie okrętami podwodnymi i zwalczenie ich jest bardziej intuicyjne. Mamy nadzieję, że te zmiany pomogą nam nadać ostateczny kształt w procesie ewolucji tej nowej klasy jednostek. Aby łatwiej było Wam wejść w nową fazę testowania, przerobiliśmy sposób wyświetlania informacji, kładąc większy nacisk na kluczowe aspekty rozgrywki okrętami podwodnymi i zwalczania ich.

Zwalczanie okrętów podwodnych

  • W nowej fazie testów jednostki nawodne zostały wyposażone w szersze spektrum opcji, umożliwiających im złapanie kontaktu z okrętami podwodnymi.
    • Impulsy sonaru emitowane przez okręt podwodny będą teraz stanowić wskazówkę co do jego przybliżonej lokalizacji, ponieważ impulsy te stały się widoczne dla jednostek nawodnych.
    • Dodaliśmy nową mechanikę wycieków oleju, która sprawia, że na powierzchni wody ponad uszkodzonym okrętem podwodnym pojawia się plama, dzięki której będziecie mieć szansę na śledzenie jego ruchów.
  • Atak lotniczy z przyśpieszonym przeładowaniem pozwoli na częstsze ataki, doskonale uzupełniając nową mechanikę.
  • Atak lotniczy bombami głębinowymi cechuje się teraz 100% szansą spowodowania zalania, jeśli więc chcecie zgarnąć lwią część PW okrętu podwodnego, niezwłocznie sięgnijcie po tę broń.
  • Z drugiej strony okręty podwodne mogą mieć jednocześnie aktywny tylko jeden przypadek zalania. Z tego powodu masowe korzystanie z ataku lotniczego nie będzie przesadnie skutecznym sposobem korzystania z tej broni.

Rozgrywka okrętem podwodnym

  • Okręt podwodny może rotować pomiędzy trzema kluczowymi pozycjami: na powierzchni, na głębokości peryskopowej oraz na głębokości maksymalnej. Dzięki temu graczom obu drużyn łatwiej będzie dowodzić jednostkami tej klasy i odczytywać ich położenie w bitwie.
  • Okręty podwodne zaoferują dwa sposoby zadawania uszkodzeń przeciwnikom:
    • bezpieczniejsza opcja, czyli korzystanie z naprowadzanych torped;
    • trudniejsza i bardziej ryzykowna, ale przy tym przynosząca większe korzyści opcja, czyli pozostanie przy konwencjonalnych torpedach.
  • Liczba ładunków Grupy naprawczo-ratunkowej jest teraz ograniczona, więc okręty podwodne powinny pilnie obserwować sytuację wokół i zachowywać stałą czujność.
    • Korzystanie z Grupy naprawczo-ratunkowej powinno być dobrze przemyślane. W przeciwnym wypadku okręt podwodny ryzykuje bycie wykrytym z powodu widocznych na powierzchni wycieków oleju oraz przyjmowanie zwiększonych uszkodzeń od zalania za sprawą ataków ładunkami głębinowymi.
    • Jeśli już na początku bitwy skończą Wam się ładunki, zmniejszycie swoje szanse wpływania na wynik starcia w jego końcowych fazach.
  • Nieograniczona liczba ładunków sprzętu eksploatacyjnego Hydrolokator. W nowej fazie testowania wyposażenie to zapewni częstszą aktualizację lokalizacji przeciwników.

Więcej szczegółów dotyczących tych zmian będzie dostępnych na serwerze testu publicznego oraz w blogu deweloperów.


Włoskie niszczyciele: część 1.

Aktualizacja 0.11.2 zapoczątkuje obecność włoskich niszczycieli we wczesnym dostępie.

Wszystkie okręty nowej gałęzi są znane ze swoich możliwości zadawania dużych uszkodzeń na minutę, jednak ich działa baterii głównej strzelają wyłącznie pociskami PPO oraz OB i mają bardzo krótki zasięg. Włoskie niszczyciele zostały również uzbrojone w torpedy o dalekim zasięgu. Okręty mają dostęp do Wysokoprężnej wytwornicy dymu oraz Awaryjnego doładowania silnika od II poziomu.

Port w Tarencie został zaktualizowany, by uczcić przybycie włoskich niszczycieli do wczesnego dostępu.

Włoskie niszczyciele nie będą dostępne na serwerze testu publicznego.


Próby męstwa

Jedną z kluczowych nowości będzie tymczasowe wydarzenie o nazwie Próby męstwa. Włoska marynarka, znana z zamiłowania do niszczycieli, zorganizowała zawody pomiędzy dywizjonami złożonymi z takich samych serii okrętów, by wyłonić najskuteczniejszą drużynę. Wybierzcie drużynę, do której chcecie dołączyć i pamiętajcie: każda z nich zapewni unikatową nagrodę — jednego z włoskich dowódców z 6 pkt. umiejętności oraz drużynową naszywkę.

Wydarzenie Próby męstwa działa na podobnej zasadzie, co wydarzenia Noc sylwestrowa, Rywalizacja biur projektowych oraz Bitwa Bestii.

Dołączcie do wydarzenia i zdobywajcie żetony włoskie, które można wymienić na okręty z wczesnego dostępu, stałe kamuflaże i inne przedmioty.


Brutalna walka: zatopcie je wszystkie!

Brutalna walka powróciła! Potęga niegdyś wspaniałej cywilizacji pozostała wzmianką na kartach historii, a wspaniałe miasto zostało zniszczone i zatopione. Teraz to Wasze terytorium: walczcie i triumfujcie!

Bitwy będą rozgrywane pomiędzy czterema drużynami po trzy okręty. Skromne składy pozwolą graczom cieszyć się bitwą, grając zarówno w pojedynkę, jak i w dywizjonie.

Brutalna walka rozpocznie się na peryferiach zatopionego miasta. Na początku bitwy Wasz okręt nie będzie miał żadnych ładunków sprzętu eksploatacyjnego. Świat jest na krawędzi upadku, a ograniczone zasoby, które przetrwały, przypadną tym, którzy przeznaczą najwięcej sił i umiejętności, by o nie zawalczyć. Zbierajcie ładunki sprzętu eksploatacyjnego w specjalnych strefach i pamiętajcie — za każdym razem, gdy zniszczycie nieprzyjacielski okręt, otrzymacie ładunek losowego sprzętu eksploatacyjnego. Uwaga: pozostałe drużyny są w gotowości i mogą Was dopaść tam, gdzie najmniej się tego spodziewacie! Poza przeciwnikami powinniście też obserwować Pożogę, otaczającą arenę morskich zmagań. Okręty, które dadzą się w nią wciągnąć, będą stopniowo tracić PW.

Specjalnie do celów Brutalnej walki zmodyfikowaliśmy dziewięć niszczycieli i podzieliliśmy je na trzy następujące typy:

Ośmiornica

Okręty o niskiej wykrywalności, uzbrojone w potężne torpedy, mogące zmiażdżyć każdego, kto stanie na ich drodze. Są również wyposażone w baterie dodatkowe, które jednak nie stanowią największego atutu Ośmiornic. Za prototypy dla tych okrętów posłużyły  X Z-52 X Shimakaze oraz  X Daring.

Murena

Zwinne potwory ze stali! Okręty tego typu spodobają się fanom agresywnych potyczek na krótkim dystansie. Ich główną zaletą jest zwrotność i potężny napęd. Mocarne działa baterii głównej kontrolowane są przez sztuczną inteligencję, natomiast torpedy są raczej słabe i wolne.  X Yueyang X Gearing oraz  X Kléber stanowiły podstawę do opracowania okrętów typu Murena.

Barrakuda

Mkną przez fale, gnane wyniszczającymi wiatrami! Spodziewajcie się wysokich prędkości, bezpośredniego sterowania działami baterii głównej, a także torped o średniej charakterystyce. Projektując te jednostki, inżynierowie bacznie przyglądali się okrętom  X Harugumo X Grozovoi oraz  X Chabarowsk.

Zasoby, które zdobędziecie na końcu bitwy, będą zależeć od miejsca, które zajmie Wasza drużyna — im będzie ono wyższe, tym więcej łupów otrzymacie! Drużyna, której okręty zostały całkowicie zniszczone, wypada z bitwy. Drużyna, której okręty (lub okręt) pozostały jako ostatnie na polu bitwy, wygrywa.

Dołączcie do testu publicznego i posmakujcie zaciętej rywalizacji w tak niezwykłym formacie!


Hot Wheels™

Dodaliśmy następujące przedmioty zainspirowane marką Hot Wheels: stałe kamuflaże Bone Shaker™ dla  VII Gneisenau, Twin Mill™ dla  VI Fubuki oraz Muscle Bound™ dla  V Hill; dowódcy Kapitan Zła Rada i Wyścigowa Rybka; naszywki; flagi pamiątkowe. Szczegóły na temat współpracy ogłosimy później.

Poprawki efektów graficznych

World of Warships jeszcze bardziej cieszy oko! Nowa aktualizacja wprowadza przerobione efekty wystrzałów baterii głównej i dodatkowej; ładunków głębinowych trafiających wodę i wyspę; lokalnej pogody na mapach Gorący punkt, Północ, Grecja i Lodowe wyspy; eksplozji samolotów na pokładzie po zniszczeniu lotniskowca; otrzymywania Superkontenera; deszczu.

Zmiany w mechanice gry

Zaktualizowaliśmy mechanikę określającą maksymalny zasięg wykrywania okrętu. Wszystkie jednostki mają teraz minimalny zasięg wykrywania, który zależy od ich poziomu i klasy, a także dynamiczny zasięg wykrywania. Pierwszy z nich to stała wartość, ustalana niezależnie od parametrów okrętu. Dynamiczny zasięg wykrywania zależy z kolei od aktualnego zasięgu strzału wszystkich broni okrętu (dział baterii głównej, torped, dział baterii dodatkowej oraz ataku lotniczego) i zawsze przewyższa tę wartość o 25% lub 3 km. Z obu wartości minimalnego i dynamicznego zasięgu wykrywania stosowana jest zawsze ta wyższa.

Na przykład: standardowy zasięg strzału okrętu  VIII North Carolina wynosi 21,1 km. Minimalny zasięg wykrywania dla pancernika VIII poziomu to 30 km. Dynamiczny zasięg wykrywania dla okrętu North Carolina jest równy 21,1 * 1,25 = 26,4 km. Ponieważ stosowana jest wyższa wartość, zasięg wykrywania okrętu North Carolina o zasięgu strzału 21,1 km, wynosi 30 km.

Jeśli wyposażymy okręt w Układ kontroli ognia oraz Modyfikację 1 pomieszczenia radiolokacji artyleryjskiej, zasięg strzału zwiększy się do 27 km, a wartość dynamicznego zasięgu wykrywania osiągnie 33,75 km, co w tym przypadku będzie stanowić nowy zasięg wykrywania tej jednostki. Jeśli w bitwie skorzystamy też z Samolotu zwiadowczego, zwiększając nasz zasięg strzału do 32,4 km, to zasięg wykrywania w bitwie również się zwiększy, przekraczając 40 km.

To oczywiście jedynie prosty przykład, który ma pokazać sposób działania nowej mechaniki. Nie jest to w żadnym wypadku rekomendacja co do wyboru ulepszeń i wyposażenia dla  VIII North Carolina.

Ponieważ omawiane wartości zostaną ustandaryzowane, poprzednie wielkości zasięgu wykrywania określonych okrętów mogą się zwiększyć lub zmniejszyć.


Pozostałe zmiany

  • Mniejsze zmiany dosięgnęły również interfejsu portu: zaktualizowaliśmy etykiety walut i zasobów, poprawiliśmy opisy okrętów oraz dodaliśmy inne, drobniejsze szczegóły.
  • Umożliwiliśmy również zbadanie kilku następujących po sobie okrętów z dowolnej gałęzi drzewa technologicznego.

Test publiczny aktualizacji 0.11.2: Runda 1.

Udział w teście publicznym jest teraz znacznie prostszy – możecie zalogować się za pomocą konta głównego. Aby to zrobić, wybierzcie Test publiczny w sekcji Instancja gry w aplikacji Wargaming Game Center. W nagrodę za uczestnictwo w teście publicznym otrzymacie żetony społeczności. Możecie je wymienić na okręty premium, stałe kamuflaże, Superkontenery i inne przedmioty w grze!

Aktualizacja 0.11.2 wprowadza Brutalną walkę – nowy, tymczasowy typ bitwy – a także okręty podwodne i inne nowości. Rzućcie okiem na Biuletyn deweloperów i witajcie w teście! Do zobaczenia na serwerze testu publicznego!

NAPISZ OPINIĘ

Harmonogram rundy 1.

Początek: Pt. 25 Lut. 17:30 CET (UTC+1) / Twój czas lokalny: Pt. 25 Lut. 17:30
Koniec: Śr. 02 Mar. 06:30 CET (UTC+1) / Twój czas lokalny: Śr. 02 Mar. 06:30

Misje bojowe i nagrody

  • Nagrody za aktywność na serwerze testu publicznego mogą różnić się od tych na serwerze głównym.
  • Nagrody będą przyznawane na Wasze konto automatycznie w ciągu kilku dni od wprowadzenia nowej aktualizacji.
  • Gdy rozpocznie się test publiczny, początkowe okręty wydarzenia Brutalna walka pojawią się na Waszych kontach.

Wykonując misje bojowe na serwerze testu publicznego, będziecie mogli zdobyć żetony społeczności.

Runda
1. 2.
Zdobyć 250 bazowych PD w jednej bitwie losowej, rankingowej lub kooperacyjnej. Nagroda na serwerze głównym: 100 żetonów społeczności.
Zdobyć 1000 bazowych PD w bitwach losowych, rankingowych lub kooperacyjnych. Nagroda na serwerze głównym: 200 żetonów społeczności.
Zdobyć 5000 bazowych PD w bitwach losowych, grając okrętami podwodnymi X poziomu. Nagroda na serwerze głównym: 1 kontener Wargaming.
Zdobyć 3000 bazowych PD w bitwach losowych, grając Stealthedo, Rumble lub Seascythe. Nagroda na serwerze głównym: 1000 żetonów społeczności.
Zdobyć specjalne osiągnięcie za uczestnictwo w wydarzeniu Próby męstwa. Może zostać zdobyte tylko raz. Nagroda na serwerze głównym: 500 żetonów społeczności.
Ukończyć 6 z 12 misji z grup misji bojowych w bitwach losowych lub kooperacyjnych. Nagroda na serwerze głównym: 450 żetonów społeczności.
Zdobyć 500 bazowych PD okrętami VI poziomu. Nagroda na serwerze testu publicznego: okręty podwodne VI poziomu.
Zdobyć 500 bazowych PD okrętami podwodnymi VI poziomu. Nagroda na serwerze testu publicznego: okręty podwodne VIII poziomu.
Zdobyć 750 bazowych PD okrętami podwodnymi VIII poziomu. Nagroda na serwerze testu publicznego: okręty podwodne X poziomu.
Ukończyć specjalne łańcuchy misji bojowych w trybie Brutalna walka. Nagroda na serwerze testu publicznego: okręty z trybu Brutalna walka.

Każdy kontener Wargaming zawiera 1 dzień konta premium Warships, 3 sygnały Papa Papa oraz 3 sygnały Juliet Charlie.

Premie początkowe

  • Koszt badań okrętów i modułów będzie znacznie obniżony.
  • Będziecie mogli resetować umiejętności dowódców za darmo.

Jeśli dołączacie do testu publicznego po raz pierwszy od aktualizacji 0.11.1, zostaniecie nagrodzeni następującymi premiami:

  • Na początku testu publicznego każdy uczestnik na swoim testowym koncie posiadać będzie wszystkie możliwe do zbadania okręty VI oraz VIII poziomu, za których sterami zasiądą dowódcy z 19 punktami umiejętności.
  • 500 000 000 kredytów; 30 000 dublonów; 250 000 jedn. węgla i 90 dni konta premium Warships.
  • 50 sygnałów wszystkich typów (poza sygnałami specjalnymi), które również zostaną dodane do Waszych kont testu publicznego.

Jeśli stoczyliście co najmniej jedną bitwę na serwerze testu publicznego podczas testów aktualizacji 0.11.1, Wasze konta zostaną skopiowane z serwera głównego na serwer testu publicznego.

Jak wziąć udział

Wszystkie informacje dotyczące dołączenia do testu publicznego i zdobycia w nim nagród są dostępne w naszym instruktażu.

TEST PUBLICZNY: INSTRUKCJE

ź: WoWs 1, 2
Sekcja komentarzy
Loading comment form ...