hello
WAŻNE! Aktualizacja jest wciąż w fazie testów, więc informacje zawarte w biuletynie mają charakter umowny i odzwierciedlają stan gry na czas jego publikacji. Do czasu wprowadzenia aktualizacji niektóre zmiany i nowe funkcje mogą zostać całkowicie usunięte bądź wprowadzone w innej formie. Zrzuty ekranu, konkretne wartości i szczegóły mechanik w grze niekoniecznie znajdą swoje odzwierciedlenie w ostatecznej wersji gry po wprowadzeniu aktualizacji.
Uwaga: Nagrody za aktywność na serwerze testu publicznego mogą odbiegać od tych na serwerze głównym.
Do morskich operacji wojskowych zaliczają się nie tylko pojedynki między eskadrami lub rajdy powietrzne na wrogie okręty. W prawdziwym świecie dużą częścią konfrontacji pomiędzy marynarkami stanowi obrona bądź niszczenie szlaków transportowych, przez które przepływa ogromna część ważnych strategicznie towarów. W aktualizacji 0.10.8 gracze mogli wziąć udział w oddzielnym typie bitwy — Konwoju — w którym mieli za zadanie obronić lub zniszczyć okręty transportowe. Zmieniliśmy zasady i format Konwoju, który powróci w aktualizacji 0.11.5!
FormatBitwy będą rozgrywane w drużynach złożonych z 12 okrętów VIII–X poziomu.
Gracze mogą brać udział w Konwoju również za sterami okrętów podwodnych. Ograniczenie co do ich liczby w bitwie będzie takie samo jak w bitwach losowych.
ZasadyW każdej bitwie udział biorą dwie drużyny — jedna ma za zadanie eskortowanie okrętów transportowych, druga zaś ma je atakować. Gracze są losowo przydzielani do obu drużyn.
Drużyna broniąca musi eskortować konwój złożony z okrętów sterowanych przez AI, płynących po wyznaczonej trasie. Drużyna broniąca wygrywa, jeśli przynajmniej jeden z okrętów z konwoju dotrze do punktu docelowego lub wszystkie okręty przeciwnika zostaną zniszczone. Misją drużyny atakującej jest całkowite zniszczenie konwoju lub jego eskorty.
MapyPółnoc, Gorący punkt, Pułapka, Dwaj bracia, Łzy pustyni, Przystań, Złomowisko Alpha, Wody Północy.
Drużyna broniąca musi odeskortować łącznie sześć okrętów transportowych. W zależności od mapy zostaną one rozdzielone na konwoje złożone z dwóch bądź trzech jednostek — każdy z własną trasą. Oznacza to, że będą istnieć dwie lub trzy trasy konwoju z takim samym, lub innym punktem docelowym. Powyższa modyfikacja pozwoli drużynom wprowadzić nowe taktyki i zróżnicuje rozgrywkę. Równocześnie z tymi zmianami idzie zmniejszenie liczby okrętów w Konwoju odpowiednio dla każdej z tras, aby nie komplikować zadania drużynie atakującej i zapobiec problemom z wydajnością w bitwie.
Poza zasadami i formatem zaktualizowaliśmy również interfejs i podpowiedzi taktyczne w bitwie, a także zasady Konwoju w oknie wyboru typu bitwy.
Ruszamy z poprawkami modeli amerykańskich niszczycieli. W aktualizacji 0.11.5 modele VII Mahan, VIII Benson, IX Fletcher i X Gearing zostaną przerobione. W aktualizacji 0.11.6 zajmiemy się modelami III Wickes, IV Clemson, V Nicholas, VI Farragut oraz VII Sims.
Zmiany nieznacznie wpłyną na kąty celowania wyrzutniami torpedowymi i działami baterii głównej, rozłożenie obrony przeciwlotniczej oraz ZOP, a także podział PW na konkretne części okrętu. Charakterystyczne cechy rozgrywki nie ulegną zmianie.
Jesienią 2021 roku gracze pomogli nam wybrać styl graficzny nowej mapy. Przeszła ona ostatnie etapy przygotowań i jesteśmy już gotowi wprowadzić nową mapę Wyspy Owcze do aktualizacji 0.11.5!
Bitwy będą rozgrywać się pośród pokrytych cienką warstwą śniegu gór oraz wysp o stromych klifach. Mapę zaprojektowano do bitew, w których udział mają brać jednostki VII–X poziomu i superokręty. Można ją spotkać w trybie dominacji z trzema lub czterema strefami kluczowymi.
Będziecie mogli wypróbować mapę Wyspy Owcze w trakcie testu publicznego aktualizacji 0.11.5!