PanzerNews - WoWs: Przewodnik po rozdzieleniu wyglądu okrętów od premii ekonomicznych

WoWs: Przewodnik po rozdzieleniu wyglądu okrętów od premii ekonomicznych

Nasza gra została wydana niemal 7 lat temu. Od tego momentu jeden z kluczowych elementów World of Warships — ekonomia — niezbyt się zmienił w swych istotnych aspektach.

W tym czasie pojawiło się mnóstwo kwestii, które warto naprawić lub usprawnić. Dziś ruszamy z remontem generalnym ekonomii w grze, a zaczynamy od rozdzielenia personalizacji wyglądu i premii ekonomicznych.

Uwaga: Omawiane tu zmiany wejdą w życie po wprowadzeniu aktualizacji 0.11.6.

Cele zmian

W procesie przygotowywania zmian ekonomii gry trzymaliśmy się ważnej zasady — nasi gracze nie mogą utracić swoich ogólnych zarobków, a w szczególnych przypadkach mogą na tej zmianie nawet zyskać. Określiliśmy kilka celów:

  • Zaoferować możliwość wyboru osobno premii ekonomicznych i elementów wyglądu (kamuflaży).
  • Przygotować prostszy sposób zarządzania premiami ekonomicznymi.
  • Umożliwić bezproblemowe przejście ze starego systemu do nowego.
  • Utrzymać obecny stan ekonomii w grze pod względem kosztów i zarobków.

Poprawiliśmy interfejs, zarządzanie premiami, wyświetlanie Inwentarza i wiele więcej.


Kluczowe zmiany

Premie ekonomiczne będą teraz występować osobno w grze i nie będą już powiązane z kamuflażami i sygnałami. Wzory kamuflażu zmienią wyłącznie wygląd okrętu i będzie można z nich korzystać niezależnie od tych premii.

W nowym systemie pojawią się następujące jednorazowe premie ekonomiczne:

Tylko jedna jednorazowa premia ekonomiczna może zostać jednocześnie nałożona na dany zasób (kredyty, bazowe PD, wolne PD i PD dowódcy). Ograniczenie to wprowadzono, by uprościć cały system. Wartości premii zostały dostosowane w taki sposób, by zrekompensować nawet najbardziej opłacalne kombinacje w obecnym systemie.

Stałe premie ekonomiczne można kupować i wykorzystywać niezależnie od stałych kamuflaży, a efekty tych premii są nakładane na ekonomię okrętu na stałe. Z jednorazowych premii można korzystać razem z premiami stałymi.

Po wprowadzeniu nowej aktualizacji wszystkie aktualne sygnały ekonomiczne i kamuflaże zostaną zamienione na nowe premie ekonomiczne.

Wprowadziliśmy następujące zmiany w ekonomii gry:

  • Nowa ekonomia okrętów IX–X poziomu.
  • Nowe zasady zdobywania wolnych PD i PD dowódcy.
  • Zwiększone przychody kredytów za bitwy kooperacyjne.
  • Premia do redukcji kosztów obsługi okrętów po bitwie będzie dostępna tylko dzięki klanowej bazie morskiej.

W rezultacie kamuflaże będą wypływać wyłącznie na wygląd okrętu — zostaną pozbawione wszystkich premii bojowych, które dotychczas oferowały. Bonus, który zapewniał 3% zmniejszenia wykrywalności okrętu z powierzchni morza, został teraz dodany do standardowej specyfikacji okrętów. Usunęliśmy również premię zwiększającą rozrzut pocisków przeciwnika o 4%.


Zmiany w ekonomii gry

PD

Znacznie zwiększyliśmy premie wpływające na liczbę zdobywanych PD wolnych i dowódcy. Na wartości te nie wpływa już jednak premia nakładana na zdobywane PD okrętu. Obliczenia są teraz prostsze i łatwiej będzie zrozumieć, jak korzystać z całego systemu.

Podstawowa liczba zdobywanych wolnych PD została zwiększona z 5% do 10%.

Premia zmniejszająca koszty obsługi okrętów

Jednorazowa premia zmniejszająca koszt obsługi okrętów po bitwie jest w zasadzie premią do kredytów. Jej wartość w znacznym stopniu zależy od poziomu okrętu, na który została nałożona. Z tego powodu zdecydowaliśmy się ją usunąć i zastąpić. System stał się prostszy, a liczba zdobywanych kredytów — większa.

Jednorazowe premie zmniejszające koszt obsługi okrętów zostały przeniesione z sygnałów lub kamuflaży i przybrały formę zasobu tymczasowego, który można wymienić w Zbrojowni na inne premie.

Premie zmniejszające koszt obsługi okrętów zapewniane przez stałe kamuflaże zostały zastąpione równoważną premią do kredytów. Zwróćcie uwagę, że jest to dużo bardziej opłacalne dla okrętów IX poziomu i niższych. Zmniejszono koszt obsługi możliwych do zbadania okrętów IX–X poziomu, a suma kredytów zdobywanych w bitwach kooperacyjnych została nieco zwiększona:

  • Bazowy koszt obsługi możliwych do zbadania okrętów zmniejszono ze 120 000 do 115 000 kredytów dla jednostek IX poziomu i ze 180 000 do 150 000 kredytów dla jednostek X poziomu.
  • W bitwach kooperacyjnych koszt obsługi okrętu po bitwie zmniejszono o 13,3%, a sumę zdobywanych kredytów zwiększono o 12,5%.

Średnia suma kredytów zdobywanych przez okręty IX–X poziomu z nałożoną stałą premią nie uległa zmianie, a w przypadku jednostek niższych poziomów wręcz się zwiększyła. Jeśli gracie z dobrą skutecznością bojową, to liczba zdobytych kredytów będzie dużo większa.

Zmiany w podstawowych zarobkach

Od samego początku system nagród PD i kredytów korzystał z metody degresywnej do nagradzania graczy za takie czy inne działanie w grze, czyli czynności wykonywane jako pierwsze zapewniały więcej nagród niż kolejne. Ułatwiało to zdobycie małych sum PD lub kredytów i hamowało większe zarobki. Począwszy od tej aktualizacji, zwiększymy sumę nagród łatwiejszych do zdobycia, przesuwając nieznacznie próg, za którym zgarnięcie większych łupów będzie trudniejsze. Przykładowo, łatwiej będzie zdobyć podstawową liczbę 200 000 kredytów (podstawową, czyli przed zastosowaniem modyfikatorów) na okrętach X poziomu. Oto porównanie dla okrętu X poziomu ze stałym kamuflażem:

  • W obecnej wersji 0.11.5 koszt obsługi po bitwie wynosi 90 000 kredytów, zysk jest zwiększony o 20%.
  • W nowym systemie po zastosowaniu wszystkich zmian z aktualizacji 0.11.6 koszt obsługi okrętu po bitwie wyniesie 150 000 kredytów, a zysk zwiększy się o 50%.

Przy otrzymaniu 200 000 kredytów zysk z premii pozostanie taki sam. Jeśli jednak Wasze zarobki będą wyższe niż te, które przedstawiliśmy, nowy system będzie dla Was bardziej opłacalny. Biorąc pod uwagę wszystkie zmiany, średnia liczba zdobywanych przez Was kredytów pozostanie taka sama lub nawet się zwiększy.


Zmiany interfejsu

Sekcja Premie ekonomiczne

Dodano nową sekcję Premie ekonomiczne do specyfiki okrętów w porcie. Pozwoli Wam ona przejrzeć wszystkie premie ekonomiczne nałożone na okręt.

Kliknięcie zakładki spowoduje otworzenie sekcji Premie ekonomiczne w porcie.

Możecie naraz nałożyć najlepsze jednorazowe premie lub usunąć je z okrętu.

  • Można jednocześnie nałożyć na dany okręt zarówno stałe, jak i jednorazowe premie. W takim przypadku wszystkie premie się łączą.
  • Premie poziomu 1 i 2 można kupić za dublony bezpośrednio w sekcji Premie ekonomiczne.
  • Premie poziomu 1 są dostępne za 12 dublonów, a poziomu 2 — za 24 dublony.

Automatyczne odnowienie i zakup

Istnieją dwie różne funkcje, które rozdzielono, by ułatwić korzystanie z dużej liczby premii. Opcja automatycznego odnowienia będzie zawsze włączona, pozwalając Wam bez zbędnego klikania nakładać na dany okręt taką samą premię po wykorzystaniu poprzedniej, pod warunkiem, że będzie ona dostępna. Korzystanie z tej opcji nie wymaga użycia dublonów.

Jeśli chcecie, możecie też aktywować funkcję automatycznego zakupu, co pozwoli Wam automatycznie kupować premie z pierwszych dwóch poziomów (zapewniające np. +20% i +40% kredytów) oraz dowolne kamuflaże, które zużywacie.

Sekcja komentarzy
Loading comment form ...