PanzerNews - WoWs: superokręty w bitwach rankingowych i kooperacyjnych

WoWs: superokręty w bitwach rankingowych i kooperacyjnych

Podczas tymczasowego wydarzenia Wielka bitwa, które miało miejsce w aktualizacji 0.10.5, wprowadziliśmy do gry superpancerniki.

Są to okręty, które mogłyby istnieć, gdyby historia okrętownictwa podążyła dalej w kierunku zwiększania kalibru dział baterii głównej, która miała służyć za podstawowe uzbrojenie okrętów.

Z radością informujemy, że w aktualizacji 0.10.10 superokręty będą dostępne ponownie, a Wy otrzymacie okazję na wypróbowanie ich w nowym sezonie bitew rankingowych. Oprócz superokrętów   Satsuma oraz   Hannover, które prawdopodobnie pamiętacie z Wielkiej bitwy, otrzymacie możliwość wejścia do bitwy za sterami czterech nowych superokrętów:   Condé  Annapolis  Yamagiri i   Zorkij.

Nowy sezon bitew rankingowych rozpoczyna się tydzień po wprowadzeniu aktualizacji, lecz superokręty staną się dostępne wraz z premierą aktualizacji. Oznacza to, że otrzymacie sposobność, by je wypróbować i zapoznać się z tymi okrętami w bitwach kooperacyjnych przed rozpoczęciem sezonu bitew rankingowych.

Jak zdobyć superokręty

Od momentu wprowadzenia aktualizacji 0.10.10 aż do końca 5. sezonu bitew rankingowych w Zbrojowni dostępne będą zestawy losowe. W sumie czeka 10 zestawów. Sześć z nich oferuje 100 jedn. węgla, a pozostałe zawierają wszystkie sześć superokrętów do wypożyczenia na 1 dzień. Jeśli okaże się to konieczne, okres wypożyczenia może ulec zmianie.

Każdy zestaw będzie dostępny za 4  żetony superokrętów — nowy zasób tymczasowy. Żetony te zdobędziecie za wykonywanie specjalnych misji bojowych za sterami okrętów X poziomu.

  • Podczas pierwszego tygodnia aktualizacji dostępna będzie misja bojowa, którą można ukończyć w bitwach kooperacyjnych. Tę misję możecie ukończyć maksymalnie 20 razy. Każde wypełnienie nagrodzimy 1 żetonem superokrętów.
  • Do końca sezonu bitew rankingowych dostępne będą dwie misje bojowe, które będziemy aktualizować raz na tydzień. Pierwszą misję można ukończyć w bitwach rankingowych maksymalnie 20 razy, zaś drugą — nie więcej niż cztery razy w bitwach kooperacyjnych. Każde wypełnienie nagrodzimy 1 żetonem superokrętów.
Ten sposób dystrybucji pomoże uniknąć sytuacji, w której kolejka do bitwy będzie wypełniona zbyt wieloma superokrętami. Szczegółowe warunki ukończenia misji będą dostępne w kliencie gry.

Superokręty: cechy specjalne

W grze dostępne będą następujące superokręty:

  •   Satsuma to projekt powstały na podstawie pancernika  X Yamato, którego główne uzbrojenie stanowią działa kal. 510 mm w czterech podwójnych wieżach.
  •   Hannover to wersja projektu H-42 z działami kal. 483 mm w czterech podwójnych wieżach i artylerią dodatkową zastąpioną przez działa uniwersalne kal. 128 mm.
  •   Condé to duży krążownik ciężki, uzbrojony w dwanaście dział kal. 240 mm, które rozmieszczono w poczwórnych wieżach. Obrona przeciwlotnicza okrętu składa się z powojennych dział uniwersalnych i systemów obrony przeciwlotniczej.
  •   Annapolis uosabia dalszy rozwój krążowników ciężkich typu Des Moines. Główne różnice w porównaniu do swojego prototypu widać w większych rozmiarach i zwiększonej sile rażenia. Tę drugą cechę osiągnięto poprzez wyposażenie okrętu w dodatkową wieżę baterii głównej.
  •   Yamagiri to duży i szybki niszczyciel uzbrojony w uniwersalne działa główne i potężne uzbrojenie torpedowe, złożone z trzech sześciorurowych wyrzutni.
  •   Zorkij to projekt szybkiego, opancerzonego lidera niszczycieli z działami uniwersalnymi i uzbrojeniem przeciwlotniczym opracowanymi w Związku Radzieckim na początku lat 50. XX wieku na podstawie doświadczeń wyniesionych z minionej wojny.

Nowe superokręty mogą pochwalić się unikalnymi cechami, które pozwolą graczom wprowadzić w rozgrywkę alternatywne rozwiązania taktyczne i zróżnicują strategiczne decyzje w bitwie.

Alternatywny tryb prowadzenia ognia: ogień seryjny (Condé, Zorkij oraz Annapolis)

Każda wieża posiada jeden dodatkowy tryb prowadzenia ognia, który aktywowany jest poprzez wciśnięcie przycisku F. Po przełączeniu się na ten tryb każda wieża będzie mogła automatycznie wystrzelić kilka następujących po sobie salw w krótkim odstępie czasu. Po nich zajdzie konieczność długiego przeładowania dział. W zależności od okrętu aktywacja tego trybu może zmienić charakterystykę dział i pocisków:

  • Dla   Condé zwiększa celność dział i penetrację pociskami OB.
  • W przypadku   Annapolis charakterystyka dział i pocisków nie ulega zmianie. Jednak liczba salw wystrzeliwanych z każdej wieży jest większa, a odstęp pomiędzy salwami i czas przeładowania są mniejsze niż w przypadku   Condé.
  • Dla okrętu   Zorkij znacznie podniesiona zostaje penetracja pocisków OB.

Możecie przełączyć z powrotem na standardowy tryb prowadzenia ognia poprzez wciśnięcie klawisza F. Jednakże, by ponownie wystrzelić, będziecie musieli poczekać, aż wszystkie wieże przestaną strzelać w alternatywnym trybie prowadzenia ognia. Po zmianie trybu ognia nastąpi długi czas przeładowania, którego upłynięcie ponownie umożliwi wieżom prowadzenie ostrzału w standardowym bądź alternatywnym trybie prowadzenia ognia.

Alternatywne torpedy (Yamagiri)

Japoński superniszczyciel jest uzbrojony w dwa rodzaje torped, między którymi można się przełączać w bitwie. Torpedy różnią się pod względem parametrów, takich jak zasięg, szybkość oraz uszkodzenia.

Przełączenie się na alternatywne torpedy wymaga dodatkowego, ustalonego czasu, niezależnego od mechaniki przeładowania. Przeładowywanie wyrzutni torpedowych jest zawieszane na czas przełączania pomiędzy rodzajami torped i wznawiane niezwłocznie po zakończeniu zmiany.

Wytyczne bojowe (Satsuma i Hannover)

Wytyczne bojowe zapewniają tymczasowe wzmocnienie parametrów okrętu w bitwie. Aby otrzymać tę premię, musicie zapełnić specjalny wskaźnik, prowadząc „ogień korygujący” na zablokowanym celu: każda salwa z wieży, która trafi cel lub wokół niego, będzie brana pod uwagę. Gdy tylko wskaźnik się wypełni, premię będzie można aktywować za pomocą przycisku F, który pozwala na użycie wzmocnienia w najbardziej odpowiednim momencie.

  Satsuma otrzymuje premię do celności głównej baterii, a   Hannover premię do zasięgu i czasu przeładowania dział dodatkowych.

Jeśli Wasz okręt przez jakiś czas nie będzie strzelać, postępy w zapełnianiu wskaźnika zostaną stopniowo wyzerowane. Jednak postęp nie będzie malał, gdy premia będzie aktywna lub wskaźnik ognia korygującego będzie już pełny.


Nagrody sezonu bitew rankingowych

Nagrody we wszystkich ligach odświeżają się i stają się ponownie dostępne na początku każdego nowego sprintu.

Osiągnięcie stopnia 1. zostanie wynagrodzone kontenerami ligi brązowej, srebrnej i złotej. Zdobycie 1. stopnia w lidze brązowej nagrodzimy pamiątkową flagą.

Zasady

Początek: Cz. 18 Lis. 10:00 CET (UTC+1) / Twój czas lokalny: Cz. 18 Lis. 10:00
Koniec: Cz. 03 Lut. 01:00 CET (UTC+1) / Twój czas lokalny: Cz. 03 Lut. 01:00

Format

  • 7 na 7
  • Okręty X poziomu i superokręty we wszystkich trzech ligach

W tym sezonie nie będzie okrętów podwodnych. Przy doborze przeciwników zastosowane będą standardowe ograniczenia dotyczące klasy okrętów. Pod względem superokrętów drużyny będą sobie równe.

Mapy i tryby gry

Gorący punkt, Lodowe wyspy, Okruchy, Morze nadziei, Wody północy i Łzy pustyni.

Mapy są takie same dla wszystkich trzech lig. Na mapie Łzy pustyni bitwy będą toczone w trybie Epicentrum. Bitwy na pozostałych mapach będą przebiegały w trybie Dominacji.

Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.10.11 zostaną dodane mapy Północ, Złomowisko Alpha, Śpiący olbrzym i Sąsiedzi.

Bitwy na mapie Sąsiedzi będą toczone w trybie Epicentrum, natomiast starcia na mapach Złomowisko Alpha, Śpiący olbrzym i Północ będą przebiegały w trybie Dominacji.

Struktura sezonu

Sezon jest podzielony na sześć sprintów. Pierwszy sprint potrwa 1 tydzień, a każdy kolejny 2 tygodnie. Kolejny sprint rozpoczyna się natychmiast po zakończeniu poprzedniego.

ź: WoWs
Sekcja komentarzy
Loading comment form ...