Zaktualizowana mechanika impulsu sonaru
Nie musicie już dłużej celować swoimi impulsami sonaru we wskaźniki rozmieszone na dziobie i rufie wrogiego okrętu. Aby poprowadzić swoje torpedy do celu, wystarczy trafić dowolną część wrogiego okrętu impulsem sonaru. Trafienie podświetli część kadłuba, której rozmiar zależeć będzie od szerokości impulsu sonaru. Wasze torpedy będą celować w tę część kadłuba, a drugie trafienie podświetlonej części umożliwi torpedom zignorowanie obrony przeciwtorpedowej celu. Jeśli impuls sonaru trafi inną część okrętu, gdy efekt poprzedniego wciąż jest aktywny, początkowo podświetlona część przeniesie się na nowy obszar.
Ułatwi to okrętom podwodnym trafienie celu impulsami sonaru, lecz aktywowanie efektu trafienia dwoma impulsami sonaru w to samo miejsce będzie wymagać większych umiejętności.
Trafione impulsem części namierzonego okrętu będą również podświetlone dla gracza prowadzącego ten okręt. Jeśli podświetlona część okrętu i nadciągające torpedy nie są na tej samej linii widzenia, te drugie przestaną się naprowadzać. Oszacujcie, skąd przybył impuls i odwróćcie podświetloną część kadłuba od tego kierunku — zmniejszy to skuteczność ataku torpedowego.
Częścią zmian w mechanice impulsu sonaru jest usunięcie możliwości modyfikacji jego szerokości i prędkości — łatwiej jest korzystać z jednego typu impulsu, by trafić kadłub okrętu oraz podświetloną część, niż z dwóch typów impulsów sonaru o różnych parametrach.
Zmiany w mechanice akumulatorów
W poprzednim teście akumulatory okrętów podwodnych ładowały się pod wodą podczas poruszania się z 1/4 prędkości, a niski poziom naładowania baterii nie powodował żadnych skutków ubocznych. Ten czynnik umożliwiał okrętom podwodnym ciągłe operowanie pod wodą, bez znaczących utrudnień.
Teraz gdy okręt podwodny jest poniżej poziomu wody, jego akumulatory naładują się do około 30% przy dowolnej prędkości i nie będą zużywane podczas płynięcia. Gdy naładowanie spadnie do 20%, zmniejszy się szerokość impulsu sonaru.
Uzbrojenie do zwalczania okrętów podwodnych dla pancerników i ciężkich krążowników
W nowym etapie testu pancerniki i ciężkie krążowniki otrzymają możliwość wezwania samolotów do zwalczania okrętów podwodnych (ZOP). Po uruchomieniu tego typu uzbrojenia kamera się unosi, a siatka celownicza pozwoli Wam na wybór obszaru w promieniu około 10 km. Chwilę później pojawi się grupa samolotów, by zrzucić bomby głębinowe na tym obszarze. Bomby na pokładzie samolotów do zwalczania okrętów podwodnych odnawiają się stopniowo. Pancerniki oraz krążowniki będą mogły ustalić przybliżoną lokalizację okrętów podwodnych, przy pomocy hydrolokatora, w odległości 3–5 km.
Hydrolokator
Informacja z hydrolokatora wszystkich okrętów o przybliżonej lokalizacji okrętu podwodnego będzie przekazywana sojusznikom. Zasięg działania hydrolokatorów niszczyciela został wydłużony do około 7 km. Zmiana ta ułatwi niszczycielom proces kłopotliwego radzenia sobie z okrętami podwodnymi. Niemniej jednak ich bomby głębinowe pozostają najszybszą i najskuteczniejszą metodą na pozbycie się okrętów podwodnych.
Wykrywalność okrętów przez okręty podwodne
Uprzednio okręty podwodne miały zbyt dużą przewagę podczas starć z niszczycielami, w związku z ich niską wykrywalnością. Aby to zbalansować, dla okrętów podwodnych zmniejszono o jedną trzecią standardowy zasięg wykrywalności okrętów nawodnych. Teraz z okrętu podwodnego trudniej wykryć inny okręt niż z dobrego punktu obserwacyjnego. Na przykład niszczyciel o zasięgu wykrywalności równym 6 km zostanie wykryty przez okręt podwodny z odległości 4 km. Jednocześnie średnia widoczność okrętu podwodnego na powierzchni to 4,5–5 km. Jeśli okręt rozpocznie ostrzał, okręt podwodny zobaczy go z odległości równej zasięgowi ognia okrętu.
Ręczne wysyłanie fal sonaru
Fala sonaru, która szkicowała i podświetlała podwodny obszar wokół okrętu podwodnego (co pozwolało graczom na lepszą nawigację), poprzednio była wysyłana automatycznie. Te fale sonaru obecnie będą wysyłane poprzez naciśnięcie klawisza G i, poza otaczającym terenem, zarysują sylwetki okrętów, które znajdują się poza obszarem widoczności. Okręt podwodny otrzyma więcej informacji o tym, co się dzieje na powierzchni i będzie w stanie przeprowadzić skuteczniejszy atak.
Inne zmiany
- Potrzeba będzie więcej czasu na zanurzenie z powierzchni do głębi, która zapewnia ochronę przed uzbrojeniem OB. Głębokość, na jakiej okręty podwodne mogą być trafione przez rakiety, bomby oraz pociski została zwiększona z 6 do 10 metrów.
- Zaktualizowano również podwodny świat. Dodaliśmy rozmaite obiekty oraz poprawiliśmy efekty graficzne, które podświetlają teren, tym samym ułatwiając podwodną nawigację.
To tylko najistotniejsze zmiany. Oprócz nich zaktualizowaliśmy, ulepszyliśmy i dostroiliśmy wiele innych elementów rozgrywki.