PanzerNews - Wspaniałe trio: Nowiutkie czołgi z dużych pudełek

Wspaniałe trio: Nowiutkie czołgi z dużych pudełek

Sezon świąteczny to czas niespodzianek. A jakie niespodzianki najbardziej radują kolegów dowódców? Oczywiście nowiutkie pojazdy!

Tegoroczne duże pudełka będą zawierać trzy zabójcze czołgi premium VIII poziomu, każdy z własnymi, wyjątkowymi zaletami, więc będziecie mogli znaleźć fajny czołg, pasujący do indywidualnego stylu gry. Pojazdy te będą dostępne w grze po raz pierwszy i mogą być Wasze! Przyjrzyjmy się każdemu czołgowi i temu, jak nim grać.

M-IV-Y: wszechstronny brawler z unikalną mechaniką

To reprezentant premium nowej gałęzi Yoh w amerykańskim drzewie technologicznym. Jeśli przegapiliście ogłoszenie w Dziennikach Deweloperów o nowej mechanice Yoh, możecie się z nią zapoznać tutaj.

Czołg ciężki M-IV-Y to klasyczny pierwszoliniowy brawler z dobrze opancerzoną wieżą i wygodnym, dobrze penetrujacym działem 105 mm z 360 PW uszkodzeń alfa. Ma też krótki czas celowania, niski rozrzut działa i dobrą celność.

Jego kadłub przypomina T110E5, ale wieża jest nieco inna – oscylacyjna, cylindryczna i z ochronnym „fartuchem”, ale to nie jest ekran! Pancerz wieży dochodzi do 279 mm grubości w rzucie przednim i 241 mm na bokach, więc przeciwnicy będą mieli nie lada problem, starając się go przebić. Słabym punktem jest wieżyczka dowódcy, raczej duża, ale niełatwa do trafienia z dystansu.

Działo M-IV-Y ma świetne kąty podniesienia i opuszczenia lufy (–10/20 stopni), pozwalające wykorzystywać nierówności terenu na każdej mapie. Dzięki krótkiemu czasowi celowania, można wjechać na pozycję strzelecką, oddać strzał i szybko wrócić do schronienia. Podczas gdy przeciwnik przymierza się do strzału w wieżyczkę dowódcy, jesteście już z powrotem na swojej pozycji. A nawet jeśli strzeli, wytrzymała wieża będzie w stanie zablokować większość strzałów.

M-IV-Y jest przeciętnie zwrotny, ale ma dobrą, jak na czołg ciężki, prędkość jazdy w przód (42 km/h) i wstecz (14 km/h). Wskaźniki penetracji pancerza dla M-IV-Y standardowym pociskiem przeciwpancernym wynoszą 220 mm, a penetracja specjalnymi pociskami APCR to 251 mm.

Wyświetlone parametry dotyczą pojazdu, w którym każdy członek załogi ma poziom głównej kwalifikacji wyszkolony w 100%. Niektóre charakterystyki pojazdu można ulepszyć jeszcze bardziej dzięki premii dowódcy do poziomu głównej kwalifikacji, atutom i umiejętnościom załogi, a także specjalnym przedmiotom w grze.

2 3 4 5

No i tak jak każdy pojazd wyższego poziomu w gałęzi Yoh, ten pojazd premium ma unikalną mechanikę, czyli oprócz głównych gąsienic ma parę mniejszych, rezerwowych. Jeśli główne gąsienice zostają zniszczone – jedna, a nawet dwie – pojazd nie zatrzyma się i nadal będzie się poruszał, ale ze zmniejszoną prędkością. Po utracie kolejnej gąsienicy prędkość dalej zmaleje. Ale czołg nadal będzie mógł zawracać i poruszać się w przód i w tył. Aby unieruchomić M-IV-Y, należy zniszczyć oprócz głównej, przynajmniej jedną gąsienicę rezerwową.

Naprawa gąsienic również ma swoje niuanse. Gąsienica rezerwowa jest naprawiana w pierwszej kolejności. Gdy tylko ta naprawa zostaje ukończona, rozpoczyna się naprawa głównej gąsienicy. W tym momencie pojazd może się poruszać, ale czas naprawy ulega wydłużeniu. Jeśli czołg pozostaje w bezruchu, czas naprawy nie wydłuży się. Zestaw naprawczy naprawi od razu wszystkie gąsienice.

Caliban: duży kaliber z niezwykłym automatem ładującym

Ten niezwykły brytyjski czołg ciężki VIII poziomu ma 2 pociskowy system automatycznego przeładowania i budzące strach działo 152,4 mm strzelające standardowo pociskami odłamkowo-burzącymi, zadając 850 PW uszkodzeń alfa z 180 mm penetracji. Specjalne pociski przeciwpancerne Calibana zadają mniej uszkodzeń (600 PW), ale mają większą penetrację (292 mm). Jednak podstawowa rozgrywka tym czołgiem opiera się na pociskach odłamkowo-burzących.

Czas przeładowania między pociskami to tylko 3,75 sekundy, więc ten czołg będzie prawdziwą zmorą w walce na krótkim dystansie, bez względu na rodzaj pocisków, jakimi strzela. Ale za dużą alfę płaci się kiepską celnością oraz sporym czasem przeładowania i celowania. Strzelając tym działem, trzeba uważnie celować i wykorzystywać odpowiednie momenty, by trafić przeciwnika. Ale gdy się już przyzwyczaicie do działa i przyłapiecie przeciwnika w odpowiednim momencie, zadawanie maksymalnych uszkodzeń będzie na porządku dziennym.

Wyświetlone parametry dotyczą pojazdu, w którym każdy członek załogi ma poziom głównej kwalifikacji wyszkolony w 100%. Niektóre charakterystyki pojazdu można ulepszyć jeszcze bardziej dzięki premii dowódcy do poziomu głównej kwalifikacji, atutom i umiejętnościom załogi, a także specjalnym przedmiotom w grze.

6 7 8 9

Biorąc pod uwagę jego charakterystyki ogniowe, Caliban najlepiej czuje się na pierwszej linii, lub na drugiej linii z dużą szybkością wymieniając swoje PW. Kąt opuszczenia lufy sięga -10 stopni i pozwala w pełni wykorzystać nierówny teren. Grubość przedniego pancerza wieży dochodzi do 250 mm, ale w trakcie bitwy Caliban lepiej czuje się, polegając na swojej niszczycielskiej sile.

Czołg rozwija maksymalną prędkość 33 km/h, więc można nim zajmować kluczowe pozycje równie szybko, jak innymi czołgami ciężkimi. Prędkość tą można poprawić wyposażeniem, by Caliban stał się bardziej zwrotny i szybszy.

Bofors Tornvagn: wiking z kuloodporną wieżą

Ten wszechstronny szwedzki czołg ciężki ma nietypowo zaprojektowaną wieżę. Jest wąska, prostokątna i nie ma podatnych na trafienia włazów. Grubość jej pancerza w przedniej części dochodzi do 280 mm, więc w zasadzie nie ma sensu tam celować. Trafienie w wieżę nie jest łatwe, a jeszcze trudniej ją spenetrować, więc lepiej nie marnować czasu – ten pojazd trzeba zajść ze skrzydła.

Bofors Tornvagn to wcielenie klasycznej rozgrywki czołgiem ciężkim i ma wszystko, czego potrzeba, by odnieść sukces na polu bitwy. Jest uzbrojony w działo 120 mm z 400 PW uszkodzeń alfa. Jego standardowe pociski APCR przebijają 248 mm pancerza, a specjalne pociski APCR – 297 mm! To jedne z najlepszych wskaźników penetracji dla pocisków specjalnych, co daje pewność w każdej sytuacji na polu bitwy.

Oprócz tego, Bofors Tornvagn ma krótki czas celowania, a także świetne kąty opuszczenia i podniesienia lufy (-10/20 stopni). Będzie nieźle walczył na górzystym i innym nieregularnym terenie – po prostu trzeba ukrywać kadłub, wystawiać niesamowicie wytrzymałą wieżę i wygra się każdy pojedynek.

Wyświetlone parametry dotyczą pojazdu, w którym każdy członek załogi ma poziom głównej kwalifikacji wyszkolony w 100%. Niektóre charakterystyki pojazdu można ulepszyć jeszcze bardziej dzięki premii dowódcy do poziomu głównej kwalifikacji, atutom i umiejętnościom załogi, a także specjalnym przedmiotom w grze.

10 11 12 13

Jego prędkość to nic specjalnego, ale łatwo ją utrzymać. Nie ma jakichś oczywistych słabych punktów i z łatwością realizuje swój duży potencjał bojowy dzięki wygodnemu, dobrze zrównoważonemu działu i niezłemu pancerzowi. Można nim spokojnie ruszać na linię frontu, oddać strzał ze wzgórza, a potem wrócić do kryjówki, by przeładować. Ta prosta, ale efektywna taktyka pozwoli pozostawać ciągle w sercu bitwy i zastraszać przeciwnika.

Jak zdobyć te pojazdy

Chcielibyście zaparkować te nowiutkie, groźne czołgi w swoich garażach? Zajrzyjcie do naszego artykułu o dużych pudełkach po szczegóły, w tym po przegląd innych wartościowych przedmiotów, które mogą zawierać.

Dowódcy, jesteśmy pewni, że pokochacie grę tymi pojazdami! Do zobaczenia na polu bitwy! ź: WoT
Sekcja komentarzy
Loading comment form ...