PanzerNews - Wydarzenie Sztuka strategii wchodzi do testu publicznego!

Wydarzenie Sztuka strategii wchodzi do testu publicznego!

Dowódcy! Pierwszy test publiczny aktualizacji 1.16.1 z wydarzeniem Sztuka strategii, rozpocznie się już niedługo!

Czas się sprawdzić jako Strateg lub w roli jednego z siedmiu grających przeciwko niemu Czołgistów. Przygotujcie się na test publiczny, który ruszy już niedługo, aby być wśród pierwszych, którzy wypróbują Sztukę strategii i ocenią to wydarzenie! Przyjrzyjmy się szczegółom.

Sztuka strategii to wydarzenie z kompleksowymi ustawieniami gry i wysokimi wymogami sprzętowymi. Podczas wczesnego etapu testu publicznego niektórzy gracze mogą doświadczyć dłuższego czasu oczekiwania w kolejce do bitwy, grając Czołgistami.
 
Podczas testu publicznego skupiamy się głównie na testowaniu mechaniki wydarzenia. Liczba zebranych kredytów, wszystkie elementy kolekcji z wydarzenia i nagrody za ich skompletowanie nie są ostateczne i zostaną dostosowane na późniejszym etapie. Niektóre funkcjonalności wydarzenia są niedostępne.
 
Prosimy o skupienie się na rozgrywce w Sztuce Strategii, która wykorzystuje nowe mechaniki i daje nowe możliwości. Więcej szczegółów, ostateczne wartości oraz nagrody ogłosimy niedługo przed publikacją wydarzenia.

Jak zacząć grać

Kliknijcie specjalny obiekt 3D, aby przejść do głównego ekranu wydarzenia Sztuka strategii.

Zaplanujcie swoją strategię!

Bitwy w Sztuce strategii odbędą się w dwóch formatach, jedynie dla pojazdów X poziomu.
  • Format 1 na 7. Graczom, którzy brali udział w teście wydarzenia na serwerze Piaskownicy w zeszłym roku ten format nie będzie obcy: siedmiu Czołgistów gra przeciwko jednemu Strategowi, który dowodzi siedmioma pojazdami sterowanymi przez AI w czasie rzeczywistym. Stratedzy wybierają też trzy (z sześciu) rodzajów obrony. Poza trzema typami obrony z zeszłorocznego testu dodaliśmy trzy zupełnie nowe warianty. Szczegóły znajdziecie tutaj (Obrona).
  • Format 1 na 1. W tym pojedynku Stratedzy walczą o dominację. Obaj gracze mają na początku równe szanse, z siedmioma pojazdami sterowanymi AI po każdej ze stron. Przed bitwą Strateg może zastosować trzy rodzaje obrony na uprzednio zaaranżowanych pozycjach.
Pierwszego dnia testu publicznego w wydarzeniu dostępne będą jedynie bitwy 1 na 1. Wykorzystajcie ten czas na zapoznanie się ze specyfiką gry w roli Stratega i opanujcie różnorodne dostępne dla Was narzędzia. Wypróbujcie różnych aranżacji Waszego oddziału, wybierajcie typy obrony i wykorzystujcie odmienne taktyki. Dzięki temu lepiej przygotujecie się do odpierania ataków Czołgistów w walkach w formacie 1 na 7, gdy już staną się dostępne w teście publicznym.
Aby grać jako Strateg, najpierw będziecie musieli dowieść swoich umiejętności w roli Czołgisty i zdobyć odpowiednią ilość waluty w grze: Informacji i Rozkazów. Będą one przyznawane w zależności od wyników bitwy w wydarzeniu i dystrybuowane między graczami z drużyny Czołgistów.
  • Aby zagrać Strategiem przeciwko Czołgistom w formacie 1 na 7, potrzebujecie 100 Informacji.
  • Aby zmierzyć się z innym Strategiem w formacie 1 na 1, musicie zdobyć 100 Rozkazów.
Pierwszego dnia wydarzenia dostępna będzie specjalna misja na zadawanie uszkodzeń. Ukończenie jej da wam Rozkazy, które później możecie wykorzystać do gry jako Strateg. Jeśli czas oczekiwania w kolejce się wydłuża lub nie ma wystarczającej liczby Strategów, system doboru pozwoli Wam na grę Strategiem nawet, jeśli nie macie wystarczającej ilości Informacji i Rozkazów.

Zasady ogólne

  • Czas bitwy: 15 minut
  • Bitwy odbędą się w następujących lokacjach:
W formacie 1 na 7
  • Lotnisko
  • Miasto duchów
  • Linia Zygfryda
  • Linia Mannerheima
  • Klasztor
  • Step
  • Urwisko
W formacie 1 na 1
  • Lotnisko
  • Miasto duchów
  • Linia Zygfryda
  • Paryż
  • Kopalnie
  • Step
  • Urwisko
Strateg dowodzi oddziałem siedmiu sterowanych AI pojazdów X poziomu. Może walczyć, bezpośrednio kierując każdym pojazdem, ale jeśli nie wyznaczy stanowisk ani nie wyda odpowiednich komend (np. atakować, wycofać się, zająć bazę itd.), nie uda mu się wygrać. Strateg wyznacza też ścieżki dla swoich pojazdów, obserwując pole bitwy z perspektywy lotu ptaka i poruszając się po mapie bez ograniczeń. Co więcej, Strateg może skorzystać z dodatkowych sił obronnych . Nie można nimi kierować bezpośrednio. Działają jako niezależne jednostki bojowe, a ich pozycje są ustalone. W czasie odliczania przed rozpoczęciem bitwy (60 sekund), Strateg powinien rozlokować swoje pojazdy i siły obronne na uprzednio wyznaczonych pozycjach na mapie lub użyć funkcji automatycznego rozmieszczenia. Jeśli nie starczy Wam czasu na rozmieszczenie, system rozlokuje pozostałe jednostki automatycznie.
Strateg może w dowolnym momencie przejąć kontrolę nad wybranym przez siebie pojazdem ze swojego oddziału i nim sterować. W każdej bitwie drużyna Czołgistów i Strateg będą zdobywać kredyty, zależnie od wyniku bitwy i indywidualnych osiągnięć.
Ekonomia tego trybu podczas testu publicznego nie została jeszcze ostatecznie określona i nadal będzie dopracowywana po teście.

Cele drużyn

Każda drużyna w wydarzeniu Sztuka Strategii ma swoje cele:
  • Czołgiści mają za zadanie zniszczyć wszystkie pojazdy Stratega lub zająć jego bazę przed końcem bitwy (tj. w ciągu 15 minut). Aby zwyciężyć, zniszczenie sił obronnych nie jest konieczne!
  • Strateg musi zniszczyć wszystkie pojazdy Czołgistów lub zająć ich bazę.
Zajmowanie bazy trwa 60 sekund zarówno dla Czołgistów jak i Stratega, niezależnie od tego, ile pojazdów w nim uczestniczy.
  • Jeśli żadna z drużyn nie osiągnie swoich celów w wyznaczonym czasie, bitwa skończy się remisem.

Przygotowanie oddziałów

Pojazdy z oddziału |Stratega wybierane są w garażu z wydarzenia. Kliknijcie przycisk tworzenia oddziału i wypełnijcie siedem miejsc pojazdami X poziomu. Możecie wybrać istniejące w grze pojazdy X poziomu, z wyjątkiem:
Wszystkie wybrane przez Stratega pojazdy posiadają wyposażenie, materiały eksploatacyjne i załogę wyszkoloną w 100%, niezależnie od tego, czy - i w jakiej konfiguracji - są dostępne w garażu gracza.
Miejsca na maszyny Stratega mają ograniczenia pod względem typu pojazdu. Co więcej, nie można mieć dwóch identycznych pojazdów w oddziale. Eksperymentujcie i twórzcie rożne formacje, aby dopasować je do swego stylu gry. Pozwoli Wam to skuteczniej powstrzymać ataki Czołgistów i zwiększyć szanse na zwycięstwo.
Gdy oddział jest już gotowy, kliknijcie przycisk „Bitwa”, aby rozpocząć. Aby wejść do bitwy, Czołgiści muszą wybrać pojazd X poziomu w swoim garażu. Powinien być on naprawiony i posiadać pełną załogę i zapas amunicji. Czołgiści nie mogą dołączyć do bitwy w pojeździe kołowym, ani w żadnym pojeździe otrzymanym za aktywność na globalnej mapie i w misjach osobistych.

Gra w roli Czołgisty

Podczas odliczania do bitwy Czołgiści planują swoją taktykę i rozdzielają role w oddziale, biorąc pod uwagę pojazdy, które wybrali. Grajcie jak jedna drużyna - to klucz do sukcesu. Przełamanie obrony Stratega i odpieranie jego ataków jest wielkim wyzwaniem. Nigdy nie zapominajcie o siłach obronnych , którymi dysponuje Strateg. Zakamuflowane wieże obserwacyjne ostrzegą Stratega o Waszym nadejściu. Jednocześnie, miotacze ogniaWWR (wieloprowadnicowe wyrzutnie rakietowe) oraz inne uzbrojenie obronne może odeprzeć nawet najszybszy atak i wesprzeć Stratega w ofensywie. Zależnie od wyniku bitwy, Czołgiści otrzymają Informacje i Rozkazy— walutę w grze, która zostanie rozdzielona pomiędzy dowódców. Im lepiej się spiszecie i im więcej doświadczenia zdobędziecie, tym więcej Informacji i Rozkazów otrzymacie.

Gra w roli Stratega: stanowiska i komendy

Każdy z siedmiu pojazdów w oddziale Stratega to w pełni sterowana AI jednostka bojowa. Obserwując bitwę ze strategicznego położenia i oceniając sytuacje bojową, możecie wyznaczyć ścieżki oraz jedno z trzech stanowisk dla pojazdów. Stanowiska to określony wzorzec zachowań na polu bitwy, który zastosują pojazdy sterowane AI:
  • Adaptacja 
Domyślne stanowisko wszystkich pojazdów Stratega. Pojazdy znajdują osłonięte miejsca w określonym promieniu wyznaczonej pozycji i bronią tej strefy, ostrzeliwując przeciwnika.
  • Zwiad
Pojazdy znajdują osłonięte miejsca i przekazują informacje swoim sojusznikom, starając się uniknąć wykrycia. Po tym, jak zostaną wykryte, będą się starać wycofać się w bezpieczne miejsce. Jeśli takiego nie znajdą, staną do walki.
  • Utrzymanie pozycji
Pojazdy utrzymują ustalone pozycje i atakują przeciwnika, gdy to możliwe. Pojazdy zmienią pozycję jedynie, jeśli otrzymają komendę do ataku.
Wypełniając to stanowisko, pojazdy o ograniczonym obrocie działa lub wieży (np. Badger, K-91 itp.) będą wyszukiwać celów i obracać kadłub, aby objąć przedział 90° wyznaczony przez Stratega.
Możecie ustawić stanowiska dla pojazdów nie tylko w czasie bitwy, ale także przed jej rozpoczęciem (podczas odliczania). Poza ustalaniem stanowisk, Strateg może wydawać komendy do ataku, odwrotu, obrony bazy itp. W sumie jest siedem komend. Pojazdy reagują na nie w następujący sposób:
Sekcja komentarzy
Loading comment form ...