hello
W aktualizacji 1.20 zmienimy współczynniki bojowe 27 pojazdów brytyjskich, niemieckich, francuskich i z innych gałęzi. Te różnorodne poprawki balansu powinny dostosować efektywność tych maszyn i jednocześnie zachować kluczowe dla nich cechy rozgrywki. Niektóre z wybranych zmian wpłyną na maszyny sąsiadujące z pojazdami poddanymi korektom, więc ich parametry bojowe także zostały dostosowane, aby zachować równowagę zmian. Przyjrzyjmy się każdej z grup indywidualnie.
Zmienią się parametry następujących wysokopoziomowych pojazdów w taki sposób, aby podnieść skuteczność bojową tych jednostek:
Jak wynika z Waszych opinii i naszych danych XCenturion Action X nie stanowi równorzędnej konkurencji na polu bitwy i potrzebuje lekkiego wzmocnienia możliwości bojowych. Dlatego też skrócimy jego czas przeładowania (teraz wynosi on 8 s, w miejsce 8,6 s) i ulepszymy rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba i wieży. Prędkość w przód również zostanie nieznacznie ulepszona z 53 do 55 km/h.
XRheinmetall Panzerwagen również nie może pochwalić się tak dobrymi wynikami jak jego oponenci z tego samego poziomu, przez co nie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy. Ulepszone działo może sprawić, że maszyna będzie bardziej efektywna w bitwach. Równocześnie czas przeładowania i celowania pojazdu Panzerwagen zostanie skrócony odpowiednio z 9 do 8 s i z 1,6 do 1,4 s. Ulepszyliśmy także wartość rozrzutu na 100 m: z 0,36 do 0,33, jak i rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba i wieży (z 0,14 do 0,10).
Choć XT57 Heavy Tank jest dość mocny i bez kompleksów może rywalizować w bitwach losowych i w Natarciu, przyda mu się niewielka poprawa mobilności i komfortu strzelania. Prędkość maksymalna cofania zostanie zwiększona z 12 do 14 km/h, a czas celowania zostanie skrócony z 2,9 do 2,7 s. Zredukujemy także nieznacznie rozrzut podczas ruchu oraz obrotu kadłuba.
Wasze opinie wskazują na to, że rola XRinoceronte podczas bitwy mogłaby być bardziej uwypuklona. Dlatego zamierzamy wzmocnić jego pancerz wieży i prędkość specjalnych pocisków kumulacyjnych. Zwiększymy także prędkość cofania z 12 do 15 km/h.
Po analizie danych zorientowaliśmy się, że następujące pojazdy poziomów VI-VII, aby ich efektywność uległa poprawie wymagają ulepszeń w sektorach siły ognia, mobilności i żywotności. Każdy z tych pojazdów został poddany indywidualnej ocenie – jesteśmy przekonani, że wprowadzone zmiany zwiększą atrakcyjność tych maszyn.
Prędkość ruchu w przód zwiększy się z 42 do 45 km/h, a czas przeładowania działa 90 mm AC DCA 45 zostanie skrócony z 9 do 7,5 s.
Pancerz przedni górnej wieży zostanie wzmocniony. Ulepszymy stabilizacje, czas przeładowania i rozrzut podczas obrotu wieży dla działa 8,8 cm Kw.K. 43 L/71. Powiększymy też pulę PW.
Ulepszymy rozrzut na 100 m działa 9 cm kan m/F z 0,36 do 0,32 m. Czas celowania zostanie skrócony z 2,3 do 2 s.
Zostanie skrócony czas przeładowania dział 90 mm D921 F1 i 90 mm Mecar oraz rozrzut podczas obrotu wieży.
Rozrzut działa 85 mm D5T-85BM podczas obrotu wieży zostanie ulepszony. Udoskonalimy także jego rozrzut podczas ruchu.
Zredukujemy rozrzut podczas ruchu i obrotu kadłuba.
Czas celowania działa 107 mm ZIS-6 zostanie skrócony z 3,4 do 2,9 s. Rozrzut na 100 m i podczas obrotu wieży zostanie zredukowany odpowiednio z 0,45 do 0,43 i z 0,16 do 0,12.
W aktualizacji 1.18 zbalansowaliśmy niektóre współczynniki pojazdu XAMX M4 mle. 54, aby wzmocnić go w roli pierwszoliniowego harcownika. Jednak analiza jego znacząco wzmocnionych statystyk bojowych ujawniła, że wymagają one lekkiej korekty w aktualizacji 1.18.1.
Przez kilka miesięcy monitorowaliśmy efektywność tego groźnego czołgu ciężkiego w bitwach losowych. Obserwacje jasno wykazały, że te zmiany nie były wystarczające. Postanowiliśmy kontynuować działania i nieznacznie zmieniliśmy następujące parametry działa 130 mm/45 Model 1935:
Rozrzut podczas ruchu i obrotu kadłuba oraz wieży również zostanie zmieniony. Te mocno wyważone poprawki pozwoliły nam na korektę jego efektywności w bitwach i dostosowanie parametrów do innych czołgów ciężkich.
Działa AMX M4 mle. 51 oraz AMX 65 t również będą stopniowo korygowane.
Rozumiemy emocje, jakie pojawiły się wśród społeczności po nerfie efektywności XProgetto M40 mod. 65. Pojazd ten jest bardzo popularny, a gracze go lubią, więc pytacie po co zmniejszać jego skuteczność, skoro jego procent wygranych wynosi około 49%, co nie jest wysoką wartością. Ale w tym przypadku zwracamy uwagę na 2 inne bardzo ważne parametry:
Śledząc te wszystkie trendy, chcemy nieznacznie zmniejszyć efektywność pojazdu i zahamować jego rosnącą popularność. Zdecydowaliśmy się lekko skorygować jego efektywność i zredukowaliśmy prędkość cofania z 23 do 20 km/h, jak również zwiększyliśmy rozrzut działa podczas ruchu i obrotu kadłuba. Zmniejszyliśmy też wytrzymałość przedniej górnej płyty, przez co ten włoski drapieżnik stał się podatniejszy na uszkodzenia z każdej odległości. W związku z tym działo IXPrototipo Standard B również zostanie stopniowo dopasowane.
XT110E3 to wspaniały pojazd, który odstaje od innych niszczycieli czołgów X poziomu w grze. W pewnym stopniu stał się bezkonkurencyjny na polu bitwy. Głównym powodem obniżenia charakterystyki tego pojazdu jest jego pierwsza pozycja w czołówce pod względem średnich zadawanych uszkodzeń na bitwę wśród wszystkich niszczycieli czołgów X poziomu. Jest on również w pierwszej dwójce pod względem średnich zablokowanych uszkodzeń na bitwę wśród wszystkich niszczycieli czołgów X poziomu. Nawet biorąc pod uwagę, że pojazd ten nie jest zbyt popularny, to już teraz zainteresowanie nim zaczyna wpływać na bitwy losowe. Dlatego też podjęliśmy decyzję o zmianie jego współczynników:
Dowódcy! Z niecierpliwością czekamy na Wasze opinie i komentarze na temat zmian w balansie pojazdów!
ź: WoT